پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

نگاهی به تاثیر اقداماتِ بلندمدت امام رضا (ع) به روايت امام خامنه‌ای

پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري در يادداشتي به تاثیرات اقداماتِ بلندمدت امام رضا (ع) طی نوزده سال دوران امامت به روايت حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پرداخته است…

پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري در يادداشتي به تاثیرات اقداماتِ بلندمدت امام رضا (ع) طی نوزده سال دوران امامت به روايت حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پرداخته است .همزمان با روز شهادت امام رضا(ع) اين موارد را با هم مرور مي نماييم:

◾️ عمر مبارک امام رضا (ع) تقریبا پنجاه و پنج سال بوده است – یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (ع) است تا سال ۲۰۳ – تمام زندگی این بزرگوار با همه‌ی این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که میشود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدت عمر نسبتا کوتاه انجام گرفته است.

◾️ از این مدت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال – تقریبا نوزده سال – مدت امامت این بزرگوار است؛ اما همین مدت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تاثیری که در واقعیت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقی اسلام و پیوستن به اهل‌بیت (ع) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است.

◾️ آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقه‌مندان حضرت میگفتند که: علی‌بن‌موسی در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد – این فضای شدت اختناق هارونی که در روایت دارد که میگفتند: و سیف هارون تقطر دما؛ خون میچکد از شمشیر هارون – این جوان در این شرایط، در ادامه‌ی جهاد امامان شیعه و در مسئولیت عظیمی که برعهده‌اش است، میخواهد چه بکند؟ این اول امامت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است.

◾️ بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است، وقتی شما نگاه میکنید، می‌بینید که همان تفکر ولایت اهل‌بیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آن‌چنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنی‌عباس از مواجهه‌ی با آن عاجز است؛ این را علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) انجام داده…

◾️ بالاخره مأمون طىّ همان قضایایی که شنیده‌اید و تکرار شده است و میدانید، احساس میکند که ناچار است علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا (ع) را – که با نیتهای خاص خودش، آن بزرگوار را از مدینه کشانده بود، آورده بود، به خود نزدیک کرده بود و قصد کشتن آن بزرگوار را هم نداشت – برخلاف آنچه تدبیر کرده بود، به شهادت برساند.

 کار قضاء الهی و اراده‌ی الهی و تدبیر الهی – که پاره‌ی تن پیغمبر در این نقطه‌ی دوردست كه از مدینه فاصله زيادي دارد مدفون بشود که خود این یک تدبیر الهی است، یک مهندسی الهی است – به وسیله‌ی دشمنان اهل‌بیت انجام بگیرد. کار برای اهداف بلند را این‌جوری باید انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با این انگیزه‌ها، با این نیّتها، با این امیدها باید انجام داد. ۹۲/۶/۲۶

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین