جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد در لارستان

مسئول خون بند ناف درمانگاه جهاد دانشگاهی شیراز گفت: مرکزی در جهاد دانشگاهی شیراز و دو مرکز در لارستان و کازرون اماده پذیرش متقاضیان هستند. به گزارش میلاد لارستان مسئول…

مسئول خون بند ناف درمانگاه جهاد دانشگاهی شیراز گفت: مرکزی در جهاد دانشگاهی شیراز و دو مرکز در لارستان و کازرون اماده پذیرش متقاضیان هستند.

به گزارش میلاد لارستان مسئول بانک ذخیره بند ناف خون درمانگاه جهاد دانشگاهی شیراز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: ذخیره خون بند ناف و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان ۷۰ نوع بیماری قابل استفاده است که مهمترین ان‌ها تالاسمی ماژور، سرطان خون و بیماری فلج مغزی یا سی پی اشت.

شلیلی افزود: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون فارس ذخیره شده است.

وی افزود: استفاده از سلول‌های بنیادی در بیماران مبتلا به فلج مغزی ۳۰ تا ۴۰ درصد بهبود را نشان می‌دهد.

شلیلی با اشاره به این که هزینه اولیه برای ذخیره سازی خون بند ناف ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بوده و سالیانه ۱۴۰ هزار تومان شارژ سالیانه باید انجام شود، اظهار کرد: به علت افزایش قیمت دلار این قیمت‌ها ۶۰۰ هزار تومان نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: خانم‌هایی که در ماه نهم بارداری هستند می‌توانند با مراجعه به سایت rsct.ir و یا تماس با شماره -۳۲۳۴۴۶۷۲ برای ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد خود ثبت نام کنند.

مسئول خون بند ناف درمانگاه جهاد دانشگاهی شیراز گفت: مرکزی در جهاد دانشگاهی شیراز و دو مرکز در لارستان و کازرون اماده پذیرش متقاضیان هستند و سال آینده هم دو مرکز دیگر در داراب و جهرم بازگشایی خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۵:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین