جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

آزمایشگاه کنترل میکروبی آب در بیرم راه اندازی خواهد شد

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی  دانشکده علوم پزشکی لارستان از راه اندازی آزمایشگاه کنترل میکروبی آب در بیرم خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی  دانشکده علوم پزشکی لارستان از راه اندازی آزمایشگاه کنترل میکروبی آب در بیرم خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان ، مجید امینی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به نقش و اهمیت بهداشت محیط در تامین بهداشت منطقه گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت با افزایش اعتبارات ، تکمیل نیروهای مورد نیاز همچنین تامین تجهیزات پیشرفته، شاهد رشد چشمگیر بازرسی ها و نظارت ها از واحدهای تولیدی ، مراکز فروش اغذیه ها و رستوران ها هستیم که این مهم سلامت را بیش از پیش به چرخه غذایی مردم وارد کرده است.

وی در ادامه از واگذاری بخش نظارت و بازرسی به بخش خصوصی خبر داد و افزود: دولت در نظر دارد با واگذاری قسمتهای مختلف بهداشتی از جمله بخش نظارت و بازرسی به بخش خصوصی علاوه بر افزایش کیفیت و کمیت کار در بازرسی ها، بدنه دولت را نیز کوچکتر کرده و با عدم پرداخت از جیب مردم، سطح رضایتمندی را افزایش دهد.

امینی با اشاره به آزمایشگاه کنترل آب در لار و جویم به عنوان دو مرکز مرجع در منطقه، نظارت بر کنترل آب این محدوده را نیز به عنوان یکی دیگر از وظایف این واحد معرفی کردو اذعان داشت: به طور دوره ای و منظم آب های شبکه آبرسانی مناطق مختلف لارستان و خنج مورد آزمایشات متعدد میکروبی قرار می گیرد که با اجرای طرح تحول سلامت و امکان تجهیز این آزمایشگاهها به دستگاههای نوین و دقیق، آزمایشات با کیفیت و دقت بالاتری انجام می گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی لارستان از راه اندازی آزمایشگاه میکروبی آب در بیرم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت این شهر از مرکز شهرستان لزوم این مهم از مدتها پیش احساس می شد. با شروع طرح تحول و حمایت دولت از اجرای بهتر و دقیقتر امور بهداشتی در جامعه، این مهم محقق گردید و در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح سومین آزمایشگاه میکروبی آب در لارستان خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در حوزه کنترل مصرف مواد دخانی در جامعه عنوان کرد: در زمینه کنترل مصرف قلیان در اماکن عمومی موفقت چشمگیری حاصل شده اما بنا به فرهنگ حاکم بر جامعه در زمینه مصرف سیگار موفق به دستیابی به اهداف کلان وزارت بهداشت نشده ایم.امیدواریم بتوانیم با همت مردم و فرهنگ سازی مناسب در زمینه حذف سیگار در آینده ای نزدیک به موفقیت های قابل توجهی دست یابیم.

وی با اشاره به اعلام نتیجه آنی و دقیق بازرسی ها با تجهیزات به روز پرتابل بیان کرد: با وجود نظارتهای دقیق و بازرسی های دوره ای، در صورت بروز تخلف مردم و همشهریان می توانند از طریق ارتباط با سامانه۱۹۰، درخواست ها و شکایات خود را به گوش مسئولین ذی ربط برسانند تا در اولین فرصت، کارشناسان ما با حضور در محل، مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین