شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

اندر احوال “کرونا” در کشور سوییس از زبان یکی از دانشجویان لارستانی

این روزها بازار کرونا داغ داغ است. این ویروس منحوس طبق آخرین آمار به بیش از ۱۷۰ کشور در دنیا سرایت کرده و حدود ۲۲۰ هزار نفر را مبتلای خویش…

این روزها بازار کرونا داغ داغ است. این ویروس منحوس طبق آخرین آمار به بیش از ۱۷۰ کشور در دنیا سرایت کرده و حدود ۲۲۰ هزار نفر را مبتلای خویش ساخته است. از سوی دیگر اگرچه مرکز این ویروس از آسیای پرجمعیت شروع شد، اما اکنون اروپا آمار بیشتری از مبتلایان به آن را به خود اختصاص داده است.

میلاد لارستان بر آن شد تا به منظور آشنا شدن مخاطبان با فضای کرونایی جامعه اروپا و همچنین نحوه خدمات رسانی کادر درمانی، برخورد مردم با مسائل بهداشتی، قرنطینه و … مصاحبه های کوتاهی با لارستانی های مقیم چند کشور اروپایی ترتیب دهد. اولین مصاحبه با یکی از دانشجویان لارستانی در حال تحصیل در کشور سوئیس می باشد. سوییس از جمله کشورهایی است که طبق امار جدید بروز شده سایت آماری مبتلایان به کرونا در حال حاضر نهمین کشوری است که بیشترین مبتلایان به کووید۱۹ در آن مشاهده شده است.

آمار مبتلایان و تعداد فوت شدگان کرونا در کشورهای جهان-چهارشنبه۱۸-مارچ ۲۰۲۰ 

طی مصاحبه با این دانشجوی لارستانی در خصوص شروع شیوع ویروس و عملکرد دولت سوییس از وی سوال نمودیم و در پاسخ به ما اظهار داشت:

از حدود یک ماه پیش که اوایل شیوع این بیماری بود دولت سوییس این مسئله را جدی نگرفته چراکه مرزها آزاد بودند؛ لذا مردم نیز به عمق این بحران پی نبردند. مردم از ماسک استفاده نمیکردند و مسائل بهداشتی را رعایت نمیکردند.

اما در ادامه با توجه به اینکه یکی از مرزهای کشور سوئیس با کشور ایتالیا مشترک است و ایتالیا در حال حاضر مرکز ویروس کرونا می باشد خیلی از بیماران و حتی این ویروس به جنوب کشور سوئیس منتقل شده و موجب آلودگی برخی از شهرهای این کشور شد. این معضل آرام آرام از سایر مرزها مانند آلمان و اتریش و فرانسه دامن سایر شهرهای این کشور را نیز گرفت تا اینکه دولتمردان به فکر افتادند که این مسئله جدی است، اما بازهم تدبیر خاصی صورت نگرفت مگر اینکه هشدار دادند از تجمعات   پیشگیری کنید.

اما از حدود یک هفته قبل مدارس تعطیل شد و پس از آن دانشگاهها کار خود را از طریق فضای مجازی و دورکاری ادامه دادند. جدیدترین خبر این است که از شب گذشته (مصاحبه مربوط به روز سه شنبه ۲۷ اسفند۹۸  می باشد) مرزها در حال بسته شدن است هر چند دیر و اماکن عمومی نظیر رستورانها، کافه ها، سینماها، استخرها و… بسته شدند. فقط برخی از سوپرمارکتها و بانکها و  پست و موارد این چنینی به صورت محدود مشغول به کارند.

وی در خصوص توزیع ماسک و مواد بهداشتی در کشور سوییس  می گوید:

مواد بهداشتی نظیر ماسک و ژل ضدعفونی کننده از خیلی وقت قبل در داروخانه ها و فروشگاهها نایاب شده که گویا قبل از شیوع این بیماری این وسایل به مراکز درمانی منتقل شده است. متاسفانه این کشور علیرغم ادعای پایبند بودن به رعایت مسائل بهداشتی، طبق امارها جزء اولین کشورهای فراگیری مبتلا به این ویروس در روز می باشد. البته لازم به ذکر است که در چند روز اخیر با فشار دولت و سختگیریها مردم به قرنطینه خانگی روی آوردند.

وی می گوید: اما نکته امیدوار کننده در ایران مشارکت مردم در تهیه ماسک، ژل ضد عفونی کننده، بسته های  بهداشتی و… می­باشد. دولت ایران تمام تلاش خود را برای کمک به مردم به کار بسته است و خیلی آسان از مردم تست میگیرد در صورتیکه در سوئیس مگر در موارد خیلی حاد تست گرفته می شود چرا که هزینه آن خیلی گزاف است.

ولی در کل مردم خیلی تفاوتی در نحوه زندگی آنها رخ نداده که همین عامل انتقال و شیوع شده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین