جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

دیدار حسین‌زاده و ظریف؛ تاکید بر استفاده از ظرفیت تجار جنوب فارس در دیپلماسی اقتصادی

در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم استفاده از ظرفیت تجار جنوب فارس در توسعه دیپلماسی…

در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم استفاده از ظرفیت تجار جنوب فارس در توسعه دیپلماسی اقتصادی تأکید شد و خواستار تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم، حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه جنوب استان فارس اظهار داشت: تجار، صنعتگران و تولیدکنندگان منطقه جنوب استان فارس می‌توانند نقش مهمی در توسعه دیپلماسی اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تجار این منطقه اعلام کرده‌اند تا در نشستی با وزارت امور خارجه پیشنهادات و راهکارهای خود را در این مورد ارائه و همکاری‌های لازم را داشته باشند، افزود: منطقه جنوب استان فارس به دلیل برخورداری از صنایع مختلف، باغات و مزارع کشاورزی و مجاورت فیزیکی که با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد، می‌تواند به یکی از کانون‌های صادرات تبدیل شود.

حسین‌زاده همچنین به تشریح برخی از مشکلات ایرانیان خارج از کشور به خصوص ایرانیان مقیم در کشورهای حوزه خلیج فارس پرداخت و تصریح کرد: تسهیل در پیگیری امورات اداری ایرانیان خارج از کشور، رفع برخی از محدودیت‌های انتقال ارز، واکنش به رفتارهای غیرمطلوب کشورها با ایرانیان و استرداد ایرانیان بالای ۶۰ سال توسط برخی کشورها و تاسیس دفتر رابط کنسولی جهت ارتباط شهروندان ایرانی با سفارتخانه‌های منطقه در برخی کشورها و لزوم توجه به بدرفتاری با ایرانی‌ها در برخی فرودگاه‌ها بخشی از خواسته‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

وی همچنین  بر ضرورت تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان تاکید کرد.

در ادامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی با بیان اینکه مردم عزیز و نیک‌اندیشان خطه جنوب استان فارس و شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز را به خوبی می‌شناسم، گفت: از گذشته نسبت به استفاده از ظرفیت این منطقه در توسعه دیپلماسی اقتصادی توجه داشتم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با این دیدار و پیگیری‌هایی که از سوی شما انجام می‌گیرد، می‌توان به صورت منسجم و بهتر از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: وزارت امور خارجه نیز آماده هرگونه همکاری با شما و فعالان اقتصادی آن منطقه جهت رونق دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه است.

ظریف ابراز امیدواری کرد با اقدامات در دست انجام در وزارت خارجه و پیگیری‌هایی که ایشان و معاونانشان انجام خواهند داد،  مشکلات ایرانیان خارج از کشور رفع خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین