یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

ماجرای یک موفقیت؛ دغدغه جوان دهه هفتادی برای ایجاد اشتغالزایی

  علیرضا محمودی، جوان ۲۶ ساله لاری با تاسیس شرکت دانش بنیان و فعالیت در پارک علم و فناوری استان فارس موفق به کارآفرینی و اشتغالزایی شده است. به گزارش…

 

علیرضا محمودی، جوان ۲۶ ساله لاری با تاسیس شرکت دانش بنیان و فعالیت در پارک علم و فناوری استان فارس موفق به کارآفرینی و اشتغالزایی شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، جوانان نخبه و کارآفرین زیادی در کشورمان وجود دارند که با تلاش و پشتکار فراوان، برسی و نیاز سنجی در زمینه های مختلف به خصوص زمینه صنعت باعث تولید محصولات مورد نیاز می‌شوند.

یکی از جوانان نخبه دهه هفتادی با نیاز سنجی صحیح توانسته محصولات و مکمل‌های دامی تولید کند و با نمونه های دیگر وارد رقابت بشود.

او علاوه بر تولید یک محصول دانش بنیان موفق به اشتغالزایی شده و امیدوار است بتواند در آینده میزان اشتغالزایی بیشتری را در استان فارس فراهم کند.

کارآفرین جوان ابتدا خود را معرفی کرد و گفت: علیرضا محمودی، اصالتا لاری و متولد سال ۱۳۷۶، مدیرعامل شرکت دانش بنیان آدرین رشد دایان هستم و در زمینه افزودنی های خوراک دام و طیور فعالیت میکنم.

 

کارشناسی ارشد علوم دامی

او به مدارک و سوابق تحصیلی اش اشاره کرد و گفت: کارشناسی دانشگاه شیراز رشته مهندسی کشاورزی و علوم دامی خوانده ام و کارشناسی ارشد علوم دامی را نیز همانجا با رتبه یک گذراندم.

 

نیازسنجی‌ که به ایده و تولید ختم شد

کارافرین دهه هفتادی در خصوص ایده کار سخن گفت و بیان کرد: از سال ۹۴ که کارشناسی بودم سعی کردم با مسائل پرورشی و صنعت ارتباط بگیرم و این ارتباطات در سال ۹۶ بیشتر شکل گرفت، در آن زمان برای چند شرکت کار کردم و مشکلات مربوط به صنعت دامداری را رصد کردم و متوجه شدم استان فارس در این زمینه نیاز به فرمول خاص خود دارد.

او ادامه داد: سال ۹۸ یک استارت آپ در پارک علم و فناوری با عنوان امنیت غذایی برگذار شد که من ایده ام را باتوجه به تجربیاتی که کسب کرده بودم ارائه دادم و مقام آورده و پذیرش پارک علم و فناوری شیراز شدم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در خصوص ایده اش بیشتر توضیح داد و افزود: ایده ما برای پذیرش در بحث مکمل های ویتامینی و معدنی دام بود، باتوجه به اینکه اکثر کشور آب و هوای گرم و خشک دارند و از طرفی بدلیل فعالیت نشخوارکنندگان، ۷۵ درصد گاز متان دنیا را تولید میکنند، محصولی را طراحی کردیم که بتواند تنش گرمایی دام را تعدیل و به بهبود راندمان تولیدی کمک کند و از طرفی با بهبود نشخوار بتواند گاز متان تولیدی را کاهش بدهد، درنهایت ما با این کار توانستیم در پارک علم وفناوری پذیرش بگیریم و وارد بازار کار بشویم.

 

پذیرش در پارک علم و فناوری فارس

او در خصوص شرکت آدرین رشد دایان سخن گفت و بیان کرد: در سال ۹۸ که درحال تحصیل ارشد بودم شرکت را تاسیس کردیم و در اسفند همان سال پذیرش پارک علم و فناوری را گرفتیم و در همانجا مستقر شدیم.

وی در خصوص تعداد نفرات سخن گفت و ادامه داد: ابتدا ۳ نفر بودیم که با احتساب مشاوره هایی که میگرفتیم می‌توان گفت ۴ نفر بودیم که کار را آغاز کردیم و اکنون به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۵ نفر اشتغالزایی داریم، در حال حاضر تولید ما به صورت برون سپاری است و در تلاش‌ هستیم که بتوانیم خط تولید خودمان را راه اندازی کنیم تا بتوانیم اشتغالزایی بیشتری در استان فارس ایجاد کنیم‌.

 

تولید دو محصول ویژه که به بهبود سیستم ایمنی دام و عملکرد رشد کمک می‌کند

جوان دهه هفتادی به محصولشان اشاره کرد و درخصوص جامعه هدفشان توضیح داد و گفت: جامعه هدف ما عمدتا دامداران هستند، ما توانسته‌ایم سبد محصول متنوعی فراهم کنیم و مزیت رقابتی که داریم این است که علاوه بر تولید مکمل های ویتامینی و معدنی، موفق به تولید بافر برای جایگزینی جوش شیرین شدیم و درکنار آن انواع خوراک دام را تولید کردیم.

او ادامه داد: برگ برنده و وجه تمایز ما محصول دانش بنیان شرکت که ویژه گوساله است بود که میتواند در کنار کاهش بیماری و هزینه دارو و درمان، به بهبود وزن گیری و رشد اسکلتی کمک کند و‌ در ادامه به بهبود شرایط گله منجر شود.

 

به فکر صادرات هستیم

او درخصوص صادرات محصولاتشان گفت: در حال حاضر کل استان فارس، اصفهان،استان هرمزگان، مشهد و اردبیل را پوشش می‌دهیم و درخصوص صادرات نیز صحبت و رایزنی هایی داشته ایم که به زودی انجام شود.

 

مشکلات شرکت های دانش بنیان

وی به مشکلات و سختی های مسیر پرداخت و گفت: یکی از مشکلات بزرگ که همیشه بوده و همچنان نیز پابرجااست کاغذ بازی های اداری است که برای گرفتن مجوز مراحل سخت و طولانی باید طی شود، مورد دیگر اینکه خیلی از افراد با محصولات دانش بنیان به خصوص محصولاتی که جدید تر هستند آشنایی ندارند و هنگام مجوز گرفتن باید کل فرمول را دراختیارشان قرار دهیم و ما در این زمینه با چالش های زیادی روبه رو می‌شویم تا بتوانیم آنها را متقاعد کنیم، مورد دیگر اینکه مسیر اعتماد سازی برای شرکت های نوپا و جوان سخت تر است.

او از حمایت ها نیز سخت گفت و افزود: عمده حمایتی که در این مسیر ما را دلگرم میکرد حضور در پارک علم و فناوری بود که یک برگ برنده برای ما محسوب می‌شد و پشتوانه علمی برای شرکت به خصوص در بحث فروش بود، در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز شرکت ها از سوی پارک علم و فناوری کمک زیادی به آسودگی خاطر شرکت های نوپا می‌کند.

 

پژوهشگر برتر

وی درخصوص استقبال از محصولات دانش بنیان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ که مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان لار برگزار شد از محصولات دانش بنیان شرکت در حضور مسئولین شهرستانی رونمایی شد و استقبال خوبی از تولیدات شد.

 

مشوقان ما در این راه

کارآفرین جوان از مشوقان خود سخن گفت و بیان کرد: سه نفر از افراد اصلی شرکت خیلی در این مسیر همکاری کردند و باعث شدند در این مسیر ناامید نشویم،‌همچنین اساتیدی که به ما راهنمایی می‌کردند و با وجود دغدغه هایی که داشتند علمشان را از ما دریغ نمی‌کردند،علاوه بر آنها گرفتن بازخورد های خوب از محصول انگیزه ما برای ادامه دادن را افزایش می داد و حضور خانواده در این مسیر نیز بی تاثیر نبود.

 

در این راه به بن بست های زیادی برخوردیم

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درخصوص رمز موفقیتش سخن گفت: در این مسیر با بن بست های زیادی روبه رو می‌شدیم اما تا آخرین لحظه تلاش کردیم و ادامه دادیم و این باعث شد بتوانیم در های بسته را پیدا کنیم و موفق شویم، کار تیمی، داشتن پشتکار زیاد در این مسیر نیز بی‌تاثیر نبود.

 

ادای دین به کشورم

او هدفش از فعالیت در کشورش را بیان کرد و گفت: تا کنون درخواست ها و دعوت نامه های زیادی از مکان های مختلف برای مهاجرت داشتم اما تصمیم گرفتم با تاسیس شرکت این فضا را برای کشور خودمان ایجاد کنم و دینم را ادا کنم.

 

برای شروع کار ابتدا به خودتان اعتماد کنید

محمودی در آخر توصیه ای به افرادی که می‌خواهند قدم به همچین مسیر هایی بگذارند کرد و افزود: اول به خودتان اعتماد داشته باشید البته نه اعتماد کاذب، به علمی که دارید اعتماد کنید و کار را درکنار تحصیل انجام دهید و مطالعه و تحقیق بسیاری انجام دهید و مهم تر اینکه ناامید نشوید و بدانید که با تلاش و پشتکار زیاد میتوانید موفق شوید.

گفتگو: صبا بنکی

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین