سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

راه تعالي و توسعه(یادداشت مدیرمسئول)

سالهاست به گونه‌هاي مختلف از ارتقا و تعالي و توسعه دم مي‌زنيم و همه بدون شك خواهان رسيدن به نقطه مطلوب هستيم، بي‌توجه به اين كه پيمودن  اين راه بدون…

سالهاست به گونه‌هاي مختلف از ارتقا و تعالي و توسعه دم مي‌زنيم و همه بدون شك خواهان رسيدن به نقطه مطلوب هستيم، بي‌توجه به اين كه پيمودن  اين راه بدون ايجاد مقدمات و انجام زيربناها ممكن نيست. از سوي ديگر تصور برخي اين است كه با توجه دادن به گذشته و يادآوري اينكه چه بوده‌ايم، مي‌توان به شاهد مقصود رسيد؛ غافل از اين كه توقف در گذشته ممكن نيست زيرا ما در حال زندگي مي‌كنيم. بدون شك بايد گذشته را ديد و از تجربه‌ها بهره‌ برد ولي در گذشته نمي‌توان ماند كه در اين صورت در جا زدن را آموخته‌ايم نه

تعالي و پيشرفت! يكي از نويسندگان مسيحي مي‌گويد «كسي كه در گذشته زندگي مي‌كند و اسير گذشته باقي مي‌ماند، بدون شك از قطار حاضر كه او را به ايستگاههاي آينده مي‌رساند، باز خواهد ماند»(۱)

در جلسه توديع و معارفه استانداران  سابق و كنوني استان فارس گويندگان از عقب‌ماندگي  استان وبيكاري بالاي ۱۷% و عدم رشد صنايع در مركز استان كه بايد به كجا برسد واز برنامه توسعه تا كجا عقب افتاده و… صحبت  كردند و وزير كشور در پاسخ گفت  سرمايه‌هاي سرمايه‌داران فارس و استعدادهاي موجود را به راه بيندازيد وچرخ اقتصادتان را به حركت درآوريد. كمكهاي  دولت هم در حد توان خواهد رسيد.

 اگر اين نكته براي ديگران  قابل درك نباشد، براي ما به خوبي قابل لمس است كه بايد  سرمايه‌گذاري كرد و صنايع  را رشد داد، كشاورزي را توسعه بخشيد. مراكز مهم فرهنگي و دانشگاهي را ايجاد كرد، نيروهاي فكري وجوانان مستعد لارستان را به شهرستان برگرداند. اشتغال  مولد را سامان داد و بيكاري  را از بين برد و به اين وسيله  راه تعالي و ارتقا را هموار نمود.

مطالبي كه تبيين مي‌شود و با اندوهي فراوان به صفحه كاغذ منعكس مي‌گردد اگر جامه عمل نپوشد، رنگ مي‌بازد و بدون شك سقوط جامعه را به دنبال خواهد داشت اما اگر عملي گرديد ارتقا و توسعه را جلو ديدگان خود خواهيم ديد  و سختي‌ها روز به روز كمتر و محدودتر خواهد شد. سزاوار است مسئولين اقتصادي جلساتي را با متمولين  و سرمايه‌داران  منطقه برگزار نمايند و براي توسعه و تعالي راهكار بدهند وخود و جامعه خويش را از روزمرگي نجات دهند.

۱)راجي انور هيفا، امام علي(ع) در انديشه مسيحيت معاصر – ترجمه مرتضي قائمي، نوذر عباسي ص ۴۰

مدیرمسئول

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین