چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

برگزاری نشست سعدی شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان

به منظور ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و آگاهي و شناخت دانشجويان از مفاخر ملي و مذهبي ايران زمين، نشست سعدي شناسي با حضور استادان و دانشجويان به همت انجمن…

به منظور ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و آگاهي و شناخت دانشجويان از مفاخر ملي و مذهبي ايران زمين، نشست سعدي شناسي با حضور استادان و دانشجويان به همت انجمن ادبي باران)كانون فرهنگي هنري اين واحد دانشگاهي) و حوزه پژوهشي در كتابخانه فارابي دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاري آنا، مهدي زارع ضمن تشكر از مهدي ترابي خواه عضو هيات علمي و استاد زبان و ادبيات فارسي واحد و سخنران اين جلسه گفت: امروزه با توجه به هجمه شديد تبليغاتي ايادي استكبار، لازم است فرهيختگان جامعه الگوها و اسطوره هاي مذهبي و ملي را به جوانان معرفي كرده و مانع از رسوخ انديشه هاي ضد ديني و ناصحيح دشمن شويم.

 رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، ادامه داد: اشعار شعراي بزرگ ايران زمين، مملو از تمجيد پيامبر اسلام(ص) و سلاله پاك آن حضرت مي باشد كه مي تواند به عنوان پندي بزرگ در اختيار جامعه ما قرار گرفته تا آيندگان با سرمشق گرفتن از اين مفاخر، با فرهنگ اصيل ايراني اسلامي آشنا شوند.

وي اشاره كرد: به عنوان مثال فردوسي كه امروز به عنوان نماد ملي گرايي و اسطوره بزرگ ايران زمين از آن ياد مي شود؛ ديوان اشعارش لبريز از تمجيد پيامبر خاتم و اهل بيت گراميش است و اين نشان دهنده پيوند دين با فرهنگ اصيل ايراني داشته و الگويي براي مردم ما مي باشد.

در ابتداي اين نشست، مهدي ترابي خواه از استادان زبان و ادبيات فارسي ضمن برشمردن بخشي از آثار سعدي گفت: اين شاعر نام آور يكي از مفاخر ادبي ما است كه آثار آن در بين تمام شعراي اين كشور بي بديل است.

ترابي خواه ادامه داد: علاقمندي سعدي به فرهنگ و سنت ايراني در تمام كتب او مشهود است، به گونه اي كه آثار وي با آموزه هاي اخلاقي و اجتماعي همراه بوده است.

وي در ادامه اشعاري را از اين شاعر بزرگ خواند و از دانشجويان خواست تا با دقت بيشتري بزرگان خود را بشناسند و در اين گونه جلسات شركت داشته باشند.

مقرر شد نشست هاي سعدي شناسي و مفاخر ايران زمين به صورت زنجير وار در هفته هاي آتي نيز در كتابخانه اين واحد دانشگاهي برگزار شود.

س-۲۱۰

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین