شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

نقش لبه تیغ مشاوران در انتخاب رشته دانشگاه!!

مشاوران در انتخاب رشته دانشگاهها، نیازهای منطقه را در پرورش نیروی متخصص در نظر بگیرند. به گزارش میلاد لارستان، هر ساله و پس از اتمام آزمون سراسری کنکور بحث انتخاب…

مشاوران در انتخاب رشته دانشگاهها، نیازهای منطقه را در پرورش نیروی متخصص در نظر بگیرند.

به گزارش میلاد لارستان، هر ساله و پس از اتمام آزمون سراسری کنکور بحث انتخاب رشته دانشگاهی و بازار مشاوره در این زمینه داغ می شود.

انتخاب رشته دانشگاه برای دانش آموزان بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که انتخاب نوع رشته می تواند مسیر زندگی شخص را متحول سازد. این مهم گاه باعث پیشرفت و ترقی و گاه باعث پشیمانی و عقب ماندگی می شود.

انتخاب صحیح مسیر علمی می تواند به لحاظ مادی و اقتصادی به پیشرفت فردی و حتی اجتماعی منجر شود.

برای تسهیل در انتخاب دانشگاه، از سالیان گذشته بحث مشاوره های علمی رواج زیادی یافته است که در انتخاب دانش آموزان نیز تأثیرگذار بوده است. به همین دلیل نیاز است تا افرادی که در امر خطیر مشاوره فعالیت دارند، با مطالعه جدی و شناخت روحیه فرد و همچنین مطابق با نیازها دانش آموزان را راهنمایی کنند.

با انجام یک تحقیق میدانی به این نتیجه رسیدیم که متأسفانه برخی از معلمان مطابق با سلیقه شخصی خود، بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف، در سرکلاس های درس، پیشنهاد انتخاب رشته هایی به دانش آموزان را می دهند که زیاد کاربردی یا مورد نیاز نیست.

مشاوران می بایست علاوه بر در نظر گرفتن علائق شخصی دانش آموزان، به آینده شغلی و اجتماعی آنان توجه کنند. رشته های دانشگاهی را به کنکوری ها پیشنهاد کنند که آینده شغلی بهتری بتوان برآن متصور شد. از طرفی آنان را از انتخاب برخی رشته های اشباع شده منصرف کنند.

دیگر موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت، هدایت آنان به انتخاب رشته هایی است که نیاز شهر را برطرف سازد. چراکه لارستان به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در پرورش نیروهای مورد نیاز در عرصه های مختلف دچار مشکل است که از جمله آن عدم پرورش پزشک در رشته های مختلف پزشکی و تخصصی است که این مهم منجر به عقب ماندگی این شهرستان شده و برای جبران کمبودها، نیرو و متخصص از سایر شهرها تأمین می شود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “نقش لبه تیغ مشاوران در انتخاب رشته دانشگاه!!”

  1. رضا گفت:

    انجمن سمپاد لارستان هرساله این وظیفه خطیر را بر عهده دارد. پیشنهاد میکنم سردبیر محترم روزنامه میلاد حتما به این همایش سر بزنند و از نزدیک کار تخصصی و شبانه روزی را بررسی کنند.

  2. تیزهوشانی سابق گفت:

    اون زمان که همه تیزهوشانی ها را تشویق میکردید فقط در ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل دهند و نتیجهالان داریممیبینیم که یکپرشک متخصص بومی مرد نداریم ‌ ‌. خیانت بزرگی به لار بود .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین