جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

لارستان و پنج شهرستان فارس؛ مهمترين توليدكنندگان مركبات فارس

لارستان و پنج شهرستان فارس در زمره مهمترين توليدكنندگان مركبات فارس قرار دارند. به  گزارش ميلاد لارستان به نقل از ايسنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس رتبه…

لارستان و پنج شهرستان فارس در زمره مهمترين توليدكنندگان مركبات فارس قرار دارند. به  گزارش ميلاد لارستان به نقل از ايسنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس رتبه دوم در تولید مرکبات کشور دارد و تنوع محصولی مرکبات در این استان بسیار زیاد است.

 قاسمي  ابراز کرد: انواع مرکباتی تولیدی استان فارس به طور ویژه در شهرستان های قیروکارزین، جهرم، داراب، لارستان، فسا و کازرون تولید می شود.

قاسمی با بیان اینکه به باغداران توصیه می شود تا ارزش افزوده بیشتری از مرکبات و سایر تولیدات داشته باشند، گفت: در چند سال اخیر مراکز سورت و بسته بندی به همت خود باغداران و کشاورزان توسعه پیدا کرده و در حال حاضر بیش از ۳۵مرکز سورت و بسته بندی مرکبات در شهرستان های مرکبات خیز داریم. وی با اشاره به اینکه محصولی که به بازار عرضه می شود نیاز به سورت و بسته بندی دارد، یادآور شد: در شهرستان های مرکبات خیز ظرفیت سورت و بسته بندی این مراکز حدود ۱۸۰ هزارتن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ اشتغال زایی، افزایش ماندگاری محصول و امکان تولید آب میوه و محصولات نوع دوم فرآوری را از مزایای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی برشمرد و افزود: تسهیلات ارزان قیمتی به منظور توسعه این صنایع در اختیار سرمایه گذاران قرار داده خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین