دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

دکترجعفرپور از رای اعتماد به وزرا و تعامل با دولت جدید می گوید…

به گزارش میلادلارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم؛ دکتر جعفرپور در پاسخ به پاره ای سوالات پیرامون رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم به نکات…

به گزارش میلادلارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم؛ دکتر جعفرپور در پاسخ به پاره ای سوالات پیرامون رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم به نکات مختلفی اشاره کرده که آن ها را با هم مرور می کنیم:

>> همانگونه که همگان شاهد بودیم، رئیس جمهور در یک حرکت قابل تقدیر همزمان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس در تاریخ ۱۳/۵/۹۲ ، اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس شورای اسلامی اعلام نمود و از آن پس نمایندگان مجلس در یک فعالیت بسیار فشرده در مدت یک

هفته به بررسی تخصصی، تجارب و سوابق مدیریتی و مواضع دینی و سیاسی افراد معرفی شده پرداختند که این فعالیت ها در قالب کمیسیون های تخصصی مجلس، فراکسیون ها و مجامع استانی و منطقه ای انجام شد. نهایتا مجلس از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ مرداد ماه در قالب جلسات علنی صبح و بعد از ظهر به بررسی وزرای پیشنهادی پرداخت که علاوه بر پخش مستقیم جلسات از طریق صدا، برای اولین بار از سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شد.

>> طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی کلیات، ۵ نفر موافق و ۵ نفر مخالف و در بررسی هر وزیر ۲ نفر موافق و ۲ نفر مخالف از میان نمایندگان اظهار نظر خواهند کرد که این افراد به قید قرعه از میان ثبت نام کنندگان انتخاب خواهند شد. لازم به ذکر است که اینجانب نیز به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه هم در کلیات و هم در بخش وزرای پیشنهادی برای سخنرانی در صحن علنی ثبت نام کرده بودم که متأسفانه بر اساس قرعه کشی، نام اینجانب همانند اکثر نمایندگان جزو سخنرانان نبود.

>> در دوران بررسی و رایزنی با وزرای پیشنهادی در کنار مسائل اقتصادی، وزرای مرتبط با حوزه فرهنگی و آموزشی برای اینجانب از حساسیت ویژه برخوردار بودند و در مذاکرات و بحث هایی که با وزرای پیشنهادی فرهنگی داشتم، نسبت به وزارت خانه های آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملاحظات و دل نگرانی هایی وجود داشت که علیرغم مذاکره با وزاری پیشنهادی، مرتفع نشد. در هر حال با کار فشرده مجلس در طول ۴ روز و رایزنی های متعدد پشت صحنه فراکسیون ها نهایتا نمایندگان مردم در شامگاه پنجشنبه ۲۴ مرداد، نظر نهایی مجلس را در خصوص ترکیب کابینه از طریق ریختن رای خود به صندوق ها اعلام نمودند.

 
>> مجلس با تأیید ۱۵ وزیر از ۱۸ وزیر پیشنهادی ( حدود ۸۵% ) همراهی خود را با رییس جمهور نشان داد و هم اینک دولت جدید با داشتن اکثریت قاطع اعضا می تواند از این به بعد تشکیل جلسه بدهد و امور اجرایی کشور را رسما آغاز کند. در این حال سه وزارت خانه دیگر هم می توانند موقتا با سرپرست اداره شوند. رای عدم اعتماد به سه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان نیز معنا دار و قابل توجه می باشد. زیرا با دقت در حوزه مأموریت این وزارتخانه های در می یابیم که هر سه دستگاه های علمی و فرهنگی می باشند که نشان از اهمیت و حساسیت موضوع فرهنگ برای مجلس دارد.

>> رای نمایندگان نشانگر موضع اصولگرایانه مجلس و پایبندی نمایندگان به آرمان های امام و انقلاب، بویژه در سپردن مسئولیت های حساس فرهنگی به اشخاص می باشد که می تواند در جهتگیری های آینده جامعه و مدیران آن تأثیرگذار باشد. به طور کلی ترکیب کابینه ای که آقای رئیس جمهور معرفی کرده بود از لحاظ تخصصی و توانمندی علمی و اجرایی مجموعه ای مناسب بود اما از برخی جهات نسبت به حساسیت های جامعه اسلامی در معرفی برخی از وزرا توجه کافی صورت نگرفته بود که نتیجه آن در رأی اعتماد مجلس خود را نشان داد. هر سه وزیر پیشنهادی که مورد اعتماد قرار نگرفتند از لحاظ مواضع سیاسی در فتنه ۸۸ و تبعیت از ولایت مورد چالش شدید نمایندگان مخالف قرار داشتند. امیدواریم با معرفی هرچه زودتر وزرای این سه وزارتخانه حساس، با توجه به رویکرد اخیر مجلس توسط رئیس جمهور شاهد فعالیت  و خدمت رسانی هیأت وزیران با تمام ظرفیت باشیم.

 

نهایتا اینکه ضمن آرزوی توفیق برای دولت جدید در جهت خدمتگزاری به مردم شریف ، این دولت نیز هم مانند دولت های گذشته، وظایف تعریف شده ای  در حوزه امور اجرایی کشور بر عهده دارد و بنده نیز پیگیری های امور مرتبط با حوزه انتخابیه را از مجاری معقول، منطقی و قانونی همراه با رایزنی پیش خواهم برد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۳:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین