سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 19

حسين شيري:قائل به جناح بندي قارچي نيستم؛ لاریها من را مخل پیشرفت نمی دانند، قائل به استان شدن هستم اما بايد زير ساخت را آماده نمود

صبح امروز و همزمان با ششمين روز نام نويسي كانديداهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، حسين حسين شيري يكي ديگر از افرادي بود كه با حضور در محل فرمانداري ويژه لارستان…

صبح امروز و همزمان با ششمين روز نام نويسي كانديداهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، حسين حسين شيري يكي ديگر از افرادي بود كه با حضور در محل فرمانداري ويژه لارستان نام خود را ثبت نمود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص معرفي خود اظهار داشت:  متولد۱۳۵۴ با مدرک تحصیلی فوق لیسانس حقوق عمومی دانشگاه شیراز و دانشجوی دکترای حقوق دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستم. وي گفت: سوابق من بخشدار مرکزی شهرستان خنج، فرماندار شهرستان خنج، فرماندار ارسنجان، مدیریت شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره نفت و گاز و مدیر حراست هواپیمایی کیش بوده است. امیدوار هستم خداوند آنچیزی که موجب خیر منطقه خواهد بود را مقدر نماید.

پست هاي مختلف مديريتي را طي نموده ام

حسين شيري در حصوص توانائی و پتانسیل خود جهت حضور در انتخابات اظهار داشت: علت حضور من متناسب بودن رشته تحصیلی من با کار تقنینی است. کار قانون گذاری مرتبط با رشته حقوق است. علت دیگر این است که کار اجرائی نموده ام و پله های مدیریتی را طی کرده ام و از بخشداری تا پست های بالای مدیریتی را پیموده ام. بالاترین هدف من این است که اگر خدا بخواهد به نظام و مردم نجیب منطقه خدمت رسانی نمائیم.

مجلس امروز یکی از ضعیف ترین مجلس ها بوده است، سه هدف منطقه اي، استاني و ملي دارم

وي در رابطه با برنامه ها و اهداف کلان خود افزود:  دارای اهداف منطقه ای، استانی و ملی هستم. برنامه ملی ما این است که مجلسی که امروز داریم کفاف مدیریت کشور را نمی کند. شاید مجلس امروز یکی از ضعیف ترین مجلس های دوران از دید مردم باشد. ما یک لایحه و طرح مترقی خوب را از این مجلس ندیدیم که بتواند مشکلات مردم را حل نماید. امروز می بینیم که یکی از مشکلات مردم بحث اقتصادی و معیشتی است در حالیکه هیچ موردی در این خصوص در مجلس انجام نشده است. امروز سن بالای مجلس و دولت یک مشکل به حساب می آید و باید بر اساس فرمایش مقام مظم رهبری به سمت جوانگرائی برویم. با این اتفاقات هیچ تغییری در فضای اداری و کسب وکار صورت نخواهد گرفت. ما باید به جوانان فرصت دهیم تا از این مملکت خارج نشوند.

و بازهم نياز به جوانگرايي در سطح ملي، استاني و منطقه اي 

حسين شيري افزود: در بحث استانی، استان فارس چهارمین استان یا پنجمین استان جمعیتی کشور است که ابرسازه تاریخی کشور و دنیا در آن قرار دارد. بزرگترین قطب فرهنگی و پزشکی کشور در استان فارس وجود دارد. کجای دنیا ابر مرد فرهنگی مانند سعدی و حافظ دارد. بزرگترین تحولات پزشکی در استان فارس رخ داده است مانند پیوند قرنیه و کلیه. اما این استان از لحاظ راه های مواصلاتی با مشکلات زیادی روبرو است که این استان را جز استان های ضعیف قرار داده است. در بحث محصولات جالیزی جز استان های برتر هستیم. استان ما باید به سمت جوانگرائی برود و مانند مرکز کشور پوست اندازی کند. استانداران اخیر ما افرادی بازنشتسته بوده اند. ما نباید از استان های دیگر عقب بیافتیم.

آمايش سرزميني با كمك جوانان منطقه ايجاد مي كنم

حسين شيري در خصوص موضوع منطقه ای نيز اينگونه پاسخ داد: باید گفت که نجیب ترین و پاکترین مردم ایران مانند میوه یک درخت بارور مردم لارستان، خنج، گراش و اوز و تابعین آن هستند. خیراندیشی و نجابتت مردم منقه زبانزد است. سالها این مردم در کشورهای حاشیه خلیج فارس به کارگری می پردازند تا بعدا به منطقه خود خدمت کنند.

اگر رونق و فرودگاهی در منطقه داریم به واسطه این مردمی است که به حاشیه خلیج فارس سفر می کنند. من در منطقه برنامه دارم که در صورت ورود به مجلس یک آمایش سرزمینی در زمینه اقتصادی، فرهنگی و تاریخی با کمک جوانان نخبه منطقه ایجاد نمایم. شعار من با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم انقلاب اول اتحاد و هم بستگی و بعد توجه به جوانان و در ادامه پیشرفت منطقه است.

خيرين و جوانان ۲ نيروي بالقوه منطقه

وي افزود:  ما بسته جامع راه منطقه را با احترام و مشورت با بزرگترها و اعتماد به جوانان ترسیم خواهيم کرد. در منطقه ما متاسفانه به جوانان بها داده نشده است. در همین شهر لار بهترین جوانان انقلابی وجود دارد اما به آنها اعتماد نشده است. چرا جوانان کاندیدا نشوند و بزرگترها مسیر را برای جوانان تسهیل ننمایند. خوب است که بزرگترها میدان را برای جوانان خالی نمایند. در آینده ای نزدیک در شهرستان گراش قرار است بیمارستانی با هزینه ۴۰۰ میلیاردتومان ساخته شود که خیر آن را تقبل نموده است و قرار است مرکزی برای قطب پزشکی شود. کجای کشور دیده شده است که افرادی با این دید خیر حضور داشته باشند. همچنین بیمارستان های دیگر منطقه نیز خیرساز است.

مشكل ما  عدم وجود وحدت بین مردم و مسئولین است.

محسين شيري در خصوص پتانسيل هاي منطقه ادامه داد: امروز ما بهترین موقعیت برای ایجاد یک تشکیل قوی به واسطه وجود فرودگاه و پروازهای خارجی داریم و می توانیم افراد حاشیه خلیج فارس را به کشور بیاوریم. وي گفت: با وجود منابع زیاد موجود در کشور نباید جوانان ما برای حمالی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بروند. نباید جوان ما برای جابجائی چند بسته سیگار مورد حادثه قرار بگیرد زیرا کشور ما یک کشور غنی از لحاظ نفتی و معدنی است. استان فارس ما نیز از این نعمت ها بهره فراوانی دارد.

حسين شيري  اظهار داشت: مشکل منطقه ما بحث وحدت بین شیعه و سنی نیست بلکه این وحدت موجود است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری وحدت بین شیعه و سنی در منطقه وجود دارد اما مشکل ما وحدت بین مردم و مسئولین منطقه است.

بسيجي ام، قائل به جناح بندي قارچي نيستم

وي در خصوص جناح سیاسی خود بيان داشت: به نظر من یکی از آفت های موجود کشور همین جناح های سیاسی است. این تعصب ها نیز در کشور نهادینه نشده و ایام انتخابات به چشم می آید. م یک بسیجی هستم که از ده سالگی وارد بسیج شده ام و پیرو ولایت امر و انقلابی هستم. قائل به جناح بندی های قارچی و زودگذر نیستم.

وي در پاسخ به سوالي در مورد احتمال ائتلاف با توجه به تعدد نامزدها در گراش اظهار داشت: اول که الان وقت انتخابات است نه انتصابات و اینکه بگوئیم عده ای بیایند و عده ای کنار بروند در واقع انتصابات است. ما در واقع قائل به دموکراسی، آزادی آرا و عقیده باشیم. اما اینکه در گراش در گذشته و حال اینده ائتلاف صورت بگیرد دور از ذهن نیست. من آمده ام و وقت خود را گذاشته و اراده قوی دارم و با آمادگی برنامه خود اعلام می کنم که اگر مردم منطقه به ویژه جوانان و نخبگان و مردم عزیز گراش مرا نخواهند اصلا دلیلی برای ماندن نمی بینم. اما اگر بخواهند نوکری خواهم کرد.

حسين شيري همچنين در مورد حضور فعالیتی کمتر خود در گراش نيز افزود: وقتی مسئولیتی خارج از گراش دارم و مسائل اصلی و کاری من در تهران است چرا باید در گراش حضور داشته باشم. هر وقت کاری پیش آمده در خدمت هم شهریان خود بوده ام و به هم شهریان خود سر زده ام. در واقع محل کار من گراش نیست به همین دلیل در این شهر حضور فعالی ندارم. در ایام انتخابات هم با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام می دهیم بیشتر در خدمت بوده ام.

لاریها من را مخل در پیشرفت لارستان نمی دانند، تمام شهرها و خاك حوزه استحفاظي سراي من است

وي در مورد عملكرد نمايندگان قبلي نيز بيان داشت: در مقام داوری نیستم . داوری با اینکه چند دقیقه ای آیتم های متفاوت را بیان کنم فرق می کند. ممکن است نمایندگی در زادگاه خود قوی تلقی شود اما در کل ضعیف باشد. هر کس در حد توان خود کار کرده است و  اگر کار نکرده در واقع نتوانسته است. وي در پاسخ به اين سوال كه عده ای شما را عامل شکست نامزد گراشی در دوره قبل می دانند اظهار داشت: این نظر عده ای از مردم است و محترم است.

وي همچين در خصوص آراي خود از لار گفت: تفاوت من با برخی کاندیداها این است که لاریها من را مخل در پیشرفت لارستان نمی دانند. شاکله مردم لار به ویژه جوانان به من اعتقاد دارند. البته باید اقرار کرد که فضای اختلافات موجود بین دو شهرستان باعث برخی مسائل و مشکلات شده است. وقتی می گویند که یک چوب خشک از شهر خودمان برود اما به دانشمند شهر هم جوار رای نمی دهیم این کاری زیبنده نیست. وظیفه شرعی ماست که به یک انسان قوی و انقلابی و پاک و به انسانی رای بدهیم که در قیامت بتواند جوابگو باشد و  تمام شهرها و خاک منطقه حوزه استحفاظی به عنوان سرای من تلقی می شود.

حسين شيري دلیل  تعدد کاندیدهای اصولگرا نسبت به اصلاح طلب در این دوره انتخابات را فضای عمومی کشور دانست که طی چند ساله چرخشی پیدا می کند. وي در عين حال اظهار داشت: اما ناکارآمدی های دستگاه های اجرائی و تقنینی نیز بر این امر تاثیرگذار خواهد بود. اگر دستگاه های اجرائی و تقنینی موفقیت داشتند قطعا مردم به سمت ادامه و استمرار می رفتند و این بداقبالی به سمت دستگاه حاکم نشانه ناکارآمدی است.

قانون هدفمندي يارانه دريك دولت منسوخ و دوباره در همان دولت احيا شد. مشكل كجاست؟!

حسين شيري در خصوص اعتراضات بنزيني آبان ماه نيز بيان داشت: گران شدن بنزین و بسته ای که ارائه شد باید یک بسته جامعی صورت می گرفت. خود هدفمندی یارانه ها یک قانون است و از سمت دولت قبل به این دولت آمده است. تصمیمات اخیر تصمیمات سران قواست و به عناون قانون نبوده است اما چون تصمیم سران بوده در حکم یک قانون است. قانن آنچیزی است که در مجلس تصویب شود. وقتی قرار است برای قضیه ای مانند بنزین تغییراتی ایجاد نماییم نیازمند پیوست های فرهنگی، انتظامی، اقتصادی هستیم. باید بسنجیم که وضعیت ما چگونه است. در اینکه بنزین را مفت و مجانی می فروشیم همه بر این قاعده موافق هستند. در دولت های گذشته قانون هدف مندی یارانه ها با یک هزینه ای ایجاد شد که دولت بعد آن را منسوخ کرد و دوباره همان دولت این قانون را احیا کرد. این اشكال از کجاست.

منسوخ كنندگان كارت سوخت بايد محاكمه شوند

حسين شيري ادامه داد: وقتی ماشینی تولید می شود که مصرف بنزین زیادی دارد مردم چه گناهی دارند. خودرو مگر زیر نظر کیست. مدیران عامل خودروسازی از طرف وزارت صمت منصوب می شوند که زیر نظر دولت است. چرا خودرو غیراستاندارد تولید می کنیم که بنزین بیت المال اسراف شود و هوا را آلوده نماید. منسوخ کردن کارتها به ضرر کشور بود. من اگر نماینده ملت شوم محافظه کاری نخواهم کرد. باید تصمیمات را کارشناسی کرد. کار افزایش قيمت بنزین کسی بر آن اعتراضی ندارد اما وقتی که در این چند روزه روزانه ۲۰ میلیون لیتر کاهش مصرف داشته ایم پس چرا استفاده از کارت منسوخ شد. افرادی که این کار را انجام داده اند باید جوابگوی ملت باشند و باید محاکمه شوند زیرا تصمیم غلطی بوده است.

از طرفی ما چرا باید این قدر بنزین را ارزان بفروشیم که به کشورهای همسایه با قیمت بالا فروخته شود. نگاه به دهک های پایین جامعه باید کرد و به آنها نیز باید توجه کرد. برای افزایش قیمت بنزین که با افزایش قیمت ها رابطه مستقیم دارد باید کار کارشناسی صورت می گرفت. البته چون این کار یک تصمیم بوده باید تابع باشیم و این اغتشاشات از دید عقلا و اقشار تائید شده نیست. منتهی باید در آینده به فکر دهک های پائین جامعه باشیم.

نامه درخواست استان شدن كار عوامانه است

وي در خصوص استان لارستان نيز در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب لارستان بيان داشت: ما مولفه توسعه و تقسیمات کشوری داریم که اگر قرار است جایی را ارتقا دهیم باید آن مولفه ها اجرا شود و در وزارت کشور تصویب گردد اما برای استان شدن نیازمند مصوبه مجلس هستیم. همه دوست دارند ماشین و خانه خوب داشته باشند که یک اتفاق آرمانی است. ما باید درخواست های خود را معقول نماییم. ما تا کار نکنیم می توانیم پیشرفت کنیم. توسعه و پیشرفت منطقه باعث می شود که خود دولت برای ارتقا گام بردارد نه اینکه با یک نامه درخواست استان شدن کنیم.

این کارها عوامانه است . جواب نمی دهد. ما باید زیرساخت ها را آماده نمائیم. وقتی یک شهرستان دارای جاده دسترسی خوب نیست یعنی توسعه نیافته است.ما اداره کلی داریم که با وجود اینکه شش شهرستان زیرمجموعه دارد اما نتوانستیم یک جاده درست را به مرکز استان روبراه کنیم. با این وجود چه ادعایی برای استان شدن می توان داشت.

قائل به استان شدن هستم اما بايد زير ساخت را آماده نمود

وي گفت: صنعت شاخص شهرستان لار سیمان آن است که بعد از سه دهه تازه با کمک بخش خصوصی سیمان سیاه به سفید تبدیل شده است، در حالیکه لامرد از سال ۸۴ تا بحال ۹۰ کارخانه افتتاح کرده است و روزانه ۹۰ میلیون تن صادرات سیمان  به کشورهای مختلف دارد. ما اگر می خواهیم توسعه یابیم باید مولفه های آن را کلید بزنیم. شهرستان هایی که در گذشته زیر نظر ما بوده اند الان از لحاظ صعتی بسیار پیشرفت کرده اند  کارخانه های مختلف راه اندازی نموده اند. شهرستان خنج با وجود تعدادی چاه نفت و گاز اما هنوز پالایشگاه ندارد و شامل ارزش افزوده نشده است. ما قائل هستیم با هم بستگی و وحدت یک منطقه آباد و سربلند را رقم بزنیم. من می گویم اینکه استانی در منطقه ایجاد شود از آرمان و اهداف من است اما زیرساخت را باید آماده نمود و راه مشکل است.

وي در پايان به سوالات كوتاه نيز اينگونه پاسخ داد:

سینما : فیلم ماجرای نیمروز رد خون را در جشنواره فیلم فجر دیدم.

جمشید جعفرپور: مدرس دانشگاه و نماینده فعلی

ازدواج موقت و کودکان: نامعقول

جاده لار به جهرم: قتلگاه

علی اصغر حسنی: نماینده دوره قبل

سیدمحمدخاتمی: رئیس جهور دوره اصلاحات

دولت تدبیر و امید: یک سال و نیم دیگه مانده

FATF: باید بررسی شود و نمی شود زود منجر به نتیجه شود. اینکه کل کشورهای دنیا آن را می خواهند در حوزه پولشوئی است، اما باید قصد و غرض دشمن نیز فهمید و اینکه ببنیم دشمن به دنبال چیست. اگر با حسن نیت کشورهای جهانی با ما عمل کنند ما نیز تابع خواهیم بود.

ایسنتکس: یک ابزار مالی

محمدجواد ظریف: دیپلمات خنده رو

حضور زنان در ورزشگاه : نیاز

انتصاب فرماندار اهل تسنن: مردم ما در قانون اساسی مذاهب را مخالف انصابات ندانسته اند و تابع قانون هستیم.

خلیل بهمنی: کاندید دوره قبل و رفیق و رقیب بنده

سایت آفتاب لارستان: اخیرا خیلی فعال شده است.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین