شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

رئیس سازمان عشایر کشور پیگیر مشکلات “ایل خمسه عبدالرضایی”لارستان شد

رییس سازمان امور عشایر کشور و فرماندار ویژه لارستان از منطقه عشایرنشین بخش مرکزی لارستان بازدید کردند. به گزارش میلادلارستان کرمعلی قندالی در سفر به این شهرستان با عشایر این…

رییس سازمان امور عشایر کشور و فرماندار ویژه لارستان از منطقه عشایرنشین بخش مرکزی لارستان بازدید کردند.

به گزارش میلادلارستان کرمعلی قندالی در سفر به این شهرستان با عشایر این منطقه دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

وی به ایجاد سرپناه مطمئن برای عشایر به شکل داوطلبانه تأکید کرد و اظهار داشت: سیاست کلی سازمان بحث اسکان نیست اما اگر عشایری داوطلب به اسکان باشند، پس از انجام مطالعات زیرساخت‌های لازم به ویژه در بحث تولید و رفاه فراهم می‌شود.

وی از مصوبه هیئت دولت در زمینه طرح ویژه خدمات آموزش رسمی، مهارتی و تلویحی خبر داد و گفت: ۶ استان پایلوت اجرای این طرح هستند که یکی از آنها استان فارس است و بحث آموزش بهره‌برداران، مهارتی، فرهنگی-مذهبی با همکاری سایر وزارتخانه‌ها انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور با ابراز امیدواری درباره تصویب طرح بهداشتی درمانی در روزهای آینده به استقرار اکیپ‌های سیار در مناطق عشایرنشین اشاره و خاطر نشان کرد: استان فارس و لارستان به لحاظ جمعیت و وسعت بسیار مهم است و به همین دلیل این استان یکی از اولویت‌های سازمان امور عشایر کشور است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در زمینه آبرسانی تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار برای استان فارس مصوبه شده که حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است، گفت: حدود ۱۲ میلیارد تومان از محل بند «ب» و از محل ماده ۱۰۱۲ در حد ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت شده است.

وی از آمادگی این نهاد برای پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد برای متقاضیان راه‌اندازی مشاغل تولید خبر داد و تصریح کرد: کشت‌های گلخانه‌ای، صنایع دستی و گردشگری در کنار دامداری می‌تواند رونق معیشتی برای عشایر را به همراه داشته باشد.

قندالی با تأکید بر فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای اسکان عشایر داوطلب یکجانشینی در لارستان بیان کرد: انتظار می‌رود موضوع احداث راه نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی دنبال و اجرا شود و امور عشایر در زمینه معیشتی و ارائه خدمات به آنها را برعهده دارد.

وی افزود: تا چند روز آینده ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ترغیب عشایر به فعالیت‌های تولیدی مثل طرح زنجیره تولید گوشت قرمز، گیاهان داروئی، صنایع دستی، گردشگری و غیره تخصیص می‌یابد.

 

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه سالانه یک درصد از منابع ورودی به صندوق در قالب تسهیلات برای اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز ویژه عشایر اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: تاکنون از محل برگشت منابع، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و تا پایان سال ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به صورت سرمایه در گردش ابلاغ می‌شود که سود پرداخت این تسهیلات در مناطق کم برخوردار ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار با ۱۴ درصد سود پرداخت می‌شود.

قندالی با ابراز خرسندی از اجرای موفق طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در برخی از مناطق کشور،گفت: در بعضی از نقاط کشور سرانه درآمد خانوار عشایر ۶ میلیون تومان در سال افزایش یابد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود این درآمد را تا پایان برنامه ششم توسعه به ۲ برابر افزایش داد.

در این بازدید همچنین جمعی از عشایر ایل خمسه عبدالرضایی بخش مرکزی لارستان مشکلات خود را از جمله نبود راه مناسب، کمبود آب شرب، برق رسانی و غیره بیان کردند و خواستار رفع این موارد شدند.

 

در این دیدار همچنین مدیر کل امور عشایر استان فارس، علی پیروز بخشدار مرکزی و روسای ادارات برق، آبفا روستایی، امور عشایر، معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن لارستان نیز حضور داشتند.

گفتنی است بنیاد مسکن لارستان ۴۹ قطعه زمین را جهت عشایر ایل خمسه عبدالرضایی تسطیح و قطعه بندی نموده است که عشایر از این زمین ها برای احداث منازل خود استفاده می کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رئیس سازمان عشایر کشور پیگیر مشکلات “ایل خمسه عبدالرضایی”لارستان شد”

  1. رسول احمدلو گفت:

    باسلام. از زحمات مدیر محترم اداره امور عشایر لارستان جناب اقای مهندس قریشی سپاسگزاریم.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین