جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

دستگاه تست کرونا بعد تعطیلات در لارستان راه اندازی می شود؛ چندین برابر افراد مثبت اعلام شده مبتلا به کرونا در لارستان داریم

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنانی پیرامون راه اندازی دستگاه تست کرونا در لارستان با توجه به حمایت خیرین اظهار داشت: دستگاه های مورد نظر خریداری شده و شرکت…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنانی پیرامون راه اندازی دستگاه تست کرونا در لارستان با توجه به حمایت خیرین اظهار داشت: دستگاه های مورد نظر خریداری شده و شرکت راه انداز آن قول داده پس از تعطیلات آن را در لار راه اندازی نماید. سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز به مطالب قابل تاملی در خصوص مبتلایان اشاره نموده و در ادامه گفت: ۵ مورد جدید همه از لار بوده اند که ۳ نفر آنها از یک خانواده بوده اند.

دستگاه تست تشخیص کرونا بعد تعطیلات در لارستان راه اندازی می شود

وی در خصوص خرید دستگاه تست کرونا به همت خیرین و راه اندازی آن گفت: دو نوع دستگاه یکی کیفی و یکی کمی که با مشارکت مجمع خیرین   هزینه آن پرداخت و خریداری شد. آخرین شنبه سال شرکت راه انداز آن قول داد که تا دوشنبه هفته بعد آن برای راه اندازی دستگاه به لارستان بیاید ولی بعد از آن گویا کارشناسان شرکت دچار بیماری کرونا شده بودند به همین خاطر طی نامه عذرخواهی نمودند که نتوانستند جهت راه اندازی دستگاه حضور پیدا کنند. دستگاهی دیگر نیز باید خریداری میشد که با پیگیری های صورت گرفته و با همت خیرین این دستگاه نیز خریداری گردید.‌  حال شرکت قول داده که بعد از تعطیلات در لار حضور پیدا کرده و دستگاه تشخیص بیماری کرونا را راه اندازی نماید و ما هم سریعا به دنبال اخذ مجوزهای لازم و امتحان آن خواهیم رفت .

البته با دستگاه تشخیص کرونا کارهای زیادی میتوان انجام داد و در واقع یکی از آن سنجش تشخیص تست کرونا در شهرستان خواهد بود. البته از این دستگاه برای انجام آزمایش ازدواج یا تشخیص بیماری هپاتیت و کارهای دیگر نیز میتوان بهره برد.

اینگونه نیست که هر دانشکده برای خود تحقیقات پیرامون  ویروس کرونا انجام دهد
وی در خصوص  انجام فعالیت های تحقیقاتی در دانشکده علوم پزشکی پیرامون ویروس کرونا و گماردن افراد به جستجو در این خصوص گفت: در وزارتخانه بهداشت و درمان تیم های تحقیقاتی برای این بیماری در حال فعالیت هستند و زیر نظر سازمان بهداشت جهانی کار میکنند و ترکیب داروهای مختلف را مورد سنجش قرار می دهند. در واقع اینگونه نیست که هر دانشکده ای برای خود تحقیقاتی صورت دهد. اطلاعات مختلف در این مورد کنار هم قرار میگیرد تا تحقیق جامعی به دست بیاید و نتیجه حاصل شود. اگر یک کشور دچار موفقیت گردد در واقع تمام دنیا موفق بوده است و همه باید کمک نمایند. مواردی که عنوان می شود در مکان های مختلف دارویی کشف شده است تماما در حد صحبت است و هنوز موردی قطعی یافت نشده است.

خوشبختانه هیچ موردی از مصرف متانول در لارستان نداشته ایم

کریمی در خصوص مصرف متانول در فارس و اینکه آیا در لارستان نیز چنین مواردی مشاهده شده و یا خیر گفت: خوشبختانه در خصوص مصرف الکل در لارستان هیچ‌گونه موردی نداشته ایم اما در استان فارس دو برابر فوتی های کرونا فوتی برای مصرف متانول داشته ایم.

آلوده بودن تخم مرغ های تولیدی   شهرستان مجاور شایعه است

وی پیرامون آلوده بودن تخم مرغ های تولیدی یکی از شهرستان های مجاور نیز اظهار داشت: معاونت دارو و غذایی دانشکده ها بر پرسنل و مواد غذایی شهرستان ها نظارت دارند و اینکه گفته شده کارشناسان برخی از شرکت ها که به کرونا مبتلا بوده اند اقدام به پخش مواد غذایی شرکت در لار کرده آن به صورت شایعه بوده است. کما اینکه در مورد تخم مرغ های توزیع شده در لار این شایعه صورت گرفته بود. این مورد هم باید مطرح کرد که ویروس در دمای بالا از بین میرود و حتی اگر این مورد هم باشد پس از گرم کردن تخم مرغ ویروس آن از بین میرود. البته ما مواردی از این دست  داشته ایم که زمانی که قرار بوده محموله وارد لار شود متوقف شده اند و قبل از ورود با دکتر اسدی ریاست دامپزشکی شهرستان هماهنگ کرده ایم و بعدا محموله مدنظر وارد شهرستان شده است.

خدمات دهی در سایر بخش های بیمارستان به صورت عادی در حال انجام است
رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در مورد رسیدگی به بیماران غیر کرونایی که ترسی شاید در مردم ایجاد شده باشد که به آنها رسیده نشود گفت: ما از ابتدا برای خدمات عادی بیمارستان و بخش پشتیبانی آن پیش بینی لازم را انجام دادیم  تا مشکلی برای سایر بخش های بالینی ما به وجود نیاید. ما در عمل سعی کردیم به زنجیره انتقال دامن نزنیم تا افراد براحتی بتوانند خدمات را دریافت کنند. در بخش اورژانس واحد خدمات تنفسی را جدا نمودیم و پرستاران آن قسمت را نیز جدا کردیم. تمام نیروهای بخش کرونا از بخش های دیگر جدا هستند و تمام این موارد را برای جدایی زنجیره کرونا رعایت کرده ایم.

حرکت زیبای پزشکان منطقه در کشور گسترش یافت

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز در این جلسه  اظهار داشت: یک کار زیبایی که در منطقه رخ داد این بود برخی دکترها شماره های خود را در اختیار عموم قرار دادند تا از مراجعه افراد کم گردد . این کار به قدری گسترده بود که طرح ما در کشور پخش شد و حتی بصورت کشوری افرادی پیام میدهند و ما سعی می‌کنیم تا انجام که می شود پاسخگوی مردم باشیم . بخشی از نگرانی ها سعی شد با مشاوره تلفنی پاسخ داده شود. در واقع کار سختی است که مردم را توجیه کنیم که با خیال راحت می‌توانند برای نیازهای عادی خود به بیمارستان مراجعه نمایند.

ورودی بیمارستان های کل کشور به خاطر ترس کم شده است

رضایی افزود: در کل ورودی بیمارستان های کشور به خاطر ترسی که ایجاد شده است کم شده است ولی ما این اطمینان خاطر را میدهیم که هیچ مشکلی از بابت انتقال ویروس به بخش های دیگر وجود ندارد. ما تمام خدمات را بصورت کامل و صد در صد در حال انجام هستیم و هیچ تعطیلی در هیچ بخشی نداشتیم. مردم نیز براحتی می‌توانند اعتماد و مراجعه کنند و از خود درمانی که ممکن است دارای عوارض در آینده باشد پرهیز نمایند.

چندین برابر افراد مثبت اعلام شده، افراد مبتلا در لارستان داریم

وی گفت: مطلبی دیگر اینکه ما بصورت منظم جلسه ای تحت عنوان کمیته علمی در بیمارستان برقرار میکنیم و مرتبا در بحث کرونا جلساتی داریم . ما الان با یک  همه گیری مواجه هستیم و باید همه افراد جامعه  ماندن در خانه و عدم شرکت در تجمعات رعایت نمایند. ما حتی باید خود را نسبت به خویشاوندان ایزوله کنیم. آماری که ما میدهیم افرادی هستند که بنا بر مریضی که داشته اند به بیمارستان مراجعه کرده اند و تست آنها مثبت بوده است و معتقدیم که قطعا چندین برابر این تعداد مورد مثبت در لارستان داریم که ممکن است علامت دار نباشند و مشکلی  نیز نداشته باشند و در حال  تردد در شهر اند و چه بسا موجب بیماری دیگر افراد شوند. این موضوع ما را نگران می‌کند که چنین افرادی موجب شیوع بیشتر بیماری شوند. وگرنه افرادی که بیماری آنها مثبت اعلام شده موجب پایش قرار می گیرند و نگرانی ما از بابت این افراد نیست.

موارد از یک خانواده نگرانی کمتری دارد، رسانه ها همکاری کنند

رضایی در پایان گفت: وقتی موارد جدید از حلقه یک خانواده که قبلا هم در آنها بیماری دیده شده رویت شود نگرانی کمتری وجود دارد زیرا پخش شدن بیماری به بیرون کمتر احساس می شود و در واقع پایش بدرستی رعایت شده و بیماری بین دیگران کمتر پخش شده است. خواهشمندیم رسانه ها کمک کنند تا زنجیره انتقال شکسته شود و این مورد فقط و فقط توسط خود مردم باید رعایت گردد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین