چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مرمت و بازسازی قنات‌های اَرَد و فداغ

  مسئول آب و خاک و امور فنی و مهندسی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: بمنظور بهره‌گیری مناسب از آبهای موجود نگاه ویژه به انجام پروژه‌های آب و خاک…

 

مسئول آب و خاک و امور فنی و مهندسی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: بمنظور بهره‌گیری مناسب از آبهای موجود نگاه ویژه به انجام پروژه‌های آب و خاک داریم و اعتبارات ویژه‌ای به این امر اختصاص داده شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از فداغ آنلاین؛ مهرداد توسلی اظهار داشت: در سال جاری ۵میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال اعتبار در قالب دو طرح قنات میلویه (ارد) و حسن آباد (فداغ) صرف اجرای بهسازی و نوسازی این دو رشته قنات شده است.

مرمت و باز سازی دو رشته قنات میلویه و حسن آباد به میزان ۲۰۰۰متر درحال اجراست.

توسلی عمده فعالیت‌های در دست اجرای ‌آب و خاک مدیریت شهرستان را اجرای انواع سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، احداث جاده های دسترسی به مزارع، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، احداث کانال آبیاری عمومی و احداث استخرهای ذخیره آب برشمرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۲ هکتار از اراضی و باغات شهرستان در حال تجهیز به سیستم های آبیاری نوین بوده و کار مطالعه بیش از ۲۳۰ هکتار به انجام رسیده و آماده اجرای سیستم‌های آبیاری است.

مسئول آب و خاک گراش بیان کرد: با توجه به اینکه آبیاری نوین یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است؛ برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان هیچ محدودیتی نداریم و برای متقاضیان واجدشرایط بر اساس دستور العمل های موجود تا ۸۵ درصد هزینه های اجرایی آن از محل اعتبارات دولتی به‌صورت بلاعوض تأمین و پرداخت می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین