سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 28

شادیانه‌های کودکان اِوَز در نمایشگاه کتاب فارس

شهر اوز که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شهرهای خلاق کتابخوانی معرفی شده است، دیروز و در هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، میزبان برنامه «روز…

شهر اوز که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شهرهای خلاق کتابخوانی معرفی شده است، دیروز و در هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، میزبان برنامه «روز فرهنگ» بود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) شهر اوز در حوزه ترویج کتابخوانی اقدامات موثری به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان به انجام رسانده و یکی از نامزدهای جدی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است.

در روز فرهنگ این شهر نیز که در «سرای اندیشه و هنر» هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس برگزار شد، اغلب برنامه ها توسط کودکان و نوجوانان به اجرا رسید.

در این برنامه تعداد زیادی از مردم شهر اوز به همراه مخاطبان دومین روز نمایشگاه کتاب فارس در کنار مسئولین این شهر همچون فروغ هاشمی،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، جعفر راستگو سخنگوي شوراي اسلامي استان فارس و عضو شوراي این شهر، مهران عسكري رئيس شوراي اسلامي و رئيس دبيرخانه پايتخت كتاب اوز، محمود محبي، عضو شوراي شهر و بازرگاني مسئول موزه مردم شناسي و صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شاهد برنامه های این کودکان و نوجوانان بودند.

همچنین در این برنامه رميصا زماني کودک ۶ ساله به شاهنامه خوانی پرداخت و رزم رستم و سهراب را برای مردم نقالی کرد. آيدا مختاري و ستاره منوچهري هم که با لباس سنتی و ثبت ملی شده «اِوَز» اجرای برنامه را به عهده داشتند، از باشگاه کتابخوانی شهر دعوت کردند تا با نمایشی خلاق، کتابی را به کودکان معرفی کنند که در آن کتاب «دست ها كه براي زدن نيست» توسط باشگاه کتابخوانی پروانه ها به تسهيل‌گري معصومه هرمي معرفی شد.

اجرای گروه مولودی خوانی به سرپرستی و دف نوازیِ غلامحسين پرنگ به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و برگزاری نمایشگاه کتاب نویسندگان اوز از دیگر برنامه‌های روز فرهنگ این شهر در نمایشگاه کتاب فارس بود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین