شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تشریح روند ساخت کتابخانه مرکزی لار

به گزارش میلادلارستان، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان طی بیاینه ای پیرامون اخبار درج شده در فضای مجازی در خصوص کتابخانه مرکزی لارستان ، مطالبی به شرح…

به گزارش میلادلارستان، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان طی بیاینه ای پیرامون اخبار درج شده در فضای مجازی در خصوص کتابخانه مرکزی لارستان ، مطالبی به شرح ذیل جهت اطلاع مردم شریف لارستان منتشر نموده است :

ساختمان کتابخانه مرکزی لار، در قطعه زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع از طرف شهرداری لار جهت احداث ساختمان کتابخانه در سال ۱۳۸۸ و طی صورتجلسه ای با امضای فرماندار ، شهردار و شورای شهر و نیز رییس اداره مسکن و شهرسازی وقت لارستان در اختیار اداره مسکن و شهرسازی لارستان قرار گرفت.

در سال ۱۳۸۹ اداره کل مسکن و شهرسازی فارس، طی قراردادی با شرکت گزکوه نسبت به احداث اسکلت ساختمان کتابخانه اقدام کرد که اعتبار آن نیز از محل دو درصد نفت و گاز توسط فرمانداری لار تامین و اختصاص یافت.

در سال ۱۳۹۲ پس از ادغام اداره مسکن و شهرسازی و اداره کل راه و ترابری لارستان و تشکیل اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، ساختمان کتابخانه که صرفا اسکلت ساختمان بود از اداره کل راه و شهرسازی فارس به اداره کل راه و شهرسازی لارستان واگذار شد.

درسال ۱۳۹۵ اداره کل راه و شهرسازی لارستان، قراردادی با پیمانکار جهت تکمیل ساختمان منعقد کرد ولیکن به دلیل عدم تخصیص و اعتبار کافی ، کار تکمیل آن نیمه تمام مانده و پیمانکار پروژه درخواست خاتمه  پیمان را کرد.

در سال ۱۳۹۸ نظر به میزان کم اعتبار،  اداره کل راه و شهرسازی لارستان جهت حفاظت از بنای مذکور صرفا قراردادی برای احداث دیوار پیرامونی کتابخانه با پیمانکار منعقد کرد که آن هم به علت اعتراض اشخاص ثالث و معارض تحت عنوان مالک زمین ، مانع از ادامه کار پیمانکار شد و کار متوقف شد.

اکنون این ساختمان، از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است و از آنجایی که اداره کل راه و شهرسازی لارستان صرفا مجری و متولی ساخت می باشد، لذا در صورتی که اعتبارات لازم توسط مسئولین ذیربط تامین شود امکان تکمیل ساختمان کتابخانه و در صورت رفع معارض توسط شهرداری لار امکان اجرای دیوار و تحویل ساختمان به بهره بردار اصلی ،اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس ، جهت بهره برداری میسور و ممکن خواهد بود.

س- ۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین