جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

هرکاندیدای حوزه لارستان، خنج و گراش چقدر شانس پیروزی دارد؟+جدول

با پایان فرصت ثبت نام کانداهای مجلس شورای اسلامی در کشور و استان فارس آنچه بیش از پیش ذهن را به خود درگیر می کند افزایش تعداد کاندیداها در تقریبا…

با پایان فرصت ثبت نام کانداهای مجلس شورای اسلامی در کشور و استان فارس آنچه بیش از پیش ذهن را به خود درگیر می کند افزایش تعداد کاندیداها در تقریبا تمامی حوزه های انتخاباتی می باشد. در استان فارس طی بررسی های صورت گرفته و آمار موجود ۷۲۸ نفر خود را به عنوان کاندیدا به فرمانداری ها و یا وزارت کشور معرفی نموده اند که در این میان شیراز با ۲۸۴ نفر کاندیدا رکورددار بوده و بعد از شیراز نیز شهرستان های حوزه (مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد) و حوزه(فیروزآباد، قیرو کارزین و فراشبند) با ۵۲ و ۴۱ کاندیدا در رتبه های بعدی قرار دارند. نگاهی به جدول ارائه شده در زیر مطالب بهتری را نشان می دهد.

بر این اساس شانس هر کاندیدا در شهرستان های استان متفاوت بوده که در این میان شانس هر کاندیدای حوزه لارستان، خنج و گراش ۲٫۹ % برای احراز کرسی نمایندگی می باشد( در صورتی که هر ۳۵ نفر کاندیدای حوزه لارستان، خنج و گراش تایید صلاحیت شوند)

  هیئت‌های اجرایی از شنبه هفته جاری ظرف یک دوره زمانی ۱۰ روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند. پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد.

در نهایت اعلام نظر نهایی شورای نگهبان نسبت به اعتراضات تا ۱۶ بهمن انجام می شود و سپس اسامی نهایی ۲۰ بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام خواهد شد و این وزارتخانه نیز اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را ۲۷ بهمن به حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور ارائه می‌دهد تا ۲۸ بهمن نیز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه هفتم اسفندماه ۹۴ برگزار می شود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین