شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

ورود موج بارشی جدید به جنوب ایران

میلاد لارستان: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز يكشنبه سامانه بارشی جديدی از جنوب غرب وارد كشور شده و موجب ابرناكی، بارش باران و برف وگاهی وزش باد در جنوب غرب و برخی مناطق جنوب كشور خواهد شد.

میلاد لارستان: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز يكشنبه سامانه بارشی جديدی از جنوب غرب وارد كشور شده و موجب ابرناكی، بارش باران و برف وگاهی وزش باد در جنوب غرب و برخی مناطق جنوب كشور خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر؛ مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز يكشنبه سامانه بارشی جديدی از جنوب غرب وارد كشور شده و موجب ابرناكی، بارش باران و برف وگاهی وزش باد در جنوب غرب و برخی مناطق جنوب كشور خواهد شد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی با گذر امواج ضعیف تراز میانی جو کشور، بارش پراکنده برف و باران دربرخی نقاط دامنه های زاگرس مرکزی، شمال شرق، استانهای واقع در دامنه های البرز شرقی و شرق سواحل دریای خزر پیش بینی می شود.

وی گفت: روز شنبه با ورود سامانه پرارتفاع، آسمان در اکثر مناطق کشور پایدار پیش بینی می شود که منجر به انباشت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی وپرجمعیت تهران، اصفهان، کرج و اراک خواهد شد. روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور شده و موجب ابرناکی، بارش باران و برف وگاهی وزش باد در جنوب غرب و برخی مناطق جنوب کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعد از ظهر در برخی مناطق غرب، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز بارش پراکنده برف وباران رخ خواهد داد و در برخی مناطق جنوب و جنوب غرب پدیده رعدو برق دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، از اوایل یکشنبه شب با نزدیک شدن شاخه شمالی این سامانه و شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارشها روی استانهای ساحلی دریای خزر شروع می شود که روز دوشنبه گستره بارش در برخی مناطق شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد. با گذر شاخه جنوبی این سامانه از نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید و بارشهای پراکنده در برخی مناطق جنوب، شرق و جنوب شرق پیش بینی می شود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین