چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

هفته اول امرداد ماه 1398 -شماره 617 (صنعتي كردن با حرف ميسر نيست)

در شماره گذشته هفته نامه نوشتيم به خاطر عدم تشكل و سازماندهي درست، بهره‌برداري از سرمايه‌هاي خيرين سرمايه‌دار لارستاني اندك يا در حد صفر است.در اين شماره راه ايجاد تشكل…

در شماره گذشته هفته نامه نوشتيم به خاطر عدم تشكل و سازماندهي درست، بهره‌برداري از سرمايه‌هاي خيرين سرمايه‌دار لارستاني اندك يا در حد صفر است.
در اين شماره راه ايجاد تشكل را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.
خوشبختانه بعضي از سرمايه‌داران توانسته‌اند براي استفاده بهينه و معنوي از سرمايه خويش تشكيلاتي را فراهم آورند و با تأسيس يك موسسه و تصويب يك اساسنامه و ثبت نمودن آن و ايجاد يك هيئت مديره و مدير عامل فعال سرمايه‌ها را جهت بدهند و براي رفع نيازهاي جامعه، گام‌هاي موثر بردارند كه بنياد خيريه هاشمي لارستان نمونه‌اي از آن است.
پس خيرين و متمولين متديّن مي‌توانند با برنامه‌ريزي در زمان حيات خويش تشكل مفيد سرمايه‌گذاري را ايجاد كنند و به عنوان يك سنت حسنه از خود به يادگار بگذارند.
اين مهم، نياز به ميلياردر بودن ندارد فقط همت مي‌خواهد. مي‌دانيم خيلي افراد متمول‌اند اما دون همت و بعضي تمول آنچناني ندارند اما همت آنان زبانزد است.
بياييم همت كنيم، به عنوان سپاسگزاري از نعمت مالي كه خداوند به ما عنايت كرده آن را در مسيري كه رضاي خدا در آن است به كار ببريم تا شكر نعمت را عملاً انجام داده باشيم.
هيچ اشكال ندارد ۱۰ نفر يا ۲۰ نفر يا بيشتر يك سرمايه‌گذاري مهمي در صنعت بنمايند و اشتغال را در منطقه ايجاد كنند و گرفتاري جوانان را مرتفع نمايند و در صادرات آن صنعت بكوشند و منطقه را به تعالي برسانند يا موسسات فرهنگي ايجاد تعالي فرهنگي، اعتقادي، اخلاقي جامعه تشكيل دهند و ضمن شناسايي آسيب‌هاي اجتماعي در رفع آن همت نمايند يا با انجام كارشناسي از طريق جهاد كشاورزي برنامه‌ريزي حساب شده در رشد بعضي اقلام كشاورزي همت نمود آن را با صنعت توسعه دهند مثلاً توسعه باغداري نخيلات اصلاح شده و تأسيس صنايع جهت بسته‌بندي مدرن براي صادرات يا توسعه زراعت گياهان دارويي مورد لزوم و ايجاد بسته‌بندي‌هاي مدرن جهت صادرات و تهيه آن براي موسسات داروسازي كشور و…
بياييم براي تعالي صنعت كشاورزي، دامداري، تجارت اعم از صادرات و واردات منطقه گام برداريم و منطقه را با توسعه خويش به پيش ببريم و خداي خود را از خويشتن خشنود نماييم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین