جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

راه اندازی نمایشگاه اسناد تاریخی لارستان نیازمند مکانی معین است

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان گفت: درصورت فراهم سازی بسترهای لازم و مکانی معین برای برپایی نمایشگاه دائمی اسناد مربوط به منطقه لارستان بزرگ آمادگی راه اندازی این…

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان گفت: درصورت فراهم سازی بسترهای لازم و مکانی معین برای برپایی نمایشگاه دائمی اسناد مربوط به منطقه لارستان بزرگ آمادگی راه اندازی این نمایشگاه تاریخی وجود دارد.

 محسن ملایری زاده در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان در پاسخ به سوالی درخصوص عدم راه اندازی دارالترجمه در این شهرستان، اظهار داشت: این موضوع بحثی طولانی دارد که سالیان سال است درحال پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان امکان تایید اسناد ترجمه شده و ممهور به دادگستری را دارد ولی ارباب رجوع به ناچار برای ترجمه مدارک باید به شیراز یا استان های دیگر مراجعه کند، اضافه کرد: انتظار می رود با پیگیری مسئولان سهمیه ای برای راه اندازی دارالترجمه در لارستان تعلق گیرد و حمایت های لازم از علاقمندان جهت حضور در این عرصه بعمل آید.

ملایری زاده با اعلام آمادگی نسبت به اینکه درصورت فراهم سازی بسترهای لازم و مکانی معین برای برپایی نمایشگاه دائمی اسناد مربوط به منطقه لارستان بزرگ که نشان از هویت و مبارزات تاریخی مردم این سرزمین وجود دارد، تصریح کرد: رایزنی های خود را برای ایجاد نمایشگاه انجام داده بودیم که این اسناد مربوط به گذشته و سوابق مبارزاتی دستورات و نامه های دیپلماتیک درخصوص لارستان است.

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان با بیان اینکه این اتفاق در استان بوشهر قبلا رخ داده و با استقبال مراکز علمی و مردم همراه بوده است، عنوان کرد: تفاهم نامه قبل از مصوبه جهت فعالیت این نمایندگی که به فرمانداری لارستان ارسال شده بود بخشی مربوط به این موضوع اختصاص داشت که البته این تفاهم نامه به امضاء نرسید.

وی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه اگر بخواهد  نیرو از تهران اعزام نماید هزینه زیادی را متقبل می شود چون محل اقامت و تسهیلات در لار دراختیار نداریم، افزود: در حال حاضر نمایندگی لارستان دارای ۲ نیروی بومی فعال و یک نیروی نیمه وقت استکه بیش از ۳ سال با این دفتر همکاری دارند و بر کارها تسلط کافی پیدا کرده اند.

ملایری زاده بیان کرد: انتظار می رود فرمانداری شهرستان با مکاتبات خود نسبت به تغییر وضعیت استخدام این افراد مساعدت لازم را داشته باشند چرا که این اتفاق باعث می شود بار هزینه ای از دوش دولت نیز کمتر شود و نیازی به امکانات دیگر برای افراد اعزامی از مرکز نیست.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین