سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 18

تشكيل تیم تخصصی جهت بررسی مخاطرات احتمالی منطقه لارستان

تیم تخصصی شامل استادان و پژوهشگران رشته‌های عمران و جغرافیای طبیعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به منظور بررسی مخاطرات احتمالی منطقه تشکیل شد. به گزارش ميلاد لارستان به…

تیم تخصصی شامل استادان و پژوهشگران رشته‌های عمران و جغرافیای طبیعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به منظور بررسی مخاطرات احتمالی منطقه تشکیل شد.

به گزارش ميلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا، در نشستی، تیم تخصصی شامل استادان و پژوهشگران در رشته‌های مهندسی عمران و جغرافیای طبیعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان تشكیل شد و كار خود را به منظور بررسی مخاطرات طبیعی منطقه لارستان آغاز كرد.

در این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بیان این موضوع كه رخدادها و اتفاقات ناگوار ناشی از مخاطرات طبیعی در شمال و غرب كشور، وظیفه نهادها و مراكز علمی را برای آگاهی‌ بخشیدن به مردم و ارگان‌هایی كه در جریان ساخت و ساز هستند، سنگین‌تر می‌كند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و زلزله‌خیز بودن منطقه لارستان و احتمال جدی بروز سیل، این واحد دانشگاهی با تشكیل تیم تخصصی، موضوع را به صورت دقیق و موشكافانه مورد بررسی قرار مي‌دهد.

مهدی زارع گفت:  نشستی با حضور استادان مبرز رشته‌های فوق، محمدابراهیم عفیفی پژوهشگر و معاون اسبق پژوهشی واحد، محمد كاركن پژوهشگر برتر سال ۹۷ دانشگاه و رئیس مركز رشد، علی وخشوری پژوهشگر و استاد گروه جغرافیای طبیعی، عبدالصمد سبحانی كارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری و حسن امامی مدیر پژوهشی واحد تشكیل و مقرر شد تا ضمن بررسی دقیق منطقه، حوادث احتمالی منطقه لارستان بزرگ را پیش‌بینی كرده و در مراحل بعدی راهكارهای عبور از مخاطرات و غلبه بر آنها را در اختیار مسئولان اجرایی و عامه مردم قرار دهند.

در این نشست، محمد كاركن با ارائه گزارشی از روند قابل قبول سازه‌های مهندسی در سال‌های اخیر خبر داد و با تأكید بر این موضوع كه لارستان بر روی گسل زلزله قرار داد، خواستار رعایت دقیق‌تر آیین‌نامه‌های ساختمانی و راهكارهای مناسب به‌منظور بالابردن توان سازه‌های مهندسی در برابر زلزله شد.

در ادامه علی وخشوری گفت: سیل و رودخانه‌های اطراف شهر لار می‌تواند یك خطر بالقوه باشد و با ایجاد راهكارهای كم‌هزینه مانند تعمیق و تعریض رودخانه‌های فصلی در اطراف شهر، می‌توان مانع بروز یك بحران طبیعی در منطقه شد.

محمدابراهیم عفیفی نیز متذكر شد: در گذشته پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دكتری متعددی در این واحد دانشگاهی درباره مخاطرات طبیعی در منطقه لارستان انجام شده كه می‌تواند در كنار طرح‌های پژوهشی انجام‌شده نقش مهمی در ایمن‌سازی شرایط اجتماعی و شهری منطقه داشته باشد.

سپس عبدالصمد سبحانی كارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری اظهار کرد: استفاده از ابزارهای جدید،  امكانات به‌روز و استفاده از اینترنت و برنامه‌های كامپیوتری به‌منظور سه‌بعدی‌سازی مكان‌های خطرساز و الگوهای مبلمان شهری با توجه با استاندارهای موجود، سهم بسزایی در كاهش حوادث طبیعی دارد.

در پایان این جلسه حسن امامی مدیر پژوهشی واحد خاطرنشان كرد: تشكیل این تیم تخصصی، فرصتی مغتنم است تا در زمینه‌های دیگر با ایجاد كارگروه‌های تخصصی و استفاده از نظرات محققان و مدرسان امر، مشكلات كارشناسانه بررسی و با یك تفكر علمی حل شود.

لازم به ذكر است، رشته‌های جغرافیای طبیعی و مهندسی عمران از رشته‌های باسابقه در این دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان هستند كه از مقطع كارشناسی تا دكتری تخصصی دانشجو می‌پذیرد.

س- ۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین