پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

دستگاه‌های اجرایی پرمصرف آب و برق در استان فارس تنبیه می‌شوند

معاون عمرانی استاندار فارس گفت: از این به بعد دستگاه‌های عمومی و دولتی از نظر مصرف آب و برق رصد و پایش می‌شوند و برای هر دستگاهی که افزایش مصرف…

معاون عمرانی استاندار فارس گفت: از این به بعد دستگاه‌های عمومی و دولتی از نظر مصرف آب و برق رصد و پایش می‌شوند و برای هر دستگاهی که افزایش مصرف داشته باشد اقدامات تنبیهی در نظر گرفته شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، عنایت‌الله رحیمی در جلسه سازگاری با کم‌آبی در استان فارس با بیان اینکه با بیان اینکه این سومین جلسه‌ای که با این موضوع برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی را پیش‌تر به کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در وزارت نیرو ارسال کرده‌، معضلات، مشکلات و نیازمند‌ی‌‌های را پیش‌بینی کرده‌‌ و برنامه‌های عملیاتی خود را نیز پیشنهاد داده‌ایم.

وی افزود: در یک جلسه کمیته فنی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی نیز حضور پیدا کرده‌ایم و در نوبت این هستیم که بتوانیم مجددا برنامه‌های اصلاحی را در کارگروه اصلی با حضور ریاست جمهور و وزاری مربوطه مطرح کنیم.

رحیمی با بیان اینکه از این به بعد دستگاه‌های عمومی و دولتی از نظر مصرف آب و برق رصد و پایش می‌شوند، افزود: این طرح با تاکید بر مصرف انجام می‌شود تا بدانیم که هر دستگاه دولتی ماهانه به چه میزان مصرف آب داشته است و پیشنهاد ما این است که بر مبنای قبضی که برای این دستگاه‌ها صادر می‌شود هر ماه نسبت به ماه قبل کاهش مصرف داشته باشند.

وی افزود: براساس این رصد و پایش برای هر دستگاه اجرایی که مصرف آنها نسبت به ماه قبل افزایش یافته اقدامات تنبیهی و برای دستگاه‌هایی که مصرف آب آنها کمتر شود تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

معاون عمرانی استاندار فارس عنوان کرد: در ارتباط با آب کشاورزی نیز باید به سمت کشت‌های کم‌آب‌بر حرکت کنیم و برای آنهایی که الگوی کشت و میزان آب مصرفی مصوب را رعایت می‌کنند بسته‌های تشویقی و برای آنهایی که مازاد بر مجوز خود مصرف دارند و الگوی کشت مصوب را رعایت نمی‌‌کنند بسته‌های تنبیهی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با مصرف آب در صنعت نیز تغییر رفتار از مصرف آب‌تصفیه و بعضا آب شرب برای مصارف صنعتی پیشنهاد شده و پیگیر این هستیم که صنایع آب‌بر از پساب فاضلاب استفاده کنند و این مهم را در یک دوره زمانی مشخص عملیاتی خواهیم کرد.

رحیمی با بیان اینکه استان فارس در زمینه صرفه‌جویی در مصرف برق در زمان پیک مصرف رتبه اول کشور را کسب کرده است که جا دارد از مردم و صنایع فارس به دلیل همراهی که با ما داشتند تشکر کنیم، گفت: تغییر ساعات کاری ادارات نیز تاثیر خوبی در کاهش میزان مصرف برق داشت.

وی با بیان اینکه در زمینه آب شرب از اواخر سال ۹۶ پیش‌بینی شده یود که در تابستان سال ۹۷ با مشکل روبه‌رو می‌شویم به همین دلیل با یک آمادگی کامل به این حوزه ورود پیدا کردیم که اگر این آمادگی و برنامه‌ریزی قبلی نبود، به شدت با مشکل و تنش‌های مختلف اجتماعی روبه‌رو می‌شدیم، افزود: البته نمی‌خواهم بگویم مشکلی وجود ندارد اما این مشکل را با همکاری مردم مدیریت کردیم و سعی شد با همین حداقل آب حداکثر خدمات‌رسانی را داشته باشیم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین