شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

کشتارگاه گراش به سالن پیش‌سرد مجهز شد

با افتتاح سالن پیش‌سرد کشتارگاه گراش، ظرفیت کشتارگاه گراش برای هشت سال آینده تامین شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از گریشنا، به مناسبت هفته دولت، آیین افتتاح سالن‌های…

با افتتاح سالن پیش‌سرد کشتارگاه گراش، ظرفیت کشتارگاه گراش برای هشت سال آینده تامین شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از گریشنا، به مناسبت هفته دولت، آیین افتتاح سالن‌های پیش‌سرد کشتارگاه گراش با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری، شورای شهر و سرپرستی شهرداری گراش برگزار شد. کشتارگاه گراش از سال ۱۳۷۷ در شمال شرقی شهر و منطقه تنگ حسین فعال است.

دکتر کوروش ایزدی رییس دامپزشکی گراش در توضیح این پروژه گفت: «پروژه تاسیس سالن پیش‌سرد کشتارگاه گراش سال گذشته به صورت قرارداد مرتضی اکبری به عنوان سرمایه‌گذار خصوصی با شهرداری شروع شد و ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت دو سالن هزینه شده است. ظرفیت سالن اول ۱۰۰ تا ۱۲۰ راس دام کوچک و سالن دوم ۱۵ تا ۲۰ راس گاو و شتر ظرفیت دارد.»

دکتر ایزدی در مورد ظرفیت فعلی کشتارگاه گفت: «در حال حاضر روزانه ۵۰ راس گوسفند و بز و ۵ راس گاو در کشتارگاه ذبح می‌شود که با افتتاح سالن‌های جدید تا هفت هشت سال آینده مشکلی نخواهیم داشت. در آینده اگر نیاز باشد کشتارگاه توسعه پیدا خواهد کرد یا به سمت کشتارگاه صنعتی می‌رویم.»

رییس دامپزشکی گراش در مورد ضرورت احداث سالن پیش‌سرد گفت: «هدف از تاسیس پیش‌سرد این است مطمئن شویم گوشتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد سالم باشد. به ویژه در مورد تب کریمه کنگو بعد از ۲۴ ساعت نگهداری مطمئن می‌شویم گوشت کاملا سالم است. شعار ما دام سالم، غذای سالم و در نهایت انسان سالم است و جزو شهرستان‌های پیش‌تاز در استان فارس هستیم.»

دکتر ایزدی با تشکر از شوراها و شهرداران گراش گفت: «ما از سال ۱۳۹۳ در این مورد درگیر بودیم. شوراها، شهرداران و فرماندار برای به نتیجه رسیدن این کار تلاش مجدانه داشتند. از مردم هم تقاضا داریم که در زمان خرید گوشت حتما به برچسب دامپزشکی دقت کنند.»

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۴:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین