شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

اعلام خوراکی های خارجی غیرمجاز و پرمصرف در لارستان

معاون غذا و داروی علوم پزشکی لارستان از ۶ قلم محصول خوراکی خارجی غیرمجاز و پرمصرف در لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده…

معاون غذا و داروی علوم پزشکی لارستان از ۶ قلم محصول خوراکی خارجی غیرمجاز و پرمصرف در لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، جعفرپور معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار کرد: به علت نزدیکی لارستان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس همچنین ورود حجم بالای خوراکی‌های خارجی که اغلب بدون برچسب اصالت و سلامت هستند موجب شده شدت نظارت‌ها در حوزه مواد غذایی از سوی این معاونت افزایش یابد.

وی ادامه داد: محصولات فرآیند شده خوراکی و آشامیدنی وارداتی مشمول ثبت منبع در سازمان غذا و دارو هستند لذا زنجیره سلامت آن قابل رهگیری بوده و مورد تائید مراجع رسمی هستند.

جعفرپور با اشاره به ۶ قلم مواد خوراکی خارجی غیر مجاز که به تازگی توسط سازمان غذا و دارو معرفی شده اند، تصریح کرد: نوشیدنی VIMTO تولید کشور عربستان سعودی، نوشیدنی تخم شربتی Leema تولید کشور تایلند، نوشیدنی MOGU MOGU تولید کشور تایلند، نوشیدنی STAR تولید کشور امارات، اسنک مخلوط با آجیل و نخود سبز DING DONG تولید کشور فیلیپین، دراژه m&m,s تولید کشور چین جزو مواد خوراکی هستند که به صورت قاچاق و بدون رعایت زنجیره سلامت در نگهداری و انتقال آن ها، مورد تائید سازمان دارو و غذای کشور نبوده و می‌تواند سلامتی مصرف کننده را به خطر اندازد.

وی اضافه کرد: همه فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وارداتی ملزم به الصاق بر چسب اصالت و سلامت هستند و به همین دلیل معیار تشخیص فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وارداتی اصلی از کالا‌های قاچاق و تقلبی، استعلام کد برچسب اصالت و سلامت مندرج بر روی محصولات از طریق ارسال پیامک صرفا به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا سایت به نشانی www.ttac.ir و یا نصب نرم افزار سامانه ttac بر روی تلفن همراه و استعلام از طریق این نرم افزار خواهد بود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین