شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

تعمیرات تصفیه‌خانه سد سلمان فارسی مشکلی در آبرسانی شهرهای جنوبی فارس ایجاد نمی‌کند

معاون بهره‌برداری آبفای استان فارس گفت: تعمیرات از امروز آغاز شده و نهایت ۳۰ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد و در این مدت آب هیچ از یک شهرهایی که در مسیر…

معاون بهره‌برداری آبفای استان فارس گفت: تعمیرات از امروز آغاز شده و نهایت ۳۰ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد و در این مدت آب هیچ از یک شهرهایی که در مسیر قرار دارند، قطع نخواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، طی ۲ روز گذشته در برخی از کانال‌های مجازی شهرستان‌های جنوبی استان فارس خبری مبنی بر قطعی آب سد سلمان فارسی به مدت ۳ روز منتشر شده که علت آن انجام تغییراتی در خطوط لوله سد و تعمیرات در بخش تصفیه‌خانه آن ذکر شده است.

هر چند در ادامه این خبر آمده که آب این شهرها از مخازن زیرزمینی تامین می‌شود و مشکلی برای آبرسانی به این شهرها وجود ندارد اما خبر قطعی آب نگرانی‌ها به دنبال داشته است.

ایوب ملکوتی، معاون بهره‌برداری آبفای استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم در این باره توضیحاتی ارائه داده است. وی اظهار داشت: تعمیرات از امروز آغاز شده و نهایت ۳۰ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد و در این مدت آب هیچ از یک شهرهایی که در مسیر قرار دارند، قطع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سد سلمان فارسی آب ۹ شهر و ۴۰ روستای استان فارس را تامین می‌کند، گفت: شهرهای امام شهر، کارزین، خنج، فیشور، اوز، گراش، لار، خور و لطیفی به اضافه روستاهایی که در این مسیر هستند، تحت پوشش سد سلمان فارسی قرار دارند و همه شهرها به جز اوز چاه‌های آب دارند.

معاون بهره‌برداری آبفای استان فارس با بیان اینکه این شهرها علاوه بر چاه و منابع زیر زمینی مخازن ۱۰ تا ۲۰ هزار مترمکعبی دارند، افزود: شهر اوز هم که چاه ندارد مخازن آب دارد و تاکنون یک ساعت نیز قطعی آب در این مناطق رخ نداده است.

ملکوتی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از افت فشار یا قطعی آب در این مناطق ارسال نشده است، بیان کرد: با این حال مردم مدیریت مصرف آب را در نظر داشته باشند ضمن اینکه سازمان آب نیز برای اینکه این تعمیرات هر چه سریع‌تر تمام شود، اکیپ‌های خود را افزایش داده است.

وی درباره مزایای این تعمیرات در تصفیه‌خانه سد سلمان گفت: تاکنون آب از طریق رودخانه‌هایی که به حوزه آبگیر سد وارد می‌شدند تامین می‌شد اما با اتمام این پروژه حجم آب خام ورودی به تصفیه‌خانه افزایش یافته و آب از پشت سد وارد می‌شود که هم ایمنی آب و هم کیفیت را افزایش می‌دهد.

معاون بهره‌برداری آبفای استان فارس افزود: در پروسه‌های بعدی نیز آب ورودی به تصفیه‌خانه از ۹۰۰ لیتر به ۱۴۰۰ لیتر می‌رسد و می‌توان خط دوم آبرسانی از سد به دیگر شهرها را فعال کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین