شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

برگزاری جلسه جلب مشارکت سازمانهای مردم نهاد و داوطلبین سلامت در راستای ترویج فرهنگ زایمان طبیعی

جلسه جلب مشارکت سازمانهای مردم نهاد و داوطلبین سلامت در راستای ترویج فرهنگ سازی زایمان طبیعی در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد. به گزارش ميلاد لارستان و به نقل از…

جلسه جلب مشارکت سازمانهای مردم نهاد و داوطلبین سلامت در راستای ترویج فرهنگ سازی زایمان طبیعی در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش ميلاد لارستان و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، با همکاری معاونت درمان و حوزه مشارکتهای اجتماعی دانشکده علوم پزشکی ، جلسه جلب مشارکت سازمانهای مردم نهاد و داوطلبین سلامت در راستای ترویج فرهنگ سازی زایمان طبیعی در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد كه میزبان مربیان داوطلبین سلامت و نمایندگانی از سازمانهای مردم نهاد لارستان بودند.

مریم فزونی مدیر حوزه مشارکتهای اجتماعی دانشکده علوم پزشکی در این نشست، هدف از برگزاری این جلسه مشترک را بهره گیری از پتانسیل  نیروها و انجمن‌های داوطلبی در راه ترویج فرهنگ زایمان طبیعی خواند.

وی با اشاره بر تعریف جامعی از مقوله مشارکت که آگاهانه، داوطلبانه و کاملا ارادی صورت میگیرد، مشارکت اجتماعی را موجب ایجاد توازن در جامعه و توسعه پایدار دانست و اظهار امیدواری کرد که به واسطه مشارکت مردم شاهد تغییرات گسترده ای در جامعه باشیم زیرا آموزش توسط خود مردم و به زبان ساده و گویا صورت می گیرد.

در ادامه جلسه مریم یحیی پور کارشناس مامایی دانشکده علوم پزشکی، با ارائه توضیحاتی در خصوص سیاست های اعمال شده در راستای بهتر و آسان تر شدن زایمان طبیعی در لارستان از جمله تغییر شکل اتاق زایمان، زایمان بدون درد، حضور همراه طی روند زایمان و کلاسهای آموزشی ویژه بانوان باردار روند ترویج زایمان طبیعی را رو به جلو و امیدوار کننده دانست، روندی که موجب شده آمار عمل سزارین لارستان طی سالهای گذشته از ۷۰درصد به ۴۴ درصد کاهش یابد.

   س- ۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین