چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 33

هفته چهارم تير ماه 1398 -شماره 616 (با اين وضعيت امكان رشد ضعيف است)

لارستان عليرغم داشتن متمولين و سرمايه‌داران در ايران اسلامي و كشورهاي حاشيه خليج فارس به خاطر عدم تشكل و سازماندهي درست، بهره‌برداري از سرمايه‌ها اندك و يا در حد صفر…

لارستان عليرغم داشتن متمولين و سرمايه‌داران در ايران اسلامي و كشورهاي حاشيه خليج فارس به خاطر عدم تشكل و سازماندهي درست، بهره‌برداري از سرمايه‌ها اندك و يا در حد صفر است.
وقتي كارشناسان به اين نتيجه رسيده‌اند كه منطقه  از نظر كشاورزي حرفهاي اندكي دارد ولي اگر ئر صنعت سرمايه‌گذاري شود مي‌تواند به عنوان يك منطقه صنعتي بدرخشد.
 با توجه به نزديكي با كشورهاي حاشيه خليج فارس و وجود لارستاني‌ها در آن كشورها مي‌توانند بهترين بازارياب براي صنايع توليدي باشند اما نكته‌اي كه نبايد آن را فراموش كرد اين كه متأسفانه مسئولين ستادي،‌ از آغاز تاكنون يك نقشه راه صحيح نداشته و ندارند كه برايشان مشخص باشد؛ مثلا ما در پايان سال ۹۰ بايد كجا باشيم چه داشته باشيم به چه چيزهايي دسترسي پيدا كنيم و چه منابعي بايد به وجود آوريم و چگونه رشد كنيم.
مي‌گوييم مي‌توانيم صنعتي شويم راستي كدام صنعت؟
 اداره صنايع و معادن كه مسئولش بسيار دوست‌داشتني و متدين و دلسوز است براي مثال يكي دو سال آينده صنعت لارستان چه نقشه‌اي دارد و چگونه مي‌خواهد شهرستان را رشد دهد و مقدمات لازم صنايع مثل آب و برق و تجهيزات ديگر چگونه مي‌خواهد فراهم نمايد؟
فرمانداري لارستان در اين جريان تا چه اندازه حمايت مي‌كند و چه اقدامي تاكنون انجام داده است؟
مدتي قبل بحث از نفت و گاز لارستان بود. طبعاً اگر اين مهم به نتيجه برسد صنايعي در كنار آن به وجود خواهد آمد. مسئولين امر در اين رابطه چه اقدامي انجام داده‌اند؟
سرمايه‌گذاران بدون تأمين امنيت اقتصادي و تضمين كافي سرمايه‌گذاري نخواهند كرد، مسئولين شهرستان و استان بايد در تأمين امنيت اقتصادي آنان بكوشند تا سرمايه‌داران براي سرمايه‌گذاري ترغيب شوند و فرار سرمايه‌ ايجاد نشود.
مسئولين ستادي بايد مسائل زيربنايي سرمايه‌گذاري را ايجاد نموده، در جذب سرمايه همت نمايند و با برنامه مشخص كنند كه هدف ما رسيدن به فلان نقطه تعالي است.
طبعاً براي رسيدن به نقطه مذكور بايد گام به گام حركت كرد اما اهمال كاري و بي برنامگي و در جا زدن ممنوع.
مي‌دانيم صنايع نياز مبرم به انرژي دارد شبكه برق لارستان تا چه اندازه آمادگي توسعه صنايع را داراست؟
فرمانداري لارستان در مورد آب براي صنايع چه اقدامي انجام داده است؟ اگر با استقامت و سرعت و دقت گام نزنيم و به جذب سرمايه و صنعتي شدن خيز برنداريم بايد اعلام كنيم كه امكان رشد شهرستان بسيار ضعيف است اگر مي‌خواهيم به تعالي برسيم بايد به فكر سرمايه‌گذاري صحيح نيستيم تعاوني‌هاي درست و دقيق ايجاد كنيم از اسراف جلوگيري كنيم وسرمايه‌گذاري را به يك مسأله ملي و عمومي بدل نماييم تمام ملت در سرمايه‌گذاري صنعتي مشاركت دهيم كه «يدالله مع الجماعه».
 آري دست خدا با جماعت است جماعتي كه با اميد حركت كرد و براي تعالي قدم برداشت و با فكر انديشه برنامه‌ريزي كرد به نتيجه خواهد رسيد و ميوه زحماتش خواهد چيد. انشاءا…

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین