دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

قابل توجه! (بخش سوم)

بخش قابل توجه، از بخشهای جدید و پرمخاطب سایت اطلاع رسانی هفته نامه میلاد لارستان است. بحمدالله با همکاری مردم و دوستان؛ این بخش مورد توجه و استقبال قرار گرفت….

http://www.bahrampoor.com/Portals/3/productimages/84_12952.jpgبخش قابل توجه، از بخشهای جدید و پرمخاطب سایت اطلاع رسانی هفته نامه میلاد لارستان است. بحمدالله با همکاری مردم و دوستان؛ این بخش مورد توجه و استقبال قرار گرفت. این موضوع باعث دلگرمی ما برای ادامه کار در این زمینه شده است. در قسمت سوم “قابل توجه!” به جهت ارسال نظرات متنوع شما، مطالب بیشتری را مشاهده خواهید نمود که به قرار زیر است:

 قابل توجه بنياد مسكن انقلاب اسلامي لارستان
عليرغم وجود مصوبه مجلس در خصوص سنددار شدن شهرهاي زير ۲۵۰۰۰ نفر چرا با گذشت دو سال از مصوبه هنوز در هيچ يك از شهرها يا  بخش‌هاي لارستان اين قانون عملي نشده است؟
مهدي رضايي از جويم

**

قابل توجه شهرداري جويم
چرا ساخت اراضي معروف به زير سپاه اقدامي عملي انجام نشده در صورتي كه صورتجلسه بخشداري جويم نسبت به اقدام عملي آن  مجوز صادر كرده است؟
اميد است در انجام اين خواسته تسريع شود.

**

قابل توجه شهرداري لار
درخواست از شهرداري مبني بر قرار دادن صندوق‌هايي در بعضي از نقاط شهر كه مردم زباله‌هاي خود را در سطح شهر رها نكنند و اعلام يك شماره تلفن از سوي شهرداري مبني بر همكاري مردم و اطلاع رساني به مسئولين ذيربط.

**

به آب‌انبارها رسيدگي كنيد
آب‌انبارها يكي از منابع مهم تأمين كننده آب شرب لارستان و مناطق كويري و گرم و خشك جنوب ايران است.
به همين دليل با توجه به كاهش روزافزون منابع آبي كشور، بخصوص در مناطق مذكور، كه گه‌گاهي باعث جيره‌بندي آب در اين مناطق شده است؛ توجه بيش از پيش مسئولين به اين روش سنتي تأمين آب را مي‌طلبد.
در وهله اول مسئولين و متوليان اين آب‌انبارها از جمله: اداره اوقاف و امور خيريه، شهرداري‌ها، اداره ميراث فرهنگي و گردشگري و… در حفظ و نگهداري از اين اماكن كوشا باشند و از سويي زمينه لازم  را براي آبگيري آب‌انبارها فراهم نمايند تا اگر خداي ناكرده با مشكل خشكسالي و كم‌آبي روبرو شديم منبع ذخيره آبي در اختيار داشته باشيم.
يكي از چيز هايي كه مورد گلايه فعالان  و دوست‌داران اين مكان‌ها اين است كه در هنگام  مراجعه به يكي از ادارات مزبور، مورد بي‌اعتنايي و  كم‌توجهي قرار مي‌گيرند و با كمترين حمايت‌ها و همياري‌ها روبرو مي‌شوند.
ما در اينجا با توجه به درخواست اين عزيزان، از متوليان و مسئولين اماكن  عام‌المنفعه و به خصوص  آب‌انبارها، تقاضا مي‌كنيم علاوه بر رسيدگي به موارد فوق، از دلسوزان اين عرصه‌ها، حمايت كافي نمايند.
حسن فراست

**

بر نرخ آرايشگاه زنان نظارت شود
در پي درج نوشته‌اي با عنوان «نرخ ۱۵ دقيقه آرايش مو» كه در شماره ۷۶۱ تاريخ ۹۲/۷/۸ در هفته‌نامه ميلاد لارستان كه در آن به موضوع هزينه بالاي پيرايش در آرايشگاههاي مردانه اشاره شده بود چندين تماس در باب هزينه آرايشگاههاي زنانه نيز با ما برقرار شد.
اين افراد به ميزان هزينه بالاي آرايشگاههاي زنانه معترض بودند و مي‌گفتند كه در اين آرايشگاه‌ها پول‌هايي از مشتريان دريافت مي‌شود كه برابر آن اجناس مصرف شده و يا كار صورت نمي‌پذيرد.
مسئولين ذيربط اعم از اداره اصناف و همچنين اداره صنعت، معدن  و تجارت  در تعيين نرخ تمامي  صنوف، بخصوص اين صنف كه از نيازهاي اساسي مردم محسوب مي‌شود توجه ويژه‌اي كنند و از تحميل هزينه‌هاي هنگفت بر مردم جلوگيري  كنند.

**

قابل توجه اداره برق
نور و روشنايي  از جلوه‌هايي است كه باعث زيبايي مي‌شود. يكي از وسايلي  كه بسيار استفاده مي‌گردد، تيرهاي برق سطح شهر است.
اگر اين تيرها به شكلي منظم، در مسيري يكنواخت  و با روشنايي كامل تعبيه شوند، فضايي متنوع و زيبا را در شهر ايجاد مي‌كند.
در ذيل چند تقاضا از شركت برق لارستان مطرح مي‌شود اميد است مورد توجه مسئولين ذيربط قرار گيرد.
۱-تعويض لامپ‌هاي سوخته  و شكسته  شده تيرهاي برق سطح شهر  از محلات گرفته تا خيابان‌هاي اصلي.
۲-تعويض تيرهاي فرسوده برق كه مي‌تواند خطرات مالي وجاني جبران‌ناپذيري به دنبال داشته باشد.
۳-جابجايي تيرهاي برقي كه در محلي نامناسب  و گاه در وسط كوچه قرار دارند.
۴-توجه به روشنايي برخي معابر و بلوارهاي سطح شهر.
۵-رفع روشنايي ورودي‌هاي مسكن‌هاي مهر كه چندي قبل مورد بهره‌برداري قرار گرفتند.
حسن فراست

**

قابل توجه آموزش و پرورش
وقتي به آموزش و پرورش لارستان مراجعه مي‌كنين برخلاف رفتار محترمانه و برخورد متين مديريت اين اداره و خيلي از همكاران، متأسفانه بعضي ديگر از همكاران ايشان با رفتاري تند و پرخاشگرانه و ادبيات كلامي نامعقول كه شايسته‌ي يك فرهنگي نيست  با ما برخورد مي‌كنند كه بهتر است به آنان تذكر داده شود تا طلبكارانه با ما صحبت نكنند و تكريم ارباب رجوع را رعايت كنند.
چند فرهنگي

**

قابل توجه  شهرداري و شوراي اسلامي شهر لار
با تشكر از زحمات شما، لطفاً به كوچه‌هاي منتهي به مسجد جامع و محدوده اطراف آن هم رسيدگي بفرماييد كه وضع نابساماني دارد و در شأن اين شهر و اين مسجد نيست.
رفتگران غير مربوطه در نظافت اين منطقه احساس مسئوليت نمي‌كنند و به درستي به وظايفشان عمل نمي‌نمايند.
چند تن از رهگذران

 **

قابل توجه راهنمايي و رانندگي لارستان
كوچه‌ي روبروي مسجد فضل‌الله خاني در شهرقديم كه محل ورود اتومبيل‌ها به خيابان اصلي آيت‌الله خامنه‌اي است خطرآفرين مي‌باشد چون نه عابرين پياده كه از پياده‌رو در رفت و آمد هستند و نه رانندگان ديد كافي براي ديدن همديگر ندارند و متأسفانه رانندگان فقط در سر خيابان اصلي «ايست» را رعايت مي‌كنند ولي در سر كوچه نبش پياده‌رو، ايست نمي‌كنند و همين مسأله مشكل‌ساز خواهد بود. لطفاً مشكل را حل كنيد.
يك شهروند

**

قابل توجه شهرداري و شوراي اسلامي شهر
لطفاً در كاشت درختان زينتي در پياده‌روهاي و يا جاهاي ديگر شهر از درخت خرزهره كه در بيشتر موارد نه رشد چنداني دارد و نه زيبايي و نه سايه، استفاده نكنيد و اگر نگاهي به درختچه‌هاي پياده‌رو خيا بان ساحلي بيندازيد گواه اين ادعاست.
چنانچه درختان زينتي مناسب‌تري هم جايگزين اين درختچه‌هايي بكنيد كه چهره حقيرانه‌اي به اين خيابان داده‌اند، نيز در زيبايي  فضاي اطراف بسيار موثر خواهد بود.
چند شهروند

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین