شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

یکسال با دکتر …..

“یک سال با دکتر “عنوان مجموعه ای است که توسط گروه تحلیل و تفسیر خبر میلاد لارستان تهیه شده و عملکرد یکساله نماینده مردم لارستان, خج و گراش را زیر…

“یک سال با دکتر “عنوان مجموعه ای است که توسط گروه تحلیل و تفسیر خبر میلاد لارستان تهیه شده و عملکرد یکساله نماینده مردم لارستان, خج و گراش را زیر ذره بین مورد بررسی قرار داده است. اگر چه بنا بوده که این مجموعه در حداقل ۴ شماره هفته نامه منتشر شود, اما به دلایلی این امر

میسر نشد و اهم فعالیت های انجام شده و نیز کاستی های موجود به انضمام مطالعات آماری گردآوری شده و طی روزهای آتی در همین پایگاه اطلاع رسانی و نیز در شماره جدید هفته نامه میلاد لارستان به صورت کامل در اختیار خوانندگان محترم قرار گرفته و نظرات آنها؛ پیشنهادات و انتقادات منصفانه و سازنده آنها را جویا خواهیم شد. همچنین نظر به اتمام سال اول دوره نمایندگی دکتر جعفرپور؛ میلادلارستان طی مصاحبه ای مفصل فعالیت های صورت گرفته در یکسال اخیر را از زبان ایشان جویا شده که در آینده ای نزدیک در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

بخش هایی از مصاحبه با دکتر را در زیر با هم مرور می کنیم:

دکتر جعفرپور در توضیح جریان بیمارستان تامین اجتماعی اظهار داشته :

  اول بايد هيأت امناي سازمان  تأمين اجتماعي به عنوان مرجع عالي به اين  درخواست رسيدگي وموافقت  اصولي بدهد.  قابل توجه است  كه سياست  فعلي سازمان  در چند سال اخير اين است كه در جايي اقدام به ساخت وتجهيز و تأمين نيرو براي بيمارستان  تأمين اجتماعي  ننمايد بلكه از طريق بيمارستان‌هاي معمولي  به بيمه شدگان  ارائه خدمت كند و بهاي آن را بپردازد و جز در موارد استثنايي  مجوز نمي‌دهد.

بعد از هيأت امنا بايد موضوع در هيأت مديره مطرح شود تا در صورت موافقت اصولي هيأت امنا، هيأت  مديره براساس تعداد بيمه شدگان آن منطقه مشخص كند كه سطح مركز درماني درمانگاه عادي باشد يا درمانگاه تخصصي (به اصطلاح  دي كلينيك)‌ يا بيمارستان  باشد؟

بنابراين با موانعي روبرو  بوديم: عبور از سياست سازمان، جلب موافقت  هيأت امنا، موافقت  هيأت مديره با ساخت بيمارستان.

با مذاكرات متعدد با وزرا  و اعضاي هيأت امنا و رئيس و اعضاي هيأت مديره اين استدلال  مطرح شد كه چون اين بيمارستان توسط خير ساخته مي‌شود به صورت  استثنا با آن موافقت شود و در اين حد قول مساعد دادند كه بيمارستان  توسط خير ساخته شود  و تجهيز و كادر درماني  به هزينه  دولت باشد.

اما برخلاف  انتظار  در كارگاه تخصصي هيأت امنا در سال ۹۱  با تأسيس  مركز مخالفت  شد و به دنبال آن هيأت مديره هم با سطح بيمارستان  مخالفت  كرد و صرفاً  با درمانگاه تخصص سرپايي (نه بيمارستان)‌موافقت  كرد كه در ارديبهشت  امسال  به اداره تأمين اجتماعي لار هم ابلاغ نگرديد  و در برخي  سايت‌ها اشتباهاً به عنوان  «بيمارستان»‌اعلام شد. هرچند  تا اين مرحله هم موفقيت خوبي ولي اينجانب دست از پيگيري برنداشتم و مجدداً‌ در جلسه حضوري با وزير جديد و تماس  با افراد ذي ‌نفوذ در اين موضوع كار دنبال شد  تا جايي  كه مجدداً‌ موضوع در هيأت امنا مطرح شد و موافقت  اصولي گرفته شد كه اين موافقت به هيأت مديره ابلاغ شد تا هيأت مديره بررسي كند در صورت داشتن نصاب لازم بيمه شدگان، مجوز بيمارستان صادر شود. به دنبال آن با مكاتبات  با اداره كل فارس، آخرين آمار  بيمه شدگان اصلي و تبعي  گرفته شد و به هيأت مديره ارسال گرديد و به دنبال آن مستمراً كار دنبال  مي‌شود تا هيأت مديره نظر خود را اعلام نمايد. اين مراحلي كه فهرست  وار عرض كردم حدوداً ۱۱ ماه زمان برده و منظورم از بيان ‌آنها اين بود كه مردم شريف بدانند كه گاهي ارائه يك خدمت و انجام يك خواسته نيازمند ماهها پيگيري و فعاليت است و مراحل مختلف اداري  لازم دارد و مردم عزيز توجه كنند كه طولاني شدن پيگيري‌ها  به معناي فراموشي و عدم توجه به خواسته نمي‌باشد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین