یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آبرسانی از خلیج فارس به استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمد دوگانی در جشنواره ملی خرما در خشت در سخنانی اظهار داشت: استان فارس یکی از قطب‌های مؤثر در تولید محصولات کشاورزی است و…

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمد دوگانی در جشنواره ملی خرما در خشت در سخنانی اظهار داشت: استان فارس یکی از قطب‌های مؤثر در تولید محصولات کشاورزی است و دولت و مجلس باید رساندن آب از خلیج فارس به این استان را در اولویت کاری خود قرار دهند و یک ردیف مطالعاتی برای آن باز کنند.

 

وی بحث آبخیزداری را یک نیاز اساسی در استان فارس عنوان کرد و افزود: این استان با تولید ۱۸ رقم محصولات کشاورزی، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است که در این راستا می‌طلبد در بودجه، ردیف آبخیزداری داشته باشد تا از وضعیت بی‌آبی نجات پیدا کند.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره‌های کشاورزی را به منظور بیان مسائل، مشکلات و آسیب‌شناسی در این حوزه دانست و گفت: محور اقتصادی در دنیا و نیز در کشورمان به بخش کشاورزی بستگی دارد بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، دولت و مجلس بر آن هستند تا معضلاتی که بر سر راه کشاورزی قرار دارد را تا حد امکان برطرف کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های شاخص کشاورزی در تولید ناخالص ملی است، اظهار داشت: محصولات کشاورزی در این استان ۴۰ درصد از صادرات غیر نفتی در کشور را به خود اختصاص داده و زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش را فراهم کرده است.

مهرزاد خرد افزود: در ۱۳ شهرستان خرماخیز فارس حدود ۱۰۰ رقم خرما شناسایی شده است و در سطحی معادل ۳۱ هزار هکتار با تولید ۱۳۱ هزار تن خرما بعد از دام و طیور رتبه نخست را در کشور دارا هستیم.

وی گفت: بالغ بر ۲۰ درصد از خرمای این استان به کشور‌های روسیه، امارات، انگلیس و ترکیه صادر می‌شود که این جایگاه می‌طلبد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش بتوانیم گام‌های بعدی را در تکمیل ظرفیت‌های موجود برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: در این استان ۱۶ واحد نگهداری صنعتی و بسته‌بندی وجود دارد که هشت واحد آن در شهر خشت قرار دارد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین