دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مسئولين بهداشتي – درماني لارستان بخوانند

محيط‌هاي بهداشتي – درماني از مهمترين و حساس‌ترين اماكن هر شهري محسوب مي‌شود، چرا كه تقريباً اكثر مردم به طور مستقيم يا غير مستقيم به طور مستمر  با آن در…

http://files.spac.ir/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87%20%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/Barnameh%20Electronical/Barnameh%20Electronical%20Back/388/%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%20%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%202.jpgمحيط‌هاي بهداشتي – درماني از مهمترين و حساس‌ترين اماكن هر شهري محسوب مي‌شود، چرا كه تقريباً اكثر مردم به طور مستقيم يا غير مستقيم به طور مستمر  با آن در ارتباط‌اند و از سويي نيز يكي از شاخص‌هاي اصلي توسعه و پيشرفت هر منطقه‌اي، همين مكان ها هستند. در لارستان در اين زمينه عقب‌ماندگي ‌هاي زيادي نسبت به شهرهاي ديگر ايران به چشم مي‌خورد و با وجود  توجه دولت  به اين مهم در چند سال اخير، متأسفانه لارستان بزرگ از اين قافله جا مانده است. البته در برهه‌اي از زمان پيشرفت‌هايي حاصل شده كه جاي بسي تقدير و تشكر دارد، اما همچنان به لحاظ بهداشتي – درماني، لارستان با ساير شهرها فاصله چشمگيري دارد و نياز  به

توجه ويژه مسئولين كشوري و استاني دارد.

يكي از مشكلاتي  كه در منطقه لارستان، باعث نارضايتي  مردم گرديده، هزينه مربوط به درمان است. مسأله‌اي كه بارها از سوي  مردم با هفته‌نامه ميلاد لارستان در ميان گذاشته‌ شده و خواستار پيگيري آن بوده‌اند. 

از طرفي، همين مشكل باعث شده تا روزانه جمعيت كثيري از لارستان و حومه براي كاهش هزينه درمان به دليل تعرفه پايين‌تر درمان در ساير شهرها،‌ به شهرهاي ديگر مراجعه نمايند.

به تبع آن، به وجود  آمدن اين وضعيت، يعني عدم استقبال مردم از امكانات موجود ؛ باعث بروز آسيب‌هاي ديگري از قبيل: خروج سرمايه، كاهش آمار مراجعين به مراكز درماني (كه شاخص‌هاي اساسي براي تخصيص امكانات، بودجه و متخصص است) عدم پذيرش   متخصصين بر فعاليت در منطقه و… شده است.

وقتي كه مردم جهت تسويه حساب، به قسمت حسابداري مراجعه مي‌كنند و با هزينه بالاي درمان روبرو مي‌شوند ودر ادامه به اين وضعيت اعتراض مي‌كنند اين پاسخ را مي‌شنوند كه قسمت اعظمي از هزينه‌ها مربوط به  هيئت امنا مي‌باشد.

در اين جا چند سوال در ذهن مخاطبان  وجود دارد خواهشمند است  براي روشن‌تر شدن موضوع، مسئولين  و يا يكي از روساي دانشكده علوم پزشكي  يا بيمارستان امام رضا(ع) و يا شبكه بهداشت و درمان لارستان به سوالات زير پاسخ دهند:

۱-هيئت امنا چيست؟ از چه كساني تشكيل شده است؟
۲-هدف از راه‌اندازي هيئت امنا به خصوص در بيمارستان امام رضا(ع) لارستان چيست؟
۳-لطفاً وظايف آنان را برشماريد؟
۴-تعيين نرخ مربوط به هيئت امنا  با چه كسي است؟ و چرا سهم آن در درمان زياد است؟
۵-هيئت امنا در افزايش سطح ارتقاي بهداشت و درمان چه نقشي بر عهده دارد؟
۶-آيا تمام بيمارستان‌هاي  ايران به شكل هيئت امنايي اداره مي‌شود؟

حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین