جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

تجهیز 5 کتابخانه لارستان به اینترنت رایگان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان به تجهیز کتابخانه عمومی باغ نشاط لار به اینترنت رایگان اشاره و یادآور شد: به زودی ۴ کتابخانه…

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان به تجهیز کتابخانه عمومی باغ نشاط لار به اینترنت رایگان اشاره و یادآور شد: به زودی ۴ کتابخانه دیگر لارستان شامل گنج شایگان، رسالت بیرم، ابی احمدجویم واندیشه اوز به اینترنت رایگان مجهز می شوند.

محمدمهدی معتمدیان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۴ کتابخانه فعال در سطح شهرستان لارستان وجود دارد.

وی از اضافه شدن ۴ کتابخانه تازه تاسیس به مجموع کتابخانه های لارستان خبر داد و افزود: این کتابخانه ها شامل کتابخانه آیت الله حقانی، کتابخانه حسین آباد ونجف آباد بخش بیرم و«ام الخیر» شهر اوز می شود که تا پایان آبان ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان با ابراز خرسندی از افزایش تعداد کتابخانه های این شهرستان به ۱۸ کتابخانه، تصریح کرد: این تعداد کتابخانه به نسبت جمعیت شهرستان لارستان، بالاترین تعداد کتابخانه در بین شهرستان های استان فارس است.

این مسئول به فعالیت ۴ کتابخانه خصوصی در سطح لارستان اشاره کرد و ادامه داد: تعداد عضویت در کتابخانه های لارستان با ۳۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده که متأسفانه هنوز به نسبت جمعیت شهرستان لارستان آمار بسیار پایینی است.

معتمدیان با بیان اینکه در هفته کتاب بیش از ۸۵ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه های لارستان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: برنامه های شاخص آن عبارتند از مراسم تقدیر از فعالان حوزه کتاب و رونمایی از کتابهای ۷ نویسنده لارستانی در تالار اندیشه دانشکده پرستاری باهمکاری شهرداری لار، جشن کتاب در روستای فیشورکه سال گذشته به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور معرفی شد، مراسم زنگ کتاب در روز اول هفته کتاب در مدرسه ابتدایی آفرینش با همکاری آموزش وپرورش لارستان، برپایی نمایشگاه اختصاصی کودک ونوجوان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، بازدید مسولان از ۳ کتابخانه باغ نشاط، مرکز علمی کاربردی ودانشگاه آزاد لارستان از جمله مهمترین این برنامه هاست.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه خیرساز «ام الخیر» شهر اوز خبر داد و افزود: این کتابخانه با حضور مدیر کل کتابخانه های استان فارس و نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش به بهر برداری می رسد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان به تجهیز کتابخانه عمومی باغ نشاط لار به اینترنت رایگان اشاره و یادآور شد: به زودی ۴ کتابخانه دیگر لارستان شامل گنج شایگان، رسالت بیرم، ابی احمدجویم واندیشه اوز به اینترنت رایگان مجهز می شوند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه مراحل ساخت پروژه کتابخانه آیت الله حقانی بیرم به اتمام رسیده و تا پایان آبان ماه جاری تحویل اداره کتابخانه های لارستان می شود، تصریح کرد: پروژه کتابخانه شهر بنارویه نیز با توجه به اینکه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مراحل احداث آن به دلیل ایرادات فنی از سال گذشته متوقف شده بود که خوشبختانه امسال با پیگیری های نماینده در مجلس شورای اسلامی وفرماندار لارستان با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال کار مقاوم سازی آن شروع شده است.

معتمدیان همچنین از تصویب اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال در سال ۹۷ جهت اتمام پروژه کتابخانه بنارویه خبر داد و اضافه کرد: امروز لارستان بزرگ به لحاظ زیر ساختهای فرهنگ کتاب وکتابخوانی در استان از بسیاری از شهرهای صاحب ادعا پیشی گرفته که بخش زیادی از آن مرهون حمایتهای بی شائبه خیراندیشان منطقه بوده است و به همین دلیل برما متولیان امر فرهنگ و مسولین ارشد شهرستان لارستان لازم است تا با همت و حمایتهای مادی و معنوی در ترغیب و تشویق آحاد مردم جامعه برای توجه بیشتر به مطالعه ونهادینه کردن آن در خانواده کوشا باشیم چراکه درمان اصلی کاهش اسیبهای اجتماعی توجه ویژه به امر کتاب وکتابخوانی است.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین