چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

انصاري فرد:مجوز پرواز حج را در سفر رهبري به لارستان گرفتم؛ دانشگاه علمي كاربردي بايد تقويت ميشد؛ آمده ام با كار جهادي

در چهارمين روز  از وقت قانونی ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، روز گذشته عنايت الله انصاري فرد مبا حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان اقدام…

در چهارمين روز  از وقت قانونی ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، روز گذشته عنايت الله انصاري فرد مبا حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان اقدام به نام نويسی کرد.

وي پس از ثبت نام  در پاسخ به سوالات خبرنگاران طي معرفي خود اظهار داشت: متولد سال ۱۳۴۹ در شهر قديم لار بوده و در خانواده متدين به دنيا آمده و پدرم نيز كارگر بوده است. تحصيلات دوران مدرسه را در لارستان سپري كرده و مقطع كارشناسي در رشته مهندسي هوانوردي با گرايش مهندسي مراقبت پرواز در دانشكده تكنولوژي تهران گذرانده و بين ۸۰ دانشجو با كسب رتبه سوم فارغ التحصيل شده و با توجه به اين امر حق انتخاب در فعاليت بين فرودگاه هاي كشور را داشته و برهمين اساس فرودگاه شيراز را انتخاب نمودم. قبل از آن نيز مدت يك سال در مركز كنترل فضاهاي كشور در تهران مشغول به كار بودم.

وي با آرزوي مغفرت براي مرحوم نخبه (نماينده فقيد لارستان) ادامه داد: با توجه به اينكه اولين كسي بودم كه در لارستان در رشته هوانوردي فارغ التحصيل شده بودم مرحوم نخبه معتقد بودند كه آينده فرودگاه به دست بنده مي باشد و بنده را مكلف به ورود به فرودگاه لارستان نمودند. سال ۱۳۷۱ وارد فرودگاه لارستان شده و در آن زمان نواقص فرودگاه را  شناسايي نموده و به نظرم ورود بنده به لارستان نقطه عطفي در زندگي بنده بود.

انصاري فرد افزود: با بررسي انجام شده متوجه شدم كه اين فرودگاه از استانداردهاي بين المللي فاصله دارد اما زحمات هيات امنا و نيز دولت در راه اندازي اين فرودگاه در منطقه محروم قابل تقدير بود .وي با بيان اينكه  همواره آرزوي انجام خدمتي بزرگ به شهرستان خود و فرودگاه لارستان داشته ام اظهار داشت: سمت هاي مختلفي در اين فرودگاه را بر عهده داشته ام و از آن جمله ابتدا رئيس برج مراقبت پرواز بوده و سپس رئيس اداره عمليات، در ادامه معاون فرودگاه و نهايتا مدير فرودگاه لارستان شدم. بي شك فرودگاه در شان مردم منطقه نبود.

وي ادامه داد:  انتصاب بنده به عنوان مدير فرودگاه در سال۱۳۸۷ مقارن شد با سفر مقام معظم رهبري به لارستان. وي افزود: پرواز هواپيماي حامل ايشان به منطقه از جمله پروازهاي مهم بود كه داراي ابعاد امنيتي خاص خود مي باشد و خوشبختانه اين امر به نحو احسن انجام شده و در ادامه مورد تقدير بيت معظم له نيز قرار گرفت. در سال ۱۳۹۱ در كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني مرتبط با كار خودم شروع به ادامه تحصيل نمودم چرا كه معتقدم  فرودگاه امروز در دنيا يك بنگاه اقتصادي است.

مجوز پرواز حج را در سفر رهبري به لارستان گرفتم

وي  بيان داشت  مجوز پرواز حج را در سفر مقام معظم رهبري توانستم اخذ كنم و  هنگامي كه با معظم له روبرو شدم اظهار داشتم: با توجه به فاصله ۳۶۵ كيلومتري لار-شيراز ما مجبوريم براي سفر حج پيرزن و پيرمردها را با اتوبوس به شيراز فرستاده تا از آنجا پرواز انجام گيرد. انصاري فرد ادامه داد: رهبري معظم و آگاه كشور ابتدا از سيستم هاي ناوبري فرودگاه سوال نمودند كه ضمن توضيح بنده ايشان دستور اين امر را صادر نمودند. اين امر حركتي بزرگ در فرودگاه لارستان بود.

مجوز اداره كل را با پيگيري نماينده بستك گرفتيم… مدير بايد جهادي كار كند،

وي ادامه داد: خداوند را شاكرم كه با كمك خداوندمتعال و با تلاش ها و پيگيري هاي فراوان آقاي جباري نماينده بستك و بندرلنگه و نيز با همكاري كاركنان فرودگاه و نيز فرمانداران وقت مجوز اداره كل فرودگاه لارستان نيز پس از اداره كل راه و شهرسازي به عنوان دومين اداره كل در لارستان اخذ شد.

سه روز فرودگاه لارستان تعطيل است چرا؟!

انصاري فرد افزود: در آن زمان مجوز پروازهاي خارجي بيشتري نيز اخذ شده و فرودگاه در حد يك فرودگاه بين المللي قرار گرفت، اما اكنون كه پس از ۳ سال وارد لارستان شده ام و وقتي در جريان قرار گرفتم كه پس از آن رفتن بند، ۳ روز در هفته پرواز در فرودگاه نداريم بسيار ناراحت شدم و انتظار از مسئولين شهر دارم كه پيگيري نمايند و دست هم را گرفته و تلاش نمايند.

وي گفت: بنده تنها نگراني خود را بيان مي نمايم و انتقادي ندارم. نگرانيم  را بيان مي كنم و نگرانم كه چرا اكنون هر روز خبرهاي مختلف از فرودگاه هاي اطراف مي شنويم و اما فرودگاه لارستان ۳ روز پروازهايش در هفته تعطيل است. اگر بخواهيم توسعه و پيشرفت داشته باشيم بايد جهادي كار كنيم ،  همان كاري كه بنده انجام دادم.

اگر مديريت كسي ضعيف است مسئوليت نپذيرد، آمده ام  با كارجهادي 

وي گفت: مدير بايد شهامت ريسك پذير بوده و مديريت جهادي و تلاش شبانه روزي داشته باشد. وي گفت: دفتر وزارت خارجه و دفتر صدور ويزا نتيجه تلاش شبانه روزي بود كه انجام شد.

انصاري فرد ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبري اظهار داشت: همان گونه كه ايشان فرمودند اگر كسي احساس مي كند مديريتش ضعيف است مسئوليت را نپذيرد.  اگر امروز من نمي توانم راحت بگويم نمي توانم.   وي گفت بنده انتقاد و توهين به كسي نمي كنم و ناراحتم. وي گفت: حتي حاضرم خود نيز به مسئولان كمك نموده  و مشاوره بدهم و فكر نمي كنم دراين موضوع مشاوري قوي تر از بنده براي آنها موجود باشد و مطمئنا با آنها همكاري خواهم نمود.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه پتانسيلي در خود ديده ايد كه وارد صحنه انتخابات شديد اظهار داشت: آمده ام تا با مديريت جهادي و با بهره گيري از جوانان نخبه و خلاق منطقه يك كار انقلابي انجام دهم و همچنان كه فرودگاه را از خاك به افلاك رساندم ان شاء ا… لارستان بزرگ را نيز به جايگاه واقعي خود برسانم. وي گفت: شعار انتخاباتي بنده نيز مديريت جهادي  و بهره گيري از جوانان خلاق و نخبه مي باشد.

راه ها، صنعت،  بهداشت و آموزش دغدغه هاي اصلي اند. از بانك نخبگان منطقه استفاده مي نمايم

وي در خصوص برنامه هاي كلان خود گفت: دغدغه اصلي بنده  موضوع راه هاي لارستان است كه اولين كار بنده و با توجه به تجارب بنده در وزارت راه و شهرسازي پيگيري سامان يافتن راه هاي لارستان است. انصاري فرد دغدغه دوم خود را نبود صنعت اشتغال زا در منطقه عنوان نمود. همچنين بهداشت و آموزش نيز از جمله ديگر دغدغه هايي بود كه مدير كل سابق فرودگاه لارستان از آنها نام برد. وي گفت : توجه به نخبگان لارستان و جوانان لارستاني و ايجاد بانك نخبگان لارستاني در راستاي نيل به دغدغه هاي مذكور از جمله برنامه هاي بنده مي باشد.

 مستقل آمده ام، نيروي جهادي تحت امر رهبري معظم انقلابم

وي در خصوص جناح سياسي خود گفت: ضمن احترام به اصولگرايان و اصلاح طلبان همان انصاري فرد مستقل بوده و نيرويي جهادي تحت امر رهبري معظم انقلاب هستم. وي در خصوص ائتلاف با ديگر كانديداها گفت: با كسي صحبتي نداشته ام و با توجه به شناخت مردم منطقه از بنده مستقل آمده و هستم و تنها در صورتي كه مردم منطقه بنا  به مصلحت تشخيص دهند كه انصاري فرد نبايد باشد، در آن صورت خداحافظي خواهم نمود ولي كماكان حاضر به مشاوره در امور حمل و نقل هوايي به مسئولين امر در منطقه خواهم بود.

پتانسيل خفته منطقه نخبگان آن هستند، دانشگاه علمي كاربردي بايد تقويت مي شد.

وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ميلاد لارستان در خصوص پتانسيل خفته منطقه  اظهار داشت: در شركت فرودگاه ها هرگاه از لارستان بزرگ صحبت مي شد  ضمن ياد از جناب مرحوم نخبه لارستان را پر از پتانسيل ذكر مي كردند و بهترين پتانسيل نيز نخبگان ذكر مي شد و بنده نيز معتقدم پتانسيل اصلي منطقه نخبگان آن  هستند. لذا بايد اين نخبگان را شناسايي نماييم. بنده از ايده جوانان  و نخبگان در فرودگاه لارستان استفاده كرده و جواب گرفته ام و بر همين موضوع اعتقاد راسخ دارم.

انصاري فرد در خصوص راهكار جهت توسعه علمي دانشگاهي منطقه اظهار داشت: بايد دانشگاه علمي كاربردي را تقويت مي نموديم  و در حال حاضر اعتقاد دارم هرچه رشته هاي قوي دانشگاهي را به منطقه بياوريم به توسعه لارستان بزرگ كمك مي كند.

اگر به فعاليت ادامه مي دادم قطرايروي در لارستان به زمين مي نشست، 

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ميلاد  لارستان در خصوص اينكه با توجه به فعاليت تان در حوزه فرودگاهي برنامه تان جهت توسعه صنعت هوايي، زميني و ريلي منطقه چيست افزود: بايد از فرودگاه لار صادرات بار هوايي را داشته باشيم و لارستان بايد هاب منطقه در بحث صادرات هوايي شود. وي گفت: همچنان كه فلاي دبي و العربيه را به فرودگاه لارستان آوردم اگر به فعاليت خود ادامه مي دادم مطمئن باشيد صداي قطرايروي را نيز در فرودگاه لارستان مي شنيديد. انصاري فرد افزود: معتقدم به خاطر شرايط تحريم بايد از تعامل با كشورهاي حاشيه خليج فارس استفاده نماييم. وي گفت با توجه به اينكه جمعيت قابل توجهي از مردم لارستان بزرگ در كشورهاي حاشيه خليج فارس زندگي مي كنند اگر بتوانيم رفت و آمد آنها را تسهيل نماييم كمك بزرگي كرده ايم.

مدير كل سابق فرودگاه بين المللي لارستان گفت: در بحث ريلي خيلي اعتقادي به كار كردن  از مسير شيراز، جهرم، لار بندر نداشته و با توجه به نزديك بودن لار به بندرعباس بايد تمام اولويت مان و فشار به وزارت راه و شهرسازي راه آهن لار-بندرعباس باشد. مسيرهاي بعدي در مرحله بعد قرار دارند.

انصاري فرد در خصوص توسعه متوازن ۴ شهرستان اظهار داشت: معتقدم لارستان مانند نخل بزرگي است كه پاجوش هاي آن شهرستان هاي جديد آن اند. باغبان اصلي بايد به نخل مادر برسد كه لارستان بزرگ است كه رهبري معظم نام نهادند و بايد كل لارستان بزرگ توسعه يابد و به جايگاه اصلي نام خود يعني لارستان دست يابد.

نقش جباري، جعفرپور و بروجردي در توسعه فرودگاه لارستان

وي در پاسخ به سوال خبرنگار گريشنا در خصوص تغيير خود از مدير كلي فرودگاه لارستان اظهار داشت: بگذاريد اين موضوع در صندوقچه اسرار با خداي خودم باشد.  وي همچنين صراحتا اظهار داشت: در خصوص اداره كل شدن فرودگاه لارستان ۱۰۰% نماينده بستك، بندرلنگه و پارسيان همكاري داشته و ديگر نمايندگان در اين حوزه نبوده اند. وي گفت: مرحوم حضرت آقاي بزرگ لار  جناب  جباري را به بنده معرفي نموده  و بنده نيز از همان زمان از حضور ايشان بسيار استفاده نموده ام.

وي گفت: در خصوص نمايندگي وزارت خارجه نيز با آقاي اكبرپور از لطيفي كه خود در وزارت خارجه بودند آشنا شديم و فرماندار وقت ايشان را به بنده معرفي نمودند و استارت كار انجام گرفتت و جناب آقايان جعفرپور و بروجردي در خصوص مشكل تاسيس اين نمايندگي در غير مركز استان كمك شاياني كردند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین