دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

هشداری به مسئولان لارستان

میلادلارستان روز گذشته خبری را مبنی بر سرمایه گذاری یک گروه اکراینی در انتقال آب خلیج فارس به استان فارس منتشر نمود و در آن بیان داشت که اصل موضوع…

میلادلارستان روز گذشته خبری را مبنی بر سرمایه گذاری یک گروه اکراینی در انتقال آب خلیج فارس به استان فارس منتشر نمود و در آن بیان داشت که اصل موضوع مربوط به نشست مجمع نمایندگان فارس با معاون اول رئیس جمهور در دولت دهم بوده است. در این جلسه نیز مقرر شده بود تا با توجه به نزدیکی استان از دو جهت به خلیج فارس ، آب خلیج فارس از سمت لارستان و لامرد به داخل استان منتقل گردد و معضل آب شرب و کشاورزی مرتفع و با رفع نیاز صنایع  آب بر ، نسبت به تأسیس اینگونه صنایع در سطح استان که سابقه تصویب دارند اقدام گردد . این پیشنهاد مورد استقبال و تأکید آقای رحیمی ، معاون

اول رئیس جمهور قرار گرفته بود  و وی تعّهد کرده بود تا هزینه مطالعاتی این طرح عظیم را تأمین و مطالعه فنی این انتقال آغاز گردد .

این در حالی است که مطالعه طرح انتقال آب از سمت لامرد انجام شده و تیم اوکراینی و رئیس کنسرسیوم عمران و راهسازی اوکراین نیز طی نشستی با حضور مسئولان سازمان آب منطقه ای استان فارس و مسئولان ارشد لامرد، راهکارهای بررسی انتقال آب از خلیج فارس به این شهرستان و بخصوص سایت صنایع انرژی بر لامرد را مورد بررسی قرار داده است . ایوان کوبوتیوک، در این نشست برای سرمایه گذاری در طرح انتقال آب از خلیج فارس به لامرد اعلام امادگی کرده و افزوده است: هدف ما این است که آب تنظیم شده را همراه با گارانتی تحویل دهیم تا مردم نیز از سوی دیگر هزینه ای کمتر بابت خریداری آب پرداخت کنند. براساس این گزارش ،رئیس کنسرسیوم عمران و راهسازی ˈبود سرویسˈ اوکراین پس از بررسی نقشه راه های انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان لامرد ، از محل های نزدیک انتقال آب از خلیج فارس به لامرد و سایت صنایع انرژی بر این شهرستان بازدید کرده است.

با ذکر این مهم در حالی که طرح مطالعاتی انتقال آب از دو سوی لامرد و لارستان بوده این گمان می رود که طرح توسعه از سمت لامرد شروع شود و اصلا موضوع  طرح از سمت لارستان مورد بررسی و مطالعه  نیز قرار نگرفته باشد اگر چه بنا به اظهاراتی مبلغ ۵ میلیارد تومان برای فاز مطالعاتی طرح در نظر گرفته شده است.

این که مبلغ فوق کجا صرف شده موضوعی است که اکنون بدان پرداخته نمی شود اما مهم تر این که اگر طرح انتقال آب خلیج فارس از طریق لامرد عملیاتی شود و حتی لااقل مطالعه اولیه ای نیز از سمت لارستان صورت نگرفته باشد علاوه بر این که حق احتمالی لارستان ضایع خواهد شد می تواند موجب ضرر و زیان های دیگری نیز گردد.

لذا در این مورد لازم است مسئولان محترم شهر :

۱) سرپرست مجترم فرمانداری ویژه لارستان

۲) رئیس محترم اداره جهاد کشاورزی لارستان

۳) رئیس محترم اداره صنایع و معادن لارستان

و سایر مقامات مسئول

رایزنی های مختلف را با استانداری فارس به عمل آورده و لااقل لزوم بازبینی فاز مطالعاتی این طرح مبنی بر مطالعه انتقال آب از سمت لارستان و لامرد ( و نه لامرد به تنهایی) را گوشزد نمایند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۵:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین