سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

ترک نژاد: قصد دارم برای فرهنگیان گام های خوبی بردارم،‌توسعه متوازن منطقه ای در جنوب فارس وجود ندارد

یعقوب ترک نژاد در روز ۱۳ آذرماه چهارمین روز از وقت قانونی ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان اقدام…

یعقوب ترک نژاد در روز ۱۳ آذرماه چهارمین روز از وقت قانونی ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان اقدام به نام نويسی کرد.

وی پس از ثبت نام در مصاحبه با خبرنگاران طی معرفی خود بیان داشت: یعقوب ترک نژاد ۳۱ ساله هستم دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک نانو و از شهر خنج در خدمت شما هستم.

جوانترین کاندیدا هستم

وی گفت با توجه به توانایی بالای خود و اینکه جوانترین کاندیدا هستم با هدف اینکه به جوانان باید اعتماد کرد وارد عرصه انتخابات شدم و اعتقاد دارم همانگونه که جوانان جنگ را مدیریت کردند کشور را نیز می توانند مدیریت کنند.

قصد دارم برای فرهنگیان گام های خوبی بردارم
ترک نژاد در خصوص برنامه های خود اظهار داشت:‌ حقیقتا فکر می کنم با این نوع سوال پرسیدن نماینده به سمت غلوگویی خواهد رفت. هدف من این است که اول باید به جوانان اعتماد کرد و دوم اینکه من بعنوان یک فرهنگی احساس می کنم در حق فرهنگیان اجحاف صورت گرفته و امیدوارم بتوانم در این راه قدمی بردارم. در واقع  جامعه ای که معلمین جزو قشر ضعیف از لحاظ مالی باشند این جامعه موفق نخواهد بود.

وی گفت:‌ هر کشوری که الان پیشرفته است تمرکز اصلی خود را بر روی آموزش و پرورش قرار داده است. متاسفانه در کشور ما به آموزش و پرورش به عنوان یک کشور مصرف کننده به حساب میاید که این غلط است. آموزش و پرورش در واقع یک سرمایه گذاری به حساب می آید. من دوست دارم در صورت نماینده شدن قدمی برای فرهنگیان بردارم زیرا خودم نیز جز آنها هستم.

ترک نژاد همچنین اظهار داشت:  بیش از ۵ سال است که در دانشگاه مشغول به تدریس هستم و در کنار آن در مدارس نیز مشغول هستم. خودم نیز دارای یک اموزشگاه هستم که فعالیت آن در زمینه های آموزشی است.

به صورت خودجوش وارد انتخابات شده ام

وی گفت: شهر خنج به دلایل مختلف در سیاست زیاد نقشی ندارد و دلیل اینکه من به نمایندگی از شهر خودم وارد انتخابات شده ام  این است که می خواهم اعلام کنم ما هم هستیم و می توانیم در این کشور فعالیت کنیم. با اینکه مردم ما خیلی سیاسی نیستند اما خیلی نادیده گرفته شده اند و امیدواریم که این دید از بین برود. حقیقتا من به صورت خودجوش وارد این عرصه شد ام و فعلا با کسی از بزرگان خنج مشورتی نداشتم.

فیلتر ورود به دانشگاه های منطقه را باید سخت تر نماییم

ترک نژاد پتانسیل خفته جنوب فارس را  جوانان منطقه جنوب عنوان نموده که نیاز به توجه زیادی دارند.  وی در پاسخ به سوال خبرنگار میلاد لارستان در خصوص راهکار  توسعه دانشگاهی منطقه اظهار داشت:‌ باید از اساتید کارآمدتر در منطقه استفاده نماییم تا خط علمی منطقه بهتر گردد. وی گفت: باید فیلتر ورود به دانشگاه های منطقه را سخت تر کنیم زیرا دانشجویان به راحتی می توانند در آن ها وارد شوند و این اتفاق ارزش دانشگاه ها را پائین می آورد.

توسعه متوازن منطقه ای در جنوب فارس وجود ندارد

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار میلاد لارستان در خصوص برنامه حمل ونقل و توسعه فرودگاهی و ریلی منطقه اظهار داشت: در این منطقه دچار محدودیت حمل و نقل ریلی هستیم که توسعه این امر حق  منطقه است. ترک نژاد اظهار داشت:  جنوب فارس با توجه به منابع گازی خود منبعی از ثروت است ولی اینکه این ثروت ها در کجا مصرف می شوند باید مسئولین جوابگو باشند. وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص توسعه متوازن منطقه ای افزود: این موضوع حقیقتا در حال حاضر وجود ندارد و در مناطق مختلف اختلاف طبقاتی به چشم می خورد. اما اگر واقعا نگاه ها به منطق هدایت محور باشد می توانیم به این مهم نزدیک شویم.

وی در پاسخ به این سوال که جناح سیاسی تان چیست اظهار داشت: مستقل وارد صحنه انتخابات شده ام.

 

وی برخی سوالات کوتاه را نیز اینگونه پاسخ داد:

آخرین باری که به سینما رفتید: آخرین بار در اردیبهشت ماه فیلم ( ما همه با هم هستیم ) را در سینما مشاهده کردم
آخرین کتاب: کتاب زبان بدن حدود یک ماه پیش مطالعه نمودم

چالش بزرگ منطقه: یکی بیکاری جوانان با توجه به آزمون های استخدامی که برگزار می شود، عدم آگاهی سیاسی مردم منطقه بخصوص مردم خنج

اعتراضات بنزینی: من با اعتراض کاملا موافق هستم اما اینکه اماکن عمومی را تخریب نماییم مخالف هستم. حقیقتا اعتراض حق هر کسی است.

نظر در خصوص انتخاب بخشدار یا فرماندار اهل تسنن در منطقه: چه اشکالی دارد، مهم و اول تخصص است. در واقع کسی که تخصص نداشته باشد تعهد نیز ندارد.

شعار انتخاباتی : من زیاد به دنبال شعار نمی روم اما آن چیزی که در خود دیدم پشتکار و پیگیر بودن من است.

چندهمسری: یکیش هم سخت است
سانتریفیوژ: وسیله ای بسیار کارآمد در عصر حاضر
فیزیک هسته ای: بسیار دوست داشتنی
FATF: نظری ندارم
دولت تدبیر و امید: امیدوارم تدبیرهای بهتری برای مردم بیاندیشد
سیدمحمدخاتمی: یک شخصیت سیاسی
BBC: یک شبکه اطلاع رسانی معاند

هزینه تبلیغات انتخاباتی: طبیعتا باید از طریق خودم فراهم شود
سایت آفتاب لارستان: یک سایت خبرگزاری

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین