سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

بستر سازی فعالیت های دانش محور در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان گفت:بستر سازی فعالیت های دانش محور و علم محور در دستور کار واحد لارستان قرار دارد. به گزارش ميلاد لارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاری…

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان گفت:بستر سازی فعالیت های دانش محور و علم محور در دستور کار واحد لارستان قرار دارد.

به گزارش ميلاد لارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاری آنا، کارشناسان امور پژوهشی سازمان مرکزی به منظور ارزیابی مرکز رشد این واحد دانشگاهی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان ضمن دیدار با رئیس واحد از امکانات و توانمندی های این واحد دانشگاهی بازدید کردند.

در این دیدار مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان ضمن ابراز خرسندی از حضور این عزیزان و تشریح عملکرد واحد در این خصوص گفت: به منظور عملیاتی کردن منویات رهبر فرزانه انقلاب و تاکید ایشان بر جنبش نرم افزاری و فعالیت های دانش بنیان به طورجد، توجه به مرکز رشد و باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان این واحد دانشگاهی در دستور کار  واحد قرار گرفته است و دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با توجه به پتانسیل های خوب اعم از تجهیزات کار آمد نرم و سخت افزاری به همراه نیروهای متخصص و فرهیختگان دانشگاهی میتواند نقش مهمی در پیشبرد مرزهای دانش ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان اظهار کرد: ما از اینکه فعالیت هایمان تنها نقش ظاهری و صوری داشته باشد پرهیز کرده و در صدد بهینه سازی بستری مناسب برای پیشبرد فعالیت های دانش بنیان و علم محور به صورت واقعی و عینی هستیم.

در سال گذشته با انتخاب استادی توانمند و پژوهشگری موفق  به عنوان رئیس مرکز رشد و فناوری واحد، گام مهمی در احیای فعالیت های این مرکز برداشته شد که همین امر منجر به پویایی و اثربخشی این مرکز مهم علمی و تحقیقاتی شده است.

وی درخاتمه گفت: در فراخوان های این مرکز از استادان مبرز و دانشجویان خلاق خواسته شده تا ضمن همکاری با این مرکز ، ارتباط ساختارمند و تعاملی پویا به منظور ارتباط دانش با صنعت فراهم کنند.

در ادامه کارشناس مسئول امور پژوهشی سازمان گفت: با پتاسیل ها و امکانات خوبی که در این واحد دانشگاهی وجود دارد این دانشگاه می تواند به عنوان یکی از مراکز رشد موفق و پویا و البته مستقل از پارک علم و فناوری استان فارس عمل کرده و الگویي برای دیگر واحد های دانشگاهی باشد.

رضا مبارکیان در خاتمه اظهار کرد: با توجه به اینکه رشته های فنی و مهندسی در این واحد دانشگاهی، سابقه خوب و بالایی دارند انتخاب یکی از اعضای هیات علمی این واحد به عنوان رئیس مرکز رشد واحد ، یک انتخاب خوب و صحیح بوده است و امید می رود شاهد موفقیت های بیشتر این دانشگاه باشیم.

در این جلسه شهاب الدین تسلیمی کارشناس آموزش و ترویج کار آفرینی سازمان مرکزی نیز، خواستار تعامل هر چه بیشتر حوزه پژوهشی و فن آوری واحد با مرکز رشد سازمان مرکزی شد و برای همکاری بیشتر با این واحد دانشگاهی اعلام آمادگی کرد.

همچنين حسن امامی مدیر پژوهشی واحد به برنامه های آتی مرکز رشد اشاره کرد و گفت: مرکز تهیه نرم افزار و اپلیکیشن های موبایل به منظور برنامه ریزی و اجرایی نرم افزارهای تخصصی با توجه به سفارشات و نیازهای سازمان ها در دستور کار قراردارد که مراحل اولیه آن انجام شده و در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد و این واحد در نظر دارد با توجه به پتاسیل های موجود، ایستگاه هواشناسی با امکانات دریافت اطلاعاتی همچون رطوبت، آلودگی های هوا و ریزگردها افتتاح کند که می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار سازمان و فرودگاه های شهرستان و استان قرار دهد.

امامی، آموزش مدیران اجرایی و مهندسان شهرستان با توجه به آزمایشگاه های مدرن و امکانات پیشرفته را از دیگر برنامه های آتی این مرکز دانست و اظهار کرد: با توجه به نیاز شهرستان به خصوص در جریان اتفاقات اخیر، مرکز رشد، این آمادگی را دارد که با استفاده از استادان برجسته  در شاخه های مهندسی عمران و سازه و همچنین جغرافیای طبیعی، آموزش های لازم را به ارگان های اجرایی و مردمی دهد.

 خبر نگار آنا: مهدی یزدانی

س- ۲۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین