پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

غروب پنجشنبه، سیاره «مشتری» در همسایگی «ماه» قرار می گیرد

کارشناس نجوم از مقارنه ماه و مشتری خبر داد و گفت: این رویداد نجومی به عنوان یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال های اخیر است. به گزارش میلاد لارستان، علی آزادگان…

کارشناس نجوم از مقارنه ماه و مشتری خبر داد و گفت: این رویداد نجومی به عنوان یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال های اخیر است.

به گزارش میلاد لارستان، علی آزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ شاهد یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال های اخیر هستیم، گفت: ساعت ۱۹:۱۱ فردا، ماه به ۰.۶ درجه‌ای مشتری می‌رسد و مقارنه ای بین این دو رخ می دهد.

وی افزود: در این مقارنه بسیار نزدیک، فاصله بین ماه و مشتری تقریبا برابر با قرص کامل ماه خواهد بود. این فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان عکاسی است که دوربین خود را به سوی آسمان نشانه روند.

وی با بیان اینکه ماه و مشتری تقریبا همزمان در ساعت ۱۹:۵۲ غروب خواهند کرد، گفت: علاوه بر این دو، اجرام دیگری از منظومه شمسی هم در آن منطقه مهمان آسمان هستند. در نزدیکی افق زهره و عطارد حضور دارند که حدود ساعت ۱۸ غروب خواهند کرد بنابراین از زمان غروب خورشید تا غروب آنها فرصت کوتاهی در آسمان گرگ و میش پس از غروب برای رصدشان فرصت وجود دارد.

آزادگان افزود: همچنین از سوی دیگر کمی بالاتر از مشتری و ماه نیز زحل حضور دارد که می‌توان آن را با چشم غیر مسلح به راحتی تشخیص داد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین