پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

حسني: شرایط ویژه برای تبدیل برخی از منازل لار به طرح های بومگردی وجود دارد

فرماندار ويژه لارستان در سخناني ضمن اشاره به شرایط ویژه و بسیار مناسب بافت تاريخي شهر لار برای تبدیل برخی از منازل به طرح های گردشگری و بومگردی اظهار داشت:باید…

فرماندار ويژه لارستان در سخناني ضمن اشاره به شرایط ویژه و بسیار مناسب بافت تاريخي شهر لار برای تبدیل برخی از منازل به طرح های گردشگری و بومگردی اظهار داشت:باید با ارائه تسهیلات و همچنین تخصیص مزایای بهره برداری و کسب درآمد از تبدیل بافتهای تاریخی به مکانهای گردشگری و بومگردی، ساکنان بافتهای فرسوده و محله های قدیمی را به استفاده آنها از این تسهیلات در راستای بهسازی منازل خود ترغیب نمود.

جمعی از مسئولین شهرستان لارستان از بافت‌های فرسوده شهرلار بازدید کردند. به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، بافت فرسوده شهر لار به دلیل فرسودگی بیش از حد در برخی مناطق آن، همواره نگرانی هایی را برای ساکنان و مسئولان شهری به همراه داشته است، به همین خاطرجلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به اتفاق باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، علی اصغر علی پور معاون فرمانداری ، محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار، عبداله محبی رییس شورای اسلامی شهر لار، سیما علویه رییس میراث فرهنگی شهرستان و دامن کشان مدیر شرکت توزیع برق لارستان با حضور در تعدادی از محلات شهرلار از وضعیت بافت های فرسوده این شهر بازدید و با مسئولان مرتبط با این امر به تبادل نظر پرداختند.

فرماندار ویژه لارستان در حاشیه این بازدید با تأکید بر اینکه بافت فرسوده،آسیب‌پذیری بالایی در برابر زلزله‌ و سیل دارد، اظهار کرد: برخی از ساختمان‌های بافت فرسوده قدمت زیادی دارند‌ و فاقد سازه‌های مناسب هستند و این شرایط‌ آسیب‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد.بنابراین مردم همکاری نمایند تا نسبت به زیباسازی و بازآفرینی شهرقدیم اقدام شود.

حسنی با اشاره به اینکه مدیران شهرستان در زمینه بافت های فرسوده باید اقدامی را طبق قوانین انجام دهند؛ تصریح کرد: باید نسبت به حل این معضل‌ البته با هماهنگی میراث فرهنگی شهرستان که به بافت تاریخی و فرهنگی شهر هم آسیب نرسد، اقدام جدی گردد.

وی ادامه داد: برای شناسایی بافت‌های فرسوده و پرخطر نیازمند همکاری تمامی شهروندان هستیم و هر جا که شهروندان نسبت به بنا و یا دیوارهای فرسوده احساس خطر می‌کنند، موارد را حتماً به شهرداری اطلاع دهند.

معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شرایط ویژه و بسیار مناسبی برای تبدیل برخی از منازل به طرح های گردشگری و بومگردی وجود دارد؛ گفت: باید با ارائه تسهیلات و همچنین تخصیص مزایای بهره برداری و کسب درآمد از تبدیل بافتهای تاریخی به مکانهای گردشگری و بومگردی، ساکنان بافتهای فرسوده و محله های قدیمی را به استفاده آنها از این تسهیلات در راستای بهسازی منازل خود ترغیب نمود.

حسنی با بیان اینکه۶ در صد از مساحت شهر لار یعنی ۱۲۸ هکتار را بافت فرسوده تشکیل داده است؛که نیازمند همراهی،همکاری مردم و توجه مسئولین و دستگاههای ذیربط می باشد؛ تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و شورا همه با هم زیرساخت ها و مناسب سازی معابر را سرعت بخشند و طرح بهسازی و اقدامات لازم درخیابان های اطراف بازار قیصریه متمرکز شود.

وی در پایان تاکید کرد: میراث گرانبهای تاریخی و فرهنگی موجود در بافت قدیم باید زنده و در اختیار فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهر قرار گیرد. گفتنی است مسئولین از اطراف بازار قیصریه، محله پشتو، پشت امامزاده و قلعه اژدها پیکر و ساختمان ۵۴ واحدی در حال احداث شهرداری لار واقع در پشت قلعه بازدید کردند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین