شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

ارائه بسته‌های حمایتی جدید به صنایع استان فارس

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ارائه بسته‌های جدید حمایتی تسهیلات بیمه‌ای برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ارائه بسته‌های جدید حمایتی تسهیلات بیمه‌ای برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، علی صداقت‌پور ظهر امروز در جلسه تشریح بسته‌های جدید حمایتی بانکی و بیمه‌ای که با حضور جمعی از صنعتگران و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد اظهار داشت: ارائه این بسته‌ها با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای حمایت بیشتر از واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

وی به طرح حمایتی بانک صادرات در مورد اعطای تسهیلات به خریداران محصولات صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح که به‌منظور تأمین نقدینگی موردنیاز برای خریدن محصولات صنعتی و نیز تأمین، سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی انجام می‌شود، بانک صادرات حدود ۷۰ درصد از کل مبلغ خرید محصولات صنایع مستقر را تا سقف ۳ میلیارد ریال تسهیلات اعطا می‌کند.

وی افزود: کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی می‌توانند خریداران خود را به بانک معرفی کنند و بانک بر اساس پیش‌فاکتور در کوتاه‌ترین زمان به خریداران تسهیلات پرداخت می‌کند و مبلغ این تسهیلات به‌حساب صنایع واریز می‌شود.

افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به‌منظور حمایت ویژه از این صنایع خبر داد.

صداقت‌پور اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات صنعتگران و صاحبان صنایع در دریافت تسهیلات تأمین وثیقه است، از این‌رو شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان نماینده استانی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک آمادگی دارد با تشکیل پرونده و اخذ مدارک لازم، صنعتگران واجد شرایط را برای تأمین وثیقه به این صندوق معرفی کند.

وی افزود: سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از ۱۰ میلیارد ریال به ۳۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

صداقت‌پور همچنین در ادامه از بسته حمایتی بیمه‌ای برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقدشده بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیمه ایران که برای حمایت از صنایع کوچک و در راستای افزایش همکاری برای ترویج فرهنگ بیمه و بهره‌مندی این صنایع از مزایای بیمه منعقد شده است شاهد تسهیل و رونق فعالیت‌های اقتصادی، افزایش ضریب امنیت و کاهش ریسک صنایع کوچک در فضای کسب‌وکار خواهیم بود.

این مسئول تصریح کرد: در راستای تقویت و حل مشکلات صنایع کوچک باید سیاست‌های حمایتی در نظر گرفته شود که یکی از این سیاست‌ها، حمایت‌های بیمه‌ای است تا این صنایع را ازلحاظ خسارت‌هایی که ممکن است به دارایی و یا کارکنان آن‌ها وارد شود، مصون بدارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد بسترهای مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و اجرای بسته حمایتی بیمه‌ای و بانکی برای صنایع کوچک ریسک این صنایع کاهش یابد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین