شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

آبگیری 500 آب انبار‌ لارستان در بارش‌های اخیر

۵۰۰ آب انبار‌ منطقه لارستان در بارندگی‌های اخیر به طور کامل آبگیری شدند. به گزارش ميلاد لارستان به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ،رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لار…

۵۰۰ آب انبار‌ منطقه لارستان در بارندگی‌های اخیر به طور کامل آبگیری شدند. به گزارش ميلاد لارستان به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ،رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لار گفت:در لارستان بیش از ۳ هزار آب انبار وجود دارد که ۸۵ در صد آن‌ها همچنان سالم و قابل استفاده هستند و از این تعداد، پانصد آب انبار در بارندگی‌های پاییز تاکنون به طور کامل آبگیری شدند.

علویه با بیان اینکه آب انبار‌ها با هدایت کاملا حساب شده سیلاب‌های فصلی پاییزی و زمستانی آبگیری می‌شوند، افزود: با کلر زنی آب ذخیره شده در برکه ها، ذخایر آبی آن‌ها همچون گذشته به مصرف شرب ساکنان منطقه می‌رسد. وی گفت: با توجه به بالا بودن EC و شوری آب لوله کشی در لارستان، ۹۰ درصد مردم منطقه لار همچنان از این ذخایر آبی برای آشامیدن استفاده می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لار افزود:تاکنون ۵۵ آب انبار در منطقه لارستان به ثبت آثار ملی رسیده و با شروع نهضت مرمت آب انبار‌ها در لار تاکنون ۱۳ آب انبار در این منطقه با کمک خیرین و حمایت‌های میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده اند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۳:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین