جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

مردم و کاندیداها بخوانند…

با آغاز شنبه ۹۴/۹/۲۸ نام‌نويسي كانديداهاي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي آغاز شده و تا (۹۴/۱۰/۴) ادامه خواهد يافت. همچنين از ۹۴/۹/۲۶ نام‌نويسي كانديداهاي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در…

با آغاز شنبه ۹۴/۹/۲۸ نام‌نويسي كانديداهاي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي آغاز شده و تا (۹۴/۱۰/۴) ادامه خواهد يافت. همچنين از ۹۴/۹/۲۶ نام‌نويسي كانديداهاي پنجمين دوره مجلس

خبرگان رهبري در مراكز استان‌ها آغاز شده كه آن نيز تا ۹۴/۱۰/۲ ادامه دارد و انتخابات هر دو مجلس در هفتم  اسفندماه به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.

براساس اطلاعات واصله و غير رسمي در لارستان تاكنون  ۱۷ (پابان روزپنجم نام نویسی)  نفر به عنوان كانديداي مجلس شوراي اسلامي نام‌نويسي كرده‌اند كه نسبت به دوره‌هاي گذشته از افزايش چشمگيري برخوردار است.

اگر با حسن نيت به اين تعداد كانديداها نظر افكنيم مي‌توانيم بگوييم منطقه لارستان داراي اين اندازه‌ نيروي فعال و كاردان است كه در خود شايستگي نمايندگي قاطبه مردم شدن را مي‌بينند و با ديدگاهي ساده‌انديشانه و سطحي‌نگرانه مي‌توانيم بگوييم كه اين گروه احساس مسئوليت كرده‌اند و براي رفع مشكلات مردم به صحنه آمده‌اند هرچند بدبين هم نبايد بود ولي ساده‌لوحي هم گناهي نابخشودني است كه جز ندامت و پشيماني چيزي به بار نخواهد آورد.

به هر حال، بايد با ديدي واقع‌گرايانه مسائل را مورد بررسي و تجليل قرار داد و حقيقت امر را با هوشياري و دقت و كنجكاوي به دست آورد.

اين كه منطقه لارستان قديم يعني شهرستان‌هاي لار و خنج و گراش براساس ضوابط تقسيمات كشوري تنها خواهان يك نماينده مي‌باشد و با اين تعداد كانديداها چه بايد كرد؛ به آينده حوالت مي‌دهيم.

در اينجا لازم مي‌دانم نكاتي به اختصار به كانديداهاي محترم و هواداران آنان گوشزد نمايم.

۱-از ميان اين همه كانديداها تنها يك نفر به صندلي بهارستان تكيه خواهد زد و بقيه كنار خواهند رفت و آن كه براي يك دوره يا دو دوره اين مسئوليت خطير را عهده‌دار خواهد شد بداند كه اين جايگاه ماندني نيست و به كسي وفا نكرده كه به شما وفادار باشد پس براي چند صباح زودگذر عاقبت و آخرت خود را با دنياي فاني معاوضه نكنيم لذا مراقب باشيم هيچ‌گونه توهيني به هيچ يك از كانديداها روا نداريم و مرتكب هيچ عمل ناپسندي نشويم و بدانيم كه به جز يك نفر بقيه كنار خواهند رفت.

پس از هر گونه توهين و تهمت بپرهيزيم و از هياهوهاي انتخاباتي مبني بر اين كه گذشتگان كاري نكرده‌اند من تصميم دارم چه بكنم و چه بيافرينم … جداً خودداري كنيد كه جز شرمندگي چيزي به بار نمي‌آورد زيرا امكان فعاليت محدود است و كفگير به ته ديگ رسيده و وضعيت فروش نفت هم «اظهر من‌الشمس» است. پس از قول‌هاي غير ممكن يا غير قابل انجام جداً پرهيز نماييد.

۲-كانديداهاي محترم اگر برنامه‌اي دقيق و مدوّن و كارشناسي شده براي تعالي و توسعه لارستان بزرگ دارند ارائه نمايند و در صورت نداشتن برنامه از شعارهايي كه جز كاربرد تبليغاتي ندارد جداً پرهيز نمايند و مردم نيز اجازه ندهند هيچ كس شعار را جايگزين واقعيت نمايد و با صراحت به پاسخ منطقي و مستدل بپردازند.

۳-از تخريب ديگر كانديداها و نمايندگان سابق و اسبق و كنوني به شدت پرهيز نمايند و بدانند كه املاء نانوشته غلط ندارد هر كس وارد صحنه اجرا شد، مي‌داند انجام كار به سادگي گفتار نيست و گشودن پيچ و خم كارها ساده نيست.

۴-از اختلاف افكني در منطقه به شدت پرهيز نماييد و بدانيد وحدت و انسجام منطقه به بهايي اندك به دست نيامده كه كسي بخواهد آن را به ارزشي اندك به باد دهد.

انسجام و وحدت منطقه نتيجه عمري تلاش و كوشش و از خودگذشتگي بزرگاني مانند آيت‌الله حاج سيدعبدالعلي آيت‌اللهي و آقاسيدمجتبي موسوي لاري و مرحوم حاج شيخ محمد فقيهي و ديگران است لذا بايد در حفاظت و نگهداري آن با تمام وجود  كوشا بود.

۵-از كانديداهاي محترم تقاضا مي‌شود دنبال قطعه قطعه كردن لارستان نباشند زيرا تجربه نشان داده است رسيدگي به لارستان يكپارچه بهتر و موفقيت آميزتر است تا رسيدن به قطعات پراكنده و دلخراش.

سزاوار است بعضي كانديداها كه با اين ديد به صحنه آمده‌اند ساير شهرستان‌هاي بزرگ استان فارس مثل كازرون – فسا – جهرم و… هم ببينند و بينديشند كه آيا با پاره پاره كردن به نتيجه خواهيم رسيد يا با وحدت و يكپارچگي جغرافيايي به نتيجه مطلوب دست خواهيم يافت.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین