پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

حمام تاریخی خنج بازسازی شد

  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج گفت: کار بازسازی حمام تاریخی خنج که از سال ۱۳۸۸ زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی وگردشگری فارس از سوی شهرداری…

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج گفت: کار بازسازی حمام تاریخی خنج که از سال ۱۳۸۸ زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی وگردشگری فارس از سوی شهرداری و شورای شهر آغاز شده بود به پایان رسید.

به گزارش میلاد لارستان، سمیر زمانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این حمام قدیمی که قدمت آن به دوره های تیموری وایلخانی می رسد در عهد صفویه و قاجار مرمت شده و به تازگی تجدید بنا شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان که ۳۴۱ متر مربع زیربنا دارد با صرف ۴۰میلیاردریال اعتبار شهرداری خنج باز سازی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج یادآور شذ: حمام قدیمی خنچ علاوه بر خصوصیات همه حمام‌های تاریخی داری چند ویژگی شاخص نیز دارد که می‌توان به برخورداری از شبکه و کانال‌های آب وهوای گرم اشاره کرد که گرمای درون ساختمان را از انتقال آب جوش از دیگ و حرارت تن حمام به کانال زیر زمینی منتقل می‌کند.

زمانی اضافه کرد: حمام تاریخی خنج در جوار مسجد جامع ومجموعه تاریخی شیخ ابونجم قرار دارد و آب مورد نیاز آن از حوض و چاه مسجد بوسیله لوله‌های سفالی زیرزمینی به درون جمام که در سطح پایین تر قرار دارد منتقل می‌شده است.

وی گفت: در گذشته در برخی از اتاق‌های این حمام برای کارهای درمانی بیماران مانند خارج کردن غده‌های چرکین از بدن، حجامت، تراخم چشم وحتی شکسته بندی توسط افراد مجرب وآگاه استفاده می‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج اعلام کرد: از این حمام قرار است به عنوان یک مرکز فرهنگی وموزه مردم شناسی مورد استفاده قرار گیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین