شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیرعامل شرکت دانش بنیان آدرین رشد دایان

برای اولین بار در جهان محصولی مهم در حوزه دامپروری را جوانان لارستانی تولید نموده اند؛ مسئولان لارستان و استان حمایتمان کنند

یکی از جوانان لارستانی که هم اکنون در یک شرکت دانش بنیان به فعالیت می پردازد در گفتگو با میلاد لارستان از تولید محصولی خبر داد که برای اولین بار در…

یکی از جوانان لارستانی که هم اکنون در یک شرکت دانش بنیان به فعالیت می پردازد در گفتگو با میلاد لارستان از تولید محصولی خبر داد که برای اولین بار در دنیا طراحی و تولید شده و جایگزین دستگاه پاستوریزاسیون شیر و آغوز بوده تا بتوان در شرایط محیطی بدون نیاز به یخچال محصول را نگهداری نمود. وی از طراحی محصولی  پروتئینی نیز خبر داد که بتواند جایگزین نهاده های دامی در کشور بشود. وی حمایت مسئولان لارستانی و استانی را نیز در پیشبرد فعالیت ها خواستار شد.

۱- لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟ ( سن، مدرک تحصیلی، مسئولیت در شرکت و ….)

علیرضا محمودی هستم مدیرعامل شرکت دانش بنیان آدرین رشد دایان و کارشناسی ارشد مهندسی علوم دامی گرایش تغذیه دام دانشگاه شیراز
۲- شرکت شما از چه سالی شروع به فعالیت نمود و ایده ایجاد شرکت از کجا شروع شد ؟

شرکت از سال ۹۸ شروع به فعالیت رسمی کرد و در پارک علم و فناوری استان فارس(شیراز) مستقر شدیم. در اواخر دوره کارشناسی وقتی به مزارع پرورشی برای ویزیت میرفتم میدیدم که اکثرا افراد ناوارد و سودجو درحال مشاوره دهی به دامدارها هستند و صرفا سود خودشان مهم هست و بازدهی برای دامدار ندارد. لذا تصمیم گرفتیم با چندنفر از دوستان لاری که رشته های مدیریت و کامپیوتر و… تحصیل می کردند یک تیم کامل تشکیل بدهیم و شرایط را رصد کنیم.
۳- شرکت شما در چه حوزه هایی فعالیت می نماید و مهم ترین محصولات تولیدی

حوزه فعالیت شرکت در بحث خوراک و افزودنی های خوراک دام و طیور هست که بیشتر بصورت تخصصی تا امروز در مبحث دام فعالیت داشتیم و استارت کارهای طیوری هم زده شده. ما انواع خوراک و مکمل برای دوره های مختلف زندگی گاو و گوسفند را تولید می نماییم. در کنار آنها به تولید بافر دست زدیم که جایگزین مناسبی برای جوش شیرین هست و قدرت بالاتری دارد و الان باتوجه به وضعیت قیمتی جوش شیرین بخاطر مسائل پالایشگاه ها، دامدارها کاملا رضایت دارند. این هم اضافه کنم که در طراحی بافر سعی کردیم از منابع معدنی کشور استفاده کنیم که کمتر شناخته شده هست و کیفیت محصول را بالا می برد و جزو معدود شرکت هایی هستیم که تولید داریم. شاخص ترین محصول هم که برای اولین بار در دنیا طراحی و تولید شده، محلولی هست که جایگزین دستگاه پاستوریزاسیون شیر و آغوز هست که باعث میشود بار میکروبی شیر و آغوز کم شده و اینکه بتوانیم در شرایط محیطی بدون نیاز به یخچال محصول را نگهداری کنیم.

۴- در حال حاضر چند نفر اشتغالزایی داشته اید؟

بصورت مستقیم و غیر مستقیم تونستیم ۱۵ نفر اشتغالزایی داشتیم که انشالله با راه اندازی خطوط تولید جدید و دفتر در شهر لار این تعداد را بیشتر کنیم.
۵- محصول افزودنی های خوراک دام دارای چه ویژگی هایی است و آیا نمونه های خارجی آن نیز موجود است؟

محصولات خوراک و مکمل های متنوعی در بازار هست اما ما محصولات خود را را با توجه به نیاز بومی استان طراحی کردیم که بتواند راندمان دام را افزایش دهد و خدا را شکر دامدارها رضایت داشتند. بافر تولیدی هم جز محصولات شاخص ما هست و کاملا رقابتی و با کیفیت هست. اما محصول Adrian Claf Care که برای اولین بار در دنیا هست کاملا به دامدارها کمک کرده و به گفته خودشان توانسته ابتلا و دوره بیماری گوساله را کاهش دهد. یک محصول جدید هم در حال آزمایش هست که انشالله تا آخر سال تجاری سازی بشود و نام آن  Adrian Calf Power هست که می تواند تقویت سیستم ایمنی گوساله و بهبود وزن گیری را در پی داشته باشد. محصولی هم تحت عنوان پک پروتئینی طراحی کردیم که بتواند جایگزین نهاده های دامی بشود که اوضاع مناسبی ندارند.
۶- بنظر شما کیفیت و قیمت محصول شما نسبت به محصولات مشابه در چه سطحی است؟

سعی کردیم در کنار افزایش کیفیت، بواسطه دانش بنیانی و معافیت ها و همینطور ارتباط با افراد شاخص صنعت، مواد را بصورت دست اول تهیه کنیم که قیمت مناسبی داشته باشد و دامدارها رضایت داشته باشند. خداروشکر وقتی وضعیت مشتری ها رو رصد میکنیم از محصولات راضی هستند.
۷- محصولات شما در کجاها کاربرد دارد و مصرف کنندگان به چه صورت می توانند آن را سفارش دهند؟

محصولات ما برای کارخانجات خوراک دام و دامداری ها طراحی شده که بصورت مستقیم با آنها در ارتباط هستیم و سفارش گیری ها انجام میشود.
۸- برنامه آتی شما برای توسعه شرکت چیست ؟

سعی داریم خطوط طیور هم فعالسازی کنیم و بحث صادرات محصولات را هم در کنار آنها  پیگیری کنیم.


۹- عمده ترین مشکلاتی که با آن روبرو هستید؟

عمده ترین مشکل که متاسفانه می توان  به باند بازی های صنعت اشاره کرد و یا تغییر روزانه قیمت نهاده ها که گریبانگیر خیلی از دامدارها شده و به ورشکستگی آنها را  سوق میدهد. تلاشمان این هست که بتوانیم با افزایش کیفیت محصولات این موارد را هم رفع کنیم.

۱۰- بنظر شما برای توسعه شهرستان باید چه نوع فعالیت هایی را گسترش داد؟

-مهم ترین اصل برای توسعه هر جایی، استفاده از جوان ها هست. این چند مدت به واسطه راه اندازی برج فناوری در لار، جوانان این شهر هم مثل باقی شهرستان های استان به تکاپو افتادند و دست به طراحی محصولات و خدمات جدید زدند. ما هم به واسطه دینی که به گردن خود احساس میکردیم وارد شهرستان شدیم و امیدواریم بتونیم باتوجه به پتانسیل بالای شهرستان،موثر باشیم.
۱۱- توقع شما از مردم و مسئولین؟

توقعی که از مسئولین داریم این هست که از وعده دادن و صرفا تبریک و احسنت گفتن به جوانان دست بردارند و حمایت های خود را عملی کنند. برای تولید یک محصول سختی های زیادی کشیده میشود تا به نتیجه برسد. از مردم هم توقع داریم شرکت های دانش بنیان و فناور را  حداقل بشناسند چون میشود خیلی نیازها را با استفاده از شرکت های بومی حل کرد.
۱۲- کلام اخر

تشکر میکنم از شما و جا دارد یک  تشکر هم از آقای مهندس قناعت پور رئیس مرکز رشد واحدهای فناور لارستان  داشته باشم و نیز بنیاد خیریه هاشمی بخاطر برج فناوری که زاه اندازی شده و باعث میشود نگاه دانشجوهایی لاری به شهر خودشان عوض شود و امیدوار باشند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین