شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

صفر؛ آمار 24 ساعت گذشته لارستان در ابتلا به کرونا!

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مواردی از ترخیص و قرنطینه خانگی را داشته ایم اما هیچ موردی به آمار مثبت ابتلا به کرونا در حوزه…

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مواردی از ترخیص و قرنطینه خانگی را داشته ایم اما هیچ موردی به آمار مثبت ابتلا به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه نشده است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر بهزاد رضایی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعته گذشته هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا را در حوزه علوم پزشکی لارستان نداشته ایم اظهارداشت: چندین مورد ترخیص و قرنطینه خانگی انجام شده اما به آمار مثبت ما چیزی اضافه نشده است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ و عرف ایرانی اسلامی ما همسایه و احترام به آن جایگاه ویژه ای دارد تصریح کرد: بحث بیماری های مسری نباید سبب شود که آن جایگاه و احترام همسایگان نسبت به یکدیگر از بین رفته یا خدشه دار شود.

دکتر رضایی افزود: پیشنهاد میکنم چنانچه مطلع شدیم یک فرد مبتلا در همسایگی ما یا در قرنطینه خانگی است، حق همسایگی را به جا آورده و برخی خریدهای آن خانواده را خودمان عهده‌دار شویم تا برای خرید روزمره نیز مجبور به حضور در جامعه نباشند، ضمن اینکه امیدوارم این موضوع سبب مودت بیشتر بین همسایگان شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لار با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: چندسالی است که این موضوع از یک رسم سنتی و باستانی به یک رفتار خطرناک تبدیل شده است.

وی گفت: از عموم مردم می خواهم در منزل بمانند و توصیه‌هایی که در شرایط کنونی داده می شود را همچنان رعایت کنند و از هرگونه تجمع و روشن کردن آتش یا سایر رفتارهای خطرناک اجتناب کرده تا بتوانیم ضمن عبور توام با سلامتی از این مسئله، عید و ایام نوروز را بر خود تلخ نکنیم.

دکتر رضایی در رابطه با بحث آمار بیماران مبتلا به کرونا تصریح کرد: آمارهایی که ارائه می‌شود بر مبنای حوزه درگیری است، به این معنا که بیمار به کدام حوزه‌ی درمانی وبیمارستانی مراجعه کرده است.

وی با بیان اینکه نباید توقع داشت اطلاعات افراد را بی دلیل در رسانه منتشر کرد افزود: با توجه به اینکه اطلاعات جزئی این افراد جز محرمانه‌های پرونده و از اسرار درمانی است، نمی توانیم اطلاعات را با جزییات کامل ارائه کنیم اما چنانچه مواردی از بی ملاحظگی  افراد مشاهده شود، قطعا نام آن افراد را رسانه‌ای می کنیم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین