شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

آیا میراث فرهنگی فارس مجوز تخریب حمام جدید کشف شده در لار را صادر نمود؟

چندی پیش در فضای مجازی به نقل از کانال خبری آفتاب لارستان خبری مبنی بر کشف خانه و حمام قدیمی در پی خاک برداری زمینی در نزدیکی درمانگاه شبانه روزی…

چندی پیش در فضای مجازی به نقل از کانال خبری آفتاب لارستان خبری مبنی بر کشف خانه و حمام قدیمی در پی خاک برداری زمینی در نزدیکی درمانگاه شبانه روزی شهرقدیم لار خبر داد. بر همین اساس و در پی بررسی موضوع از سوی میلادلارستان،  مهندس ناظر این پروژه اعلام نمود که اساسا خاکبرداری صورت گرفته مربوط به چندین ماه قبل بوده و این بناها در آن زمان پدیدارشده اند.

از سوی دیگر رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری لارستان با بیان اینکه حمام مذکور کشف جدیدی نبوده اظهارداشت:  تصویر این حمام قدیمی در عکس های هوایی سال ۱۳۳۵ لار نیز وجود داشته است. علویه اظهار داشت: با توجه به موضوع فوق و وجود یک اثر تاریخی  مجوز ساخت و ساز در این مکان قبل از تعیین تکلیف بناهای تاریخی این مکان به مالک داده نشده است. علویه بیان داشت: بر همین اساس مقرر گردیده تا ابتدا با حفاری اولیه فرم ابتدایی بنای حمام تعیین و در ادامه موضوع از طریق اداره کل میراث فرهنگی فارس تعیین تکلیف گردد.

در همین حال یکی از دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری اطلاعاتی دیگر در این خصوص ارائه نموده که جای تامل و بررسی کامل تر را باقی می گذارد. وی می گوید:  این مکان دقیقا سال های قبل مکان باغ نیشکری بوده که ساختمان و حمام مربوط به حاکم و پادشاه میلادی در همین موقعیت قرار داشته و  در کتب تاریخی و سفرنامه ها نیز به کرات از آن یاد شده است.

موارد فوق به نظر اهمیت این مکان را بیشتر پدیدار می سازد، این در حالی است که برخی شواهد حاکی از ارائه مجوز تخریب این بنا از سوی میراث فرهنگی فارس جهت ساخت و ساز دارد. هنوز البته صحت و سقم این موضوع جای بررسی بیشتری دارد.

سوال مهم اینجاست که آیا اداره کل میراث فرهنگی فارس بدون هماهنگی با اداره میراث فرهنگی لارستان، مجوز تخریب بنا را صادر نموده است؟پیگیری در این خصوص ادامه دارد.

عکس :آرشیو

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۸:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آیا میراث فرهنگی فارس مجوز تخریب حمام جدید کشف شده در لار را صادر نمود؟”

  1. امین صمصامی گفت:

    فرهنگ مان کجا رفته . زبان لاری فرهنگ لاری
    خود لار تصمیم بگیردچون صلاح مملکت خویش را خسروان دانند . چرا جای که هیچ شناختی نداردفقط مجوز تخریب بدهد اگر راست میگن بیان آباد کنند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین