شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

گزارشی از سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به لارستان

در زیر خلاصه ای از سفر معاون توسعه، مدیریت پشتیبانی و جذب مشارکت مردمی سازمان نوسازی کشور به شهرستانهای لارستان و گراش را می خوانیم. به گزارش میلاد لارستان، روز…

در زیر خلاصه ای از سفر معاون توسعه، مدیریت پشتیبانی و جذب مشارکت مردمی سازمان نوسازی کشور به شهرستانهای لارستان و گراش را می خوانیم.

به گزارش میلاد لارستان، روز دوشنبه ۲۴ دی ماه ۹۷ و در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با حضور معاون توسعه، مدیریت پشتیبانی و جذب مشارکت مردمی سازمان نوسازی کشور، نماینده مردم شریف شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس فارس، دکتر سید مهدی نصیری معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس  و جمعی از مسئولان لارستان برنامه های مختلفی از قبیل افتتاحیه، بازدید، کلنگ زنی، جشنواره خیرین مدرسه ساز و غیره در شهرهای لار، گراش و اوز برگزار شد.

احداث پژوهش سرای دانش آموزی در لار

بازدید از پژوهشسرای دانش آموزی لار که به همت خیر بزرگوار دکتر عبدالله پور در حال ساخت است از جمله این برنامه ها بود. این پروژه با زیربنای بالغ بر ۱۷۰۰ متر مربع حدود ۶ ماه است با همکاری بنیاد نیک اندیشان هاشمی در حال احداث بوده و جمع هزینه های ساخت این پروژه حدود ۲ میلیارد و نیم میلیون تومان پیش بینی شده است. اعتبار این طرح با مشارکت خیر، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس و آموزش و پرورش لارستان انجام می شود. این مجموعه شامل آزمایشگاه های مختلف نجوم افلاک، زیست، شیمی، فیزیک و کلاس های نجوم و… خواهد بود. این پروژه تا اواسط سال آینده به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

کلنگ ساخت مرکز رشد علم و فناوری لارستان

کلنگ ساخت مرکز رشد علم و فناوری لارستان زیر نظر پارک علم و فناوری فارس، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس و با همکاری بنیاد نیک اندیشان هاشمی کلنگ زنی شد.

زمین این پروژه ۹۰۰ متر مربع است که با عنایت بیت مکرم مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری و خانواده مرحوم حاج حبیب کامجو در اختیار این پروژه قرار گرفته است. این ساختمان با زیر بنای ۳۲۰۰ متر مربع در ۵ طبقه احداث خواهد شد .

زیرزمین ساختمان به صورت استاندارد کاملا پارکینگ است و حدود ۳۰ دستگاه خودرو ظرفیت دارد. امکانات و بخش های مختلف این ساختمان عبارتند از؛ سالن همایش، دفاتر اداری جهت استقرار شرکتهای فناور و دانش بنیان، فضاهای کارگاهی و نمایشگاهی می شود.

اعتبار این پروژه ۶ میلیارد تومان توسط خیر و تجهیز آن به عهده پارک علم و فناوری فارس است. زمین آن ۹ میلیارد تومان براورد شده که کل هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان خواهد بود.

بهره برداری از ساختمان جدید مدرسه بانو معتقدی(کمیل)

مدرسه پسرانه کمیل با عنوان جدید مدرسه بانو معتقدی افتتاح شد. این مدرسه با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع و با مشارکت خیرین احداث شده است. سهم خیر ۵۲۰ میلیون تومان و سهم دولت در این پروژه ۶۵۰ میلیون تومان بوده است که با همیاری و همکاری بنیاد نیک اندیشان هاشمی لار با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس و همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس احداث شده است.

بازدید از مجتمع تولیدی غذای دانش آموزی لار

بازدید از کارگاه اشتغال زایی شماره ۴ که زیر نظر بنیاد نیک اندیشان هاشمی است. این کارگاه جهت تغذیه مدارس به آموزش و پرورش لارستان واگذار شده است. از جمله خدمات این کارگاه بسته بندی و پخت انواع نان با دستگاههای پیشرفته و بسته بندی آجیل و غیره… جهت تغذیه دانش آموزان است. تامین زمین این پروژه و ساخت و تجهیز آن با خیر بوده است.

کارگاه خیاطی بنیاد نیک اندیشان هاشمی لار

مسئولان از کارگاه خیاطی  بنیاد هاشمی لار بازدید کردند. حدود ۵ سال از تاسیس این کارگاه می‌گذرد و هم اکنون ۴۰ بانوی سرپرست خانوار در این تولیدی مشغول به کار هستند. اکثر سفارشات دوخت این تولیدی شامل روپوش های بیمارستان و لباس فرم مدارس و دانش آموزان است.
اخیراً از طرف جمعی از خیرین هاشمی لارستان به مناسبت هفته وحدت ۲۵۰۰ لباس فرم مدارس در سایز های مختلف برای هدیه به دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان سفارش و تولید شده که به زودی در این استان توزیع خواهد شد.

افتتاح مدرسه حسن عظیمی در گراش

در شهرستان گراش علاوه بر افتتاح مدرسه حسن عظیمی کلنگ زنی مدرسه خیر ساز علی پور، به زمین زده شد.
در حاشیه این مراسم ها رئیس اداره آموزش و پرورش گراش در سخنانی تاکید کرد: باید ساز وکاری به طور ویژه ایجاد شود که دولت یا اداره نوسازی در زمینه تعهداتی که نسبت به تکمیل و تجهیز پروژه ها به خیرین می دهند نسبت به تامین این تجهیزات به موقع رسیدگی کنند تا زمینه ناراحتی خیرین به وجود نیاید واز وجود این سرمایه های ارشمند که حامی بزرگی برای آموزش و پرورش و دیگر نهادها هستند استفاده بیشتری شده و سبب تشویق و ترغیب خیرین شود.

همچنین در این جلسه دکتر جعفر پور پیشنهاد ایجاد گروهی برای بیان ایده به خیرین و روان سازی مراحل اداری پیش روی آنان در شهرستان گراش را مطرح کرد.

جشنواره خیرین مدرسه ساز در اوز

در دانشگاه آزاد اسلامی اوز جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شد. در این جلسه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت:  خیرین منطقه لارستان به ویژه بخش اوز نه تنها در بخش مدرسه سازی بلکه در همه امور اجتماعی از جمله فرهنگی و سلامت پیشگام هستند.

همچنین جمال زاده معاون توسعه و جذب مشارکت مردمی سازمان نوسازی کشور نیز در سخنانی گفت: ۳۰ درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارند و سرمایه ای که امروز نیاز هست تا این کار انجام شود حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است این در حالی که کل اعتباراتی که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برای کشود دریافت می کند حدود ۲ هزار میلیارد تومان است بنابراین برای این ۳۰ درصد حدود ۴۵ سال طول می کشد تا بتوانیم این بازسازی و ایمن سازی را انجام دهیم.

این مسئول افزود: خوشبختانه در منطقه لارستان، گراش ، اوز و خنج بیش از ۹۰ درصد مدارس توسط خیرین ساخت می شود که باید در این باره به خیرین این مناطق تبریک گفت که چنین در نظام آموزشی کشور نقش آفرینی می کنند.

خبرنگار: سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۸:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین