یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

شناسایی 120 خوراک سنتی در جشنواره خوارک های سنتی فارس

میلاد لارستان: معاون گردشگری فارس با اعلام اینکه ۱۲۰ خوراک سنتی در شیراز شناسایی شد گفت: جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس قابلیت ثبت در تقویم گردشگری کشور را دارد. به…

میلاد لارستان: معاون گردشگری فارس با اعلام اینکه ۱۲۰ خوراک سنتی در شیراز شناسایی شد گفت: جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس قابلیت ثبت در تقویم گردشگری کشور را دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، سید مؤید محسن‌نژاد در نخستین همایش علمی تخصصی گردشگری خوراک بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های استان فارس برای توسعه گردشگری تأکید کرد و اظهار داشت: گردشگری خوراک از انواع گردشگری‌هاست که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان، می‌طلبد این نوع گردشگری در فارس به‌‌ویژه شهر شیراز رونق گیرد.

وی افزود: توسعه این نوع گردشگری درگرو شناسایی دقیق و بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های موجود است.ش

این مسئول با اشاره به اینکه سال‌هاست عنوان شهر نمونه گردشگری به شیراز و چند شهر دیگر کشور داده‌ شده است، اضافه کرد: باید از این عنوان نهایت بهره را ببریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در بخش دیگری از سخنانش به مقوله آموزش‌های تخصصی در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: با توجه به تعدد و تنوع خوراک‌هایی که در استان فارس وجود دارد، می‌طلبد در منوی رستوران‌ها و تأسیسات اقامتی و پذیرایی این استان از انواع خوراک‌ها استفاده شود و این موضوع تنها از طریق آموزش‌های تخصصی صورت می‌گیرد.

به گفته محسن‌نژاد تنها راهی که می‌توان فرهنگ گردشگرپذیری را در شهر نمونه گردشگری مانند شیراز ایجاد کرد، اجرای آموزش‌های تخصصی در این حوزه است.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر مدیران دفاتر خدمات مسافرتی به اجرای تورهای تخصصی در فارس شد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین