جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

پرتاب موشک های بالستیک سپاه از سیلوهای زیرزمینی/ واکنش آمریکا به آزمایش موشکی ایران

همزمان با مرحله نهایی رزمایش موشکی “اقتدار ولایت” نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد امروز برگزار شد، تست موشک بالستیک قیام با موفقیت انجام شد. به گزارش میلاد…

همزمان با مرحله نهایی رزمایش موشکی “اقتدار ولایت” نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد امروز برگزار شد، تست موشک بالستیک قیام با موفقیت انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از فارس، این رزمایش با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ی وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی» و به منظور نشان دادن «قدرت بازدارندگی» و «آمادگی همه‌جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور»، در چند مرحله در نقاط مختلف جغرافیای میهن عزیزمان، با شلیک موشک‌های بالستیک از سیلو آغاز شد.

سردار حاجی زاده: موشک‌های پرتاب شده از سیلو، نقطه‌ای در فاصله ۷۰۰ کیلومتری را مورد اصابت و انهدام قرار دادند
سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به آغاز مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت و موفقیت‌آمیز بودن پرتاب موشک‌های بالستیک از سیلو گفت: این رزمایش که با روشی متفاوت‌تر از رزمایش‌های مشابه از چند روز گذشته با پرتاب انواع موشک‌های بالستیک دوربرد، میان برد و کوتاه برد در مناطق گوناگونی از پهنه ایران اسلامی آغاز شده است، از اولین دقایق بامداد امروز وارد مرحله نهایی خود شد.حاجی زاده گفت: در آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، موشک‌های پرتاب شده از سیلو، نقطه‌ای در فاصله ۷۰۰ کیلومتری را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تشریح مراحل و اقدامات صورت گرفته در رزمایش اقتدار ولایت خاطر نشان کرد: طی چند روز گذشته پرتاب انواع موشک‌های بالستیک با بردهای ۲۰۰۰ کیلومتر، ۸۰۰ کیلومتر، ۵۰۰ کیلومتر و ۳۰۰ کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‌های ایرانی به غرش درآمده‌اند.

قابل ذکر است در لحظه تنظیم این خبر موشک‌های میان‌بُرد «شهاب» و دوربُرد «قدر» سپاه از منطقه عمومی کویر قم نیز شلیک شدند. به گزارش سپاه نیوز، در ادامه مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های میان برد شهاب ۱ و ۲ و موشکهای دوربرد و نقطه زن قدر Fو H سپاه از منطقه عمومی کویر قم شلیک و به اهداف موردنظر اصابت کردند.


فرمانده کل سپاه: اقتدار دفاعی و امنیت ملی خط قرمز ما بوده و حاضر نیستیم تحت هیچ شرایطی راجع به آن صحبت کنیم

گفتنی است سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه که از نزدیک در مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت حضور داشت، برگزاری این رزمایش و شلیک موشک‌های بالستیک از نقاط مختلف جغرافیای ایران اسلامی را پاسخی قاطع به یاوه‌گویی‌های دشمنان در اعمال تحریم‌های موشکی عنوان و تصریح کرد: با شلیک این موشکها گوشه‌ای از عملیاتی بودن سیلوهای موشکی سپاه که در سراسر کشور گسترش یافته‌اند به نمایش درآمد.به گزارش نسیم، وی افزود: با برگزاری رزمایش اقتدار ولایت دشمنان ما خواهند فهمید که اقتدار دفاعی و امنیت ملی خط قرمز ما بوده و حاضر نیستیم تحت هیچ شرایطی راجع به آن صحبت کنیم.وی با بیان اینکه مسئولین ارتقای توان موشکی را خط قرمز نظام دانسته و بر آن وحدت نظر دارند، گفت: دشمنان ما نیز این را دریافته‌اند که گسترش تحریم‌ها و فشارهای امنیتی تأثیری بر ارتقای توانمندی‌های ما نداشته است، لذا با اعمال تحریم‌های اقتصادی درصددند ما را در حوزه موشکی محدود کنند.وی با تأکید بر اینکه دستهای سپاهیان اسلام در برابر دشمنان همواره بر روی ماشه است گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و امنیت منطقه باید از غرش موشک‌های سپاه در هراس باشند.

جعفری در پایان با بیان اینکه بیشترین تهدید متوجه جمهوری اسلامی ایران از سوی صهیونیست‌ها است، گفت: هرکس که بیشتر با ایران اسلامی دشمنی دارد به طور طبیعی از این آمادگی‌ها و توانمندی‌ها در هراس و وحشت است و از آنجا که برد غالب موشک‌های ما رژیم غاصب صهیونیستی را در بر می‌گیرد، از این رو بیشترین نگرانی را آنها دارند.

آمریکا: آزمایش موشکی ایران نقض برجام نیست/موضوع را در شورای امنیت پیگیری می کنیم
همزمان با شلیک موشک های نقطه زن سپاه، مارک تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه “آزمایش این موشک‌ها نقض برجام نیست” گفت:
“ما قصد داریم این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنیم. ما خواستار بررسی جدی موضوع هستیم و برای واکنش مناسب پافشاری خواهیم کرد.”

به گزارش بی بی سی وی در ادامه افزود: “این رویداد نشان می‌دهد که چرا ما با متحدان خود در سراسر دنیا از نزدیک همکاری می‌کنیم تا برنامه موشکی ایران را کند و ضعیف کنیم.”
“برای مثال از ممنوعیت‌های مطروحه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برای مختل کردن فعالیت‌‌ها و تولیدات موشکی ایران استفاده خواهیم کرد.”
“ما با شدت عمل اهرم‌های خود را یک‌طرفه بکار خواهیم گرفت تا تهدید برنامه موشکی ایران را خنثی کنیم و برجام در بکارگیری این اهرم‌ها مانعی ایجاد نمی‌کند.”

در همین رابطه، باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار واکنش فوری ایالات متحده آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد به ازمایش موشکی ایران شد. پیش از این نیز آمریکا به بهانه تست موشک بالستک عماد تحریم‌هایی را بر ضد ایران وضع کرده بود.

رویترز: آزمایش موشکی جدید ایران تحریم های آمریکا را به چالش کشاند
غرش موشک های نقطه زن سپاه بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف بین المللی داشت. به گزارش فارس، رسانه‌های بین‌المللی نوشتند: آزمایش‌های موشکی ایران وسیله‌ای برای نیروهای مسلح این کشور در نشان دادن این موضوع است که توافق هسته‌ای تاثیری بر برنامه‌های موشکی نخواهد گذاشت.

وبگاه شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارشی با این مضمون نوشت: ایران روز سه شنبه با اعلام خبر آزمایش‌های موشکی آن‌را به عنوان قدرت بازدارنده اعلام کرده و از آمادگی خود برای دفع هر تهدید خبر داد.

در وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیز آمده است: ایران آزمایش‌های موشکی را از انبارهای زیر زمینی خود که در سرتاسر کشور پراکنده‌اند،انجام داد. البته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رسانه‌های این کشور به نوع موشک‌های پرتاب شده اشاره نکرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» نیز آزمایش موشکی جدید ایران را به چالش کشاندن تحریم‌های اخیر آمریکا بر علیه ایران نامید.

همچنین «خبرگزاری فرانسه» در این زمینه نوشت: آزمایش‌های موشکی سپاه ایران وسیله‌ای برای نیروهای مسلح این کشور برای نشان دادن این موضوع است که توافق هسته‌ای تاثیری بر برنامه‌هایش که عنوان می‌دارد تنها جنبه دفاعی دارند، نخواهد گذاشت.

وبگاه صهیونیستی «عروتص شوع» هم در گزارشی با اشاره به آزمایش موشکی جدید ایران نوشت: بعد از معرفی موشک جدید «عماد» ایران آزمایش موشکی جدیدی که نقص توافق هسته‌ای و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است (!) را انجام می‌دهد.

بی بی سی هم نوشت: ایران انواع موشک بالستیک را “از زیر زمین پرتاب و آزمایش کرد”.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین