چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

زوجهای جوان در دوره های مشاوره «بهار نیکو» شرکت می کنند

با افزایش روزافزون آمار طلاق در کشور، وزارت بهداشت به عنوان یک ارگان مرتبط برآن شد که با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی کشور معضل طلاق را به حداقل برساند ….

با افزایش روزافزون آمار طلاق در کشور، وزارت بهداشت به عنوان یک ارگان مرتبط برآن شد که با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی کشور معضل طلاق را به حداقل برساند .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، طرح بهار نیکو لارستان از ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۷ و با مشارکت ارگانهای دولتی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی و فرمانداری و در راستای اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از پیشگامان اجرای این طرح کار خود را در مرکز خلیل آزاد اغاز نموده است.

در این طرح پنج ساله حمایتی، به زوجینی که در آستانه ازدواج بوده و یا سالهای ابتدایی زندگی مشترک را سپری می کنند مشاوره های رایگان تخصصی داده می شود. این مشاوره ها با بهره گیری از توانمندی اساتید، روحانیون و مشاوران زبده و با همکاری ارگان های مرتبط درطول هفته ارائه خواهد شد.

دکتر یگانه معاونت بهداشتی دانشکده با بیان این مطلب که هدف از اجرای این طرح کاهش آمار طلاق می باشد، گفت: با آماده سازی فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز کلاس های آموزشی به زوجینی که جهت انجام آزمایشات پیش از ازدواج به این مرکز مراجعه می نمایند خدمات مشاوره ای به صورت گروهی و در صورت اعلام نیاز زوجین به صورت فردی ارائه خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص تشریح آموزش های داده شده به زوجین سخن گفت و افزود: در مرحله اول احکام مورد نیاز در دوره های مختلف زندگی، حقوق زن و مرد نسبت به هم و … ارائه می شود. درمرحله دوم، آموزش ها پیرامون روانشناسی زن و مرد، مهارتهای زندگی، تفاوت های شناختی زن و مرد، معرفی ویژگی های جسمی زن و مرد می باشد. در مرحله آخر آموزش ها بر پایه مدیریت و بهداشت جنسی زوجین بوده و نقش روابط در پایداری خانواده را برای زوجین عنوان می کند.

گفتنی است در پایان به زوجین گواهی شرکت در دوره های آموزشی قبل ازدواج نیز داده خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین